Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #1 Skrevet 6. mars 2005 Før var det jo endel som tok permanent. Har på følelsen av at det er bare gamle damer som gjør dette nå fortiden. Etter to barnefødsler har håret mitt forandret seg helt. Jeg hadde masse krøller tidligere,men nå har disse plutselig blitt nesten helt borte. Har igjen litt nederst bare. Derfor har jeg lyst til å ta permanent slik at jeg kan ha litt krøller igjen. Derfor lurer jeg på om det er gammeldags å gå til frisøren å ta permanent, og er det noen som har peiling på hva det koster?
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2005 #2 Skrevet 6. mars 2005 Det er vel heller tvert imot, at permanent er på full fart inn igjen...
Arwen Skrevet 6. mars 2005 #3 Skrevet 6. mars 2005 Jeg skulle ønske jeg kunne ta permanent jeg, men er ikke vits i å kaste bort penger på det, krøllene sitter ikke i håret mitt :-( uansett hvor sterk jeg tar har jeg krøller i maks to døgn :-? Tror også permanent er på full fart inn igjen. Krøller er hvertfall veldig "hot".
Gjest gjesta Skrevet 6. mars 2005 #4 Skrevet 6. mars 2005 Det er vel heller tvert imot, at permanent er på full fart inn igjen... Ja hun sier så, frisøren min.... Vet ikke om permanent-middel har endret seg fra sist det var kult å ha kjøpe-krøller, men på den tiden slet det innmari på håret.
Gjest Daniella_ Skrevet 6. mars 2005 #5 Skrevet 6. mars 2005 Permanent er ikke ut nå lenger nei. Krøller er visstnok det hotteste i vår og sommer.
Gjest Madam Felle Skrevet 6. mars 2005 #6 Skrevet 6. mars 2005 Spiller det så stor rolle hva som er ut og inn? :o Hva med å ha håret som man trives med, og som ikke er som ikke er som andre mener det skal være?
Tusenfryd Skrevet 7. mars 2005 #7 Skrevet 7. mars 2005 Spiller det så stor rolle hva som er ut og inn? :o Hva med å ha håret som man trives med' date=' og som ikke er som ikke er som andre mener det skal være?[/quote'] Nemlig!
Laban Skrevet 7. mars 2005 #8 Skrevet 7. mars 2005 Spiller det så stor rolle hva som er ut og inn? :o Hva med å ha håret som man trives med' date=' og som ikke er som ikke er som andre mener det skal være?[/quote'] Poenget var vel at trådstarter IKKE var fornøyd/trivdes med håret sitt?! Og hvis man først skal gjøre en forandring, ser jeg ingenting galt i å ønske å se trendy ut. En trendy hårfrisyre kan ofte få kvinner til å se ti år yngre ut - mens en kjip en, kan legge til tilsvarende ti år... Forandring fryder.
Tusenfryd Skrevet 7. mars 2005 #9 Skrevet 7. mars 2005 Laban, hun sa hun ville ha tilbake krøllene sine.
Gjest Lilleulv Skrevet 7. mars 2005 #10 Skrevet 7. mars 2005 Jeg har kjempelyst til å ta permanent. har litt naturlig fall, men det går ut når jeg grer håret :-? Men min frisør fraråda meg det, og mente det kom til å ødelegge mitt hår som er farga mye!! og dessuten blir det kanskje ikke så bra når det er oppklipt og det korteste håret er ca 10 sm langt?
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #11 Skrevet 7. mars 2005 Takker for svar! Jeg visste faktisk ikke at krøller var på full fart inn igjen, jeg :oops: Poenget med inlegget var ikke å gjøre hva som var in eller ut, men det var et spørsmål om det fortsatt var vanlig at folk gjør dette. Jeg føler meg helt lost når det gjelder mote og trender, så derfor trengte jeg et råd. Det er sikkert forskjell på pris i de forskjellige frisørene, men er det noen som vet sånn ca-pris ?
Gjest Daniella_ Skrevet 7. mars 2005 #12 Skrevet 7. mars 2005 Spiller det så stor rolle hva som er ut og inn? :o Hva med å ha håret som man trives med' date=' og som ikke er som ikke er som andre mener det skal være?[/quote'] Det spiller ingen rolle for meg i det store og det hele. Det jeg trives med, det går jeg i. MEN jeg i hvertfall liker å vite hva motebildet er, for å få impulser og ideer til å kanskje fornye meg selv og en garderobe. HVIS jeg da liker motebildet så kan det gode hende jeg følger det (aldri slavisk). Og hvis jeg ikke liker det, så gjør jeg jo selvfølgelig ikke det! Noen syntes mote er gøy forstår du. Meg blandt annet. Så det at noen spør om det er ut eller inn syns jeg ikke gjør noenting. Alltids gøy å freshe seg opp.
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2005 #13 Skrevet 7. mars 2005 @Lilleulv: permanent sliter sinnssykt på håret, mer enn farging, fordi det må løse opp strukturen i håret for å tilføre en ny (klossete formulert). På et hår som er såpass skadet fra før, kan det føre til seriøs saue-look...:o
Gjest Lilleulv Skrevet 7. mars 2005 #14 Skrevet 7. mars 2005 @Lilleulv: permanent sliter sinnssykt på håret' date=' mer enn farging, fordi det må løse opp strukturen i håret for å tilføre en ny (klossete formulert). På et hår som er såpass skadet fra før, kan det føre til seriøs saue-look...:o[/quote'] samme som frisøren min sa det Og når du også sier det så er jeg overbevist! no permanent på meg.
Gjest Coral Skrevet 7. mars 2005 #15 Skrevet 7. mars 2005 Jeg tok selv permanent for ca ett år siden. Frisøren min sa i hvert fall at middelet de bruker er mildere enn tidligere, men at det fremdeles sliter mye på håret. Hun anbefalte meg ikke så stripe det (noe jeg vanligvis gjør) mens jeg hadde permanent. Krøllene ble fine de, ganske store sånn at det mer ble som fall etter hvert. Håret ble helt klart tørrere, men ble anbefalt å kure det flere ganger i uken og det hjalp mye.
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #16 Skrevet 7. mars 2005 Hva med å style det med sånne krølle produkter? Saltspray også ...
Laban Skrevet 7. mars 2005 #17 Skrevet 7. mars 2005 Laban, hun sa hun ville ha tilbake krøllene sine. Ja, det så jeg. Hvor vil du hen?
Gjest Madam Felle Skrevet 7. mars 2005 #18 Skrevet 7. mars 2005 Ja, det så jeg. Hvor vil du hen? Vil hun ha krøller, så spiller det vel liten rolle hva andre måtte mene. Regner med det var det tusenfryd siktet til. Man må ikke se trendy ut for å se ung og vakker ut, for det er virkelig ikke bare de med nymotens hårfasonger som ser unge ut. Men meg om det
Gjest Dalwhinnie Skrevet 7. mars 2005 #19 Skrevet 7. mars 2005 Det er sikkert forskjell på pris i de forskjellige frisørene, men er det noen som vet sånn ca-pris ? Jeg tok mitt livs første permanent i forrige uke. Ikke kruskrøller, men slappe lokker/kraftig fall som erstatning for min naturlige fall som forsvant helt når håret mitt ble langt og ikke lengre oppklipt. Jeg betalte 800 for selve permanenten (Oslo).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå