AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #1 Skrevet 12. juli 2018 Jeg hadde selv brennkopper som liten. Husker det var grusom. Jeg hadde store sår på mye av kroppen min. Nå har det seg slik, at barnet til en venninne av meg har fått brennkopper. De skal til syden i helgen. Smitter brennkopper? Jeg håper ikke barnet hennes smittet barnet mitt. Vi var der på besøk for noen dager siden. Og hun fortelte at barnet hennes hadde brennkopper når vi hadde vært det en stund.. Anonymkode: c688b...53b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #2 Skrevet 12. juli 2018 Aj. Vi har vært veldig plaget med brennkopper. Undersøk barnet ditt nøye, og vask eventuelle sår med klorhexidin og smør på brulidine sårsalve ved det minste myggstikk/gnagsår/rift nå. Så går det nok bra. At de skal til syden spiller vel ingen rolle? Anonymkode: d666a...892
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #3 Skrevet 12. juli 2018 Jeg skrev feil. Vi skal til syden sammen med de i helgen. Smitter det ikke lett? Jeg ble selv smittet da jeg, søsteren min og to venninner badet samme i et badekar hos vennninnen min sine foreldre. Mamma ble sint når hun hentet oss, og moren til venninnen min fortalte at barnet hennes hadde brennkopper. Anonymkode: c688b...53b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #4 Skrevet 12. juli 2018 Ok. Da ville jeg tatt mine forhåndsregler, og helst ikke badet i basseng med dem, hvis de har åpne sår. Men hvis de ikke er så plaget at det syntes da dere møttes for litt siden, har de det vel under kontroll og blemmene har tørket, da er de ikke smittefarlige (men jeg ville passet på). Sjøbad er greit. Ikke badekar sammen! Pass på håndhygiene og håndklær. Og kjøp med klorhexidin og brudiline og ta med. Anonymkode: d666a...892
Frostrose Skrevet 12. juli 2018 #5 Skrevet 12. juli 2018 Det smitter kun fra åpent sår til åpent sår.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #6 Skrevet 12. juli 2018 3 timer siden, Frostrose skrev: Det smitter kun fra åpent sår til åpent sår. Brennkopper er veldig smittsomt, man trenger ikke ha åpne sår selv for å bli smittet. Det smitter fra åpen sårvæske, så dekning av sår som ikke er tørket ut er viktig, i tillegg til å passe på generell hygiene og ikke dele kluter og håndkler osv. Anonymkode: c2cec...82c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå