Gå til innhold

Vaskemaskinen & påfylling av skyllemiddel

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest rosalilla ikke innlogget

Påfyllingskammeret for skyllemiddel på vaskemaskinen min er fylt med vann etter hver vask. Jeg har skylt det godt, og det går en hul "tapp" opp, det går et hull gjennom den og ned under skuffen til vaskemaskinen. Denne har jeg rengjort.

Men jeg skjønner ikke dette. Tidligere var alltid dette kammeret tomt for vann når vaskemaskinen var ferdig. Nå må jeg tømme det for vann hver gang jeg skal starte ny vask.

Har noen en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen tips til hva du kan gjøre, men jeg har det samme problemet selv til tider. Jeg klagde på det, for det er jo så sinnsykt irriterende, men ho sa bare at det er sånn det er med en del vaskemaskiner. Så det var ingen ting jeg kunne gjøre med det.

Synes jo det er litt rart jeg da...For det SKAL da ikke være sånn!

Hva slags vaskemaskin har du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilla ikke innlogget

Det er en to år gammel zanussi. Den kostet ca. 5000 da den var ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Min er også sånn innimellom, men vannet forsvinner når jeg heller oppi skyllemiddel, så for meg er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det med min også - men så plutselig er vannet borte. Mannen min bruker å ta ut skuffen og løsne på det der røret som går over kanten inni det kammeret før han rengjør det hele godt. Da er det som regel bra en god stund før den fyller seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min fyller seg bare litt med vann, ikke så mye at jeg må tømme den.

Jeg har prøvd å vaske, uten synlig virkning. Jeg ser jo at vannet renner gjennom, og skyllemiddelet forsvinner inn i klesvasken, så det virker jo...

Merkelige greier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tydligvis ikke! Som sagt da jeg ringte å hørte der jeg hadde kjøpt den sa de at "det er bare sånn det er". Jeg synes da dette er litt rart.

Hadde en visst hva det kom av så ville det jo vært litt lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Tydligvis ikke! Som sagt da jeg ringte å hørte der jeg hadde kjøpt den sa de at "det er bare sånn det er". Jeg synes da dette er litt rart.

Hadde en visst hva det kom av så ville det jo vært litt lettere.

Synes også det er merkelig. Jeg mener, de reklamerer for at klærne skal bli så og så rene, men noe så elementært klarer de ikke å fikse. Har liksom litt vanskelig for å innse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Det er en to år gammel zanussi. Den kostet ca. 5000 da den var ny.

Jeg opplevde også det på min zanussimaskin. Kanskje det er en liten svakhet ved merket? Kan egentlig ikke uttale meg fordi jeg kun har hatt vaskemaskiner fra zanussi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er ikke det innlysende da? kammeret er "tett" helt til middelet skal ut ved slutten. da åpnes den aut.og skyllemiddel går ut. Dette er gjort på sek,men maskinen tar inn en del vann i kammeret for å få ut alt. Dermed blir det for kort tid til at det tømmes ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var jeg som startet tråden.

Jeg har fixet problemet!

Jeg hadde ikke rengjort "lokket" som likker løst over kammeret for skyllemiddel skikkelig, og nå er det tomt for vann når vaskemaskinen er ferdig!

Så enkelt og så vanskelig... :oops: :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er som regel rengjøringen som gjør det. Hvis en åpner opp det kammeret som skyllemiddelet ligger, så forsvinner vannet fordi det hullet det skal i gjennom er ikke tett lenger.

Det som gjør dette, er at de fleste bruker for mye skylle middel !!

De fleste bruker for mye vaskemiddel også. Det høres litt rart ut, men det er sant når eg sier at for mye vaskemiddel gir ikke renere klær, og det er ikke bra for maskinen.

En annen ting som er viktig er at dere tar oppi skyllemiddel først. For hvis dere tar oppi vaskemiddel først, deretter er uheldig å få en dråpe med skyllemiddel, ilag med vaskemiddelet. Ja da får dere stygge flekker på klærne. Hånddukene blir sort flekkete osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offtopic... jeg innser at jeg kanskje burde vasket i det kammeret?? Er dere flinke til det/hvor ofte blir det vasket der? Jeg har hatt maskinen i 5 år nå og ikke vasket i vaskekammeret enda.... På tide kanskje? :oops: :oops: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Offtopic... jeg innser at jeg kanskje burde vasket i det kammeret?? Er dere flinke til det/hvor ofte blir det vasket der? Jeg har hatt maskinen i 5 år nå og ikke vasket i vaskekammeret enda.... På tide kanskje? :oops: :oops: :oops:

Det spiller vel ingen rolle om alt fungerer. Det viser kanskje at du ikke bruker for mye skyllemiddel og vaskepulver? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spiller vel ingen rolle om alt fungerer. Det viser kanskje at du ikke bruker for mye skyllemiddel og vaskepulver? :)

Sant nok! Men det ser jo litt småekkelt ut der, så en vask hadde vel uansett vært på tide....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...