Gå til innhold

Nok en tråd om ferie med svigers, jeg har egentlig ikke problemer med de, men.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før kunne vi dra ned på hytta når vi ville uten å gi beskjed eller noe. De var bare glad vi kom, som regel ringer vi etter vi har satt oss i bilen likevel. 

Så har det vært litt drama og tull, veldig mye er startet av samboers stefar. Mobbing, utfrysing, mindre koselige sms, frekke kommentarer, etc. Så har vi svart med å ha mindre kontakt, noe som gjør svigermor sur. Etter dette så har hun ringt i ny og ne for å klage, slenge dritt eller gråte til hun får viljen sin. Vi har i et år nå gitt beskjed om at vi ikke trives med denne stefaren oppførsel, men han er den han er. 

Så til hytten. Nå når vi gjorde som vi pleier med å snakke om å reise ned, hadde ikke bestemt oss, men hun fikk høre om det. Da ringte hun og var litt grinete for at vi ikke hadde gitt beskjed for sånt måtte planlegges i god tid. 

Altså... Hva skjedde egentlig. Siden det ble så mye om og men så lot vi da være å dra. Da var det galt også! Så ble det brukt mot oss i tillegg. Jeg har nesten nervøs mage for å reise dit i fremtiden, selv om vi mest sannsynlig ikke bor inne i selve hytten med de. Alt ble litt enklere virket det som, når vi sa vi ikke hadde behov for å bo på naborommet. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er utfordringen her? Jeg skjønte ikke helt

Anonymkode: f488e...540

Gjest Blondie65
Skrevet

Her må dere møte svigermor og svigerfar ansikt til ansikt. Og så må dere legge historien på hyllen og ta en prat om hvordan dere skal trives sammen nå. Hvis dette møtet ikke fører frem foreslår jeg et møte med svigermor alene der dere forklarer at dere ikke forstår hvorfor alt er blitt så vrangt nå, at hun er hjertelig velkommen og at dere ønsker kontakt med henne, men ikke han siden han oppfører seg usaklig.

Og så er det massiv smøring med tålmodighet, avsette tid til samvær der man stålsetter seg for å unngå nye kriger. Det sier seg selv at man ikke orker å liste seg rundt for å unngå nåler og stikk særlig ofte.

AnonymBruker
Skrevet

Enig med innlegg over. Høres ut som dere har kommet til et punkt der dere må ta et oppgjør med svigerfamilien. 

Dere må tåle å snakke om dette, og få dette ut. Hvis dere virkelig sliter med svigerfar, men bruker å ha et godt forhold til svigermor så kan dere begrense kontakt med svigerfar. Si at grunnen til dette er dårlig oppførsel fra svigerfar. Skal han ha kontakt med dere må han vise respekt.

Så må dere bli enig om hva som er riktig ved besøk. Skal dere være spontane eller planlegge. Om svigermor vil at dere skal planlegge så er det ikke vanskeligere at dere respekterer det, og sier ifra en stund før dere kommer. Er det vanskelig å ta dette med svigerfar burde dere hvert fall ta det med svigermor. Dere må få sagt ifra at dere ikke orker mer stikk og kjipe kommentarer. 

Anonymkode: 2f6f9...6ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...