Hengebuksvinet Skrevet 12. juli 2018 #1 Skrevet 12. juli 2018 Jeg har etter hvert innsett, at om jeg skulle følge rådene her inne på Kvinneguiden, hadde ruinert mitt sosiale liv. (Og ungene sitt). - Hvis en mor i klassen til barnet ditt ikke ringer tilbake, og så har tatt med et annet barn på stranden. "Ta aldri kontakt igjen". Men hallo, hva fører det til? Kun at ditt eget barn sitter igjen med mindre nettverk. - Hvis du skal bli samboer. "Krev halvparten av normal husleie ++". Hallo, i min krets hadde du blitt sett på som ekstremt gjerrig. Og det blir vel helt feil at den som flytter inn skal ha større boutgifter enn den som eier? - Har du få venninner, og venninna di har fått nye venner. Igjen: "Kutt henne ut". Og hvem går det utover? Kommer ikke på flere, men synes det virker som her er veldig mange mennesker som er lite tolerante og fleksible mot andre. Og som sikkert sitter mye alene bak et tastatur. 31
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #2 Skrevet 12. juli 2018 Det er mange dumme utsagn her på KG. Mange tråder der TS har et relevant spørsmål eller problem, blir ofte avsporet til det uendelige. Anonymkode: 8fa04...a14 21
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #3 Skrevet 12. juli 2018 Terskelen for å henvise til psykolog er ekstremt lav på kg. Anonymkode: 13775...ef3 22
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #4 Skrevet 12. juli 2018 Alt veganere sier. Har aldri hør de sine noe reflektert og gjennomtenkt. Uansett hva samboer/mannen gjør, så koker det ned til at han mest trolig er utro. "Han handlet på Kiwi i går i stedet for Rimi, mistenker at han er utro. Har jeg RETT til å tro det?" Anonymkode: bc059...e15 26
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #5 Skrevet 12. juli 2018 Når folk bombarderer TS med råd som handler om noe helt annet enn trådtema, råd som h*n ikke en gang har bedt om - dét er idiotisk. Mange selverklærte eksperter her inne. Anonymkode: 53b94...902 9
Fru Uperfekt Skrevet 12. juli 2018 #6 Skrevet 12. juli 2018 Alle er utro alle bør gå til psykolog og ikke minst alle må meldes til barnevernet 19
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #7 Skrevet 12. juli 2018 3 timer siden, SS skrev: Jeg har etter hvert innsett, at om jeg skulle følge rådene her inne på Kvinneguiden, hadde ruinert mitt sosiale liv. (Og ungene sitt). - Hvis en mor i klassen til barnet ditt ikke ringer tilbake, og så har tatt med et annet barn på stranden. "Ta aldri kontakt igjen". Men hallo, hva fører det til? Kun at ditt eget barn sitter igjen med mindre nettverk. - Hvis du skal bli samboer. "Krev halvparten av normal husleie ++". Hallo, i min krets hadde du blitt sett på som ekstremt gjerrig. Og det blir vel helt feil at den som flytter inn skal ha større boutgifter enn den som eier? - Har du få venninner, og venninna di har fått nye venner. Igjen: "Kutt henne ut". Og hvem går det utover? Kommer ikke på flere, men synes det virker som her er veldig mange mennesker som er lite tolerante og fleksible mot andre. Og som sikkert sitter mye alene bak et tastatur. Den som flytter inn får da ikke flere utgifter? Han får gjerne mindre enn han normalt ville hatt ved å leie bolig selv. Dette er bare fornuftig. I min krets hadde du blitt sett på som dum om du ikke delte boutgifter med den du deler husholdning med. Anonymkode: bddf1...ef5 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #8 Skrevet 12. juli 2018 -Jeg irriterer meg grenseløst over de millionene av avsporinger og gramatikk-rettingen disse jævla korrekturlesere av noen kg' er gjør av andres innlegg. -Glefsingen mot ts for det som ts tror og tenker er feil, og vedkommende mest sannsynlig har en eller to skruer løse -Det er visstnok ingen på dette jævla forumet som kan oppdra barna sine riktig for alt det folk gjør og sier er FEIL. Anonymkode: 5d14a...a79 12
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #9 Skrevet 12. juli 2018 Rådet til han som får mer oppmerksomhet fra damer etter han gifta seg, om å si høyt og tydelig fra at han ikke er åpen for tilnærmelser før tilnærmelsene i det hele tatt har skjedd, slo meg som ufattelig arrogant og uspiselig 😂😂 Anonymkode: e5d86...c7f 15
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #10 Skrevet 12. juli 2018 Jeg synes folk skal tenke seg om litt lenger før de anbefaler noe å "løøøøøpe" fra kjæresten/ektefellen/samboeren så fort trådstarter melder om problemer. Vi som har levd litt vet at verden sjelden er sort/hvitt og at forhastede avgjørelser kan gjøre ting vondt verre. Anonymkode: a6e9d...d41 13
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #11 Skrevet 12. juli 2018 Å holde svik og hemmeligheter skjult for partneren sin. Og selvfølgelig å oppsøke psykolog, får mye å gjøre disse psykologeneAnonymkode: c2ffb...3b3 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #12 Skrevet 12. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt veganere sier. Har aldri hør de sine noe reflektert og gjennomtenkt. Uansett hva samboer/mannen gjør, så koker det ned til at han mest trolig er utro. "Han handlet på Kiwi i går i stedet for Rimi, mistenker at han er utro. Har jeg RETT til å tro det?" Anonymkode: bc059...e15 Har han vært på rimi så kommer ikke jeg til å tro at det er sannheten ihvertfall. Anonymkode: b5f3d...759 7
Gjest Lucius Skrevet 12. juli 2018 #13 Skrevet 12. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange tråder der TS har et relevant spørsmål eller problem, blir ofte avsporet til det uendelige. Anonymkode: 8fa04...a14 Eller så hekter man seg opp i ett ord og det blir tema for resten av tråden. Eller også så blir det en brukerdebatt som også går av hengslene. Noe kunne selvfølgelig vært unngått, hadde man avviklet anonymbrukerfunksjonen på en rekke underfora.
Ullvott Skrevet 12. juli 2018 #14 Skrevet 12. juli 2018 Jeg synes rådene om å ta opp alt mulig som ikke er 100% slik man selv ville hatt det, absolutt hele tiden, til tider er ganske uspiselige og nedlatende, jeg. Har svigermor et annet politisk syn enn deg? Snakk med henne om det, så hun tar til fornuft. Eller aller helst: få den tafatte dusten av en mann du har til å ta det opp. Han skulle skamme seg som ikke har satt sin mor på plass for lenge siden. Har du en kollega som snakker om noe annet enn dine mest sentrale interesser i pausene? Snakk med ham. Han må jo forstå at dine temaer er viktigere enn hans, må vite.... 10
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #15 Skrevet 12. juli 2018 Innlegg som sykeliggjør ts og ber ts om å oppsøke psykolog for helt normale følelser. Så kvalmt å lese. Skulle tro kg er blitt fylt opp av slike mennesker som syns følelser er en sykdom hos alle andre enn dem selv. Anonymkode: ccef3...431 11
Ginavn Skrevet 12. juli 2018 #16 Skrevet 12. juli 2018 "Skjerp deg! Har jeg klart det, kan du klare det også" Er vel ikke et råd, men mer nedrakking. 16
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #17 Skrevet 12. juli 2018 Typen til venninna mi smilte til meg i går. Prøver han å sjekke meg opp?: Ja, snakk med vennina di om at han gjør deg ubekvem og prøver å sjekke deg opp. Anonymkode: 1ea73...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #18 Skrevet 12. juli 2018 At det er romantisk å invitere en date på bowling At vi møtes kl 19 betyr en gang før 21 At alle kun bør snakke med folk de ikke kjenner i bryllup At sjenanse må kureres At du må like alt vas dine venner skriver på facebook At du må finkjemme partnerens telefon etter mistenkelig aktivitet At du bør tylle i deg noen glass vin for å like ting du ikke liker At du kommer til å like barn bare du får deg noen At du må poste med nick for å vise hvor modig du er At du må klippe kredittkortet fordi naboen ikke har styr på økonomien At du bør ligge med lite attraktive menn for å begrense andelen kvinnehatende innlegg på kg Anonymkode: e007d...527 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #19 Skrevet 12. juli 2018 Jeg henger meg mest opp i faktafeil, da sikter jeg her til folk som gir råd om noe de åpenbart ikke har peiling på, og gjerne anbefaler å gjøre stikk motsatt av det man burde. Nå kommer jeg ikke på en haug med eksempler i farten, men var f.eks. ei som lurte på tips for å bli kvitt arr nylig og fikk rådet å ta solarium.. Altså, det er helt greit å ikke vite at det forverrer arrene, men har du ikke noe som helst erfaringsgrunnlag eller kompetanse når det kommer til arrpleie så ikke bare finn på et råd som du har gjettet deg til. Folk bør derfor alltid dobbeltsjekke rådene de får her. Men de som spør om den type ting burde ofte bare googlet det uansett i stedet for å invitere til synsing. Dersom du spør om hva man har lov til å ta med på flyet eller lignende så vil alle som har reist en gang (samt noen som aldri har vært på en flyplass) tro/mene at de vet det og bare kaste ut forslag og påstander i hytt og gevær. Anonymkode: 6134a...be7 13
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #20 Skrevet 12. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg henger meg mest opp i faktafeil, da sikter jeg her til folk som gir råd om noe de åpenbart ikke har peiling på, og gjerne anbefaler å gjøre stikk motsatt av det man burde. Nå kommer jeg ikke på en haug med eksempler i farten, men var f.eks. ei som lurte på tips for å bli kvitt arr nylig og fikk rådet å ta solarium.. Altså, det er helt greit å ikke vite at det forverrer arrene, men har du ikke noe som helst erfaringsgrunnlag eller kompetanse når det kommer til arrpleie så ikke bare finn på et råd som du har gjettet deg til. Folk bør derfor alltid dobbeltsjekke rådene de får her. Men de som spør om den type ting burde ofte bare googlet det uansett i stedet for å invitere til synsing. Dersom du spør om hva man har lov til å ta med på flyet eller lignende så vil alle som har reist en gang (samt noen som aldri har vært på en flyplass) tro/mene at de vet det og bare kaste ut forslag og påstander i hytt og gevær. Anonymkode: 6134a...be7 Det har vært mange innlegg av typen "trenger jeg ta med pass", og rådene lyder sånn ca "hvis du er usikker så la det bli hjemme, man trenger litt spenning i hverdagen". Anonymkode: e007d...527 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå