Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg kjenner har gått veldig konkurs via enkeltmannsforetak.  Bostyret har innstilt behandling pga ikke dekning. Nå har hun funnet seg ny kjæreste. Kan hun da starte ny virksomhet ved at han investerer penger ? Hun skylder mye penger, og jeg er redd den nye kjæresten blir lurt? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Hun kan starte ny virksomhet med mindre hun er ilagt konkurskarantene eller idømt næringsforbud.

AnonymBruker
Skrevet

Så leit å høre. Det som selskapet går konkurs og det er et enkeltmannsforetak så er eier ansvarlig og kan forfølges fremover for å inndrive utestående. Det virker altså slik at din venninne således altså er personlig konkurs. Startes noe nytt så kan kreditorene gå på henne på nytt da det vil se ut som hun har nye/flere midler.

Søk på google så finner du mer info.

Anonymkode: a6f83...3b9

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Testosteron skrev:

Ja. Hun kan starte ny virksomhet med mindre hun er ilagt konkurskarantene eller idømt næringsforbud.

Nei. Det er forskjell på enkeltmannsforetak og aksjeselskap. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Testosteron skrev:

Eller, hun kan jo starte men kreditorene kan fortsatt "forfølge" utestående.

Skrevet

Takk for svar. 

Skrevet

Takk igjen for svar.. Det jeg egentlig lurer på (blir muligens rotetet) venninna mi bor i et uskifta bo etter foreldrene. Hun har fått ny samboer, med penger. Han har nå satt igang med å leie ut hytter like ved der de bor. Det er ikke hennes hytter, men en som eier dem og synes synd på henne. Samboer har betalt for all oppussing. Tror ikke han vet hvor banke rått hun er.. Og synes det er kiipt om han invester penger... 

AnonymBruker
Skrevet

Han har pusset opp hytter som tilhører en tredjepart ? Er da jo ikke noe din venninne kan tjene på dette. Er hytteier som kan tjene på det. Hvem får inn leie av hyttene, din vennine,  eller hennes nye samboer, eller hytteier? 

Samboeren kan jo ikke være rett navla hvis han pusser opp en fremmeds hytter hvis han ikke leier de på åremål og dertil kan tjene inn oppussningen

Anonymkode: 78e51...931

Skrevet

Jeg vet ikke hvem som mottar leien, men tror det er samboeren hennes. Tenker jo at hun bør skaffe seg ordentlig arbeid, slik at konkurrsgjelden blir betalt. Ikke at hun lokker med en ny samboer i et forretningsprosjekt. De disponerer hyttene sammen gratis, mot at de pusser dem opp. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, siesta skrev:

Jeg vet ikke hvem som mottar leien, men tror det er samboeren hennes. Tenker jo at hun bør skaffe seg ordentlig arbeid, slik at konkurrsgjelden blir betalt. Ikke at hun lokker med en ny samboer i et forretningsprosjekt. De disponerer hyttene sammen gratis, mot at de pusser dem opp. 

Tenker da at dette er da samboeren sin ting, og at du blander deg i noe du ikke bør.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker da at dette er da samboeren sin ting, og at du blander deg i noe du ikke bør.

Jeg blander meg ikke inn, bare spurte... Synes bare det er kiipt om noen blir robbet for penger... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...