Gjest indiangranny Skrevet 16. august 2002 #1 Del Skrevet 16. august 2002 FIRKLØVERKAKA 4 egg 150 gr sukker 75 gr hvetemel 75 gr potetsmel 1 ts bakepulver 50 gr revet Dronning sjokolade FYLL 1 pakke Freia vanilje saus koketype 2 1/2 dl melk 2 ss sukker 3 dl pisket kremflæte GLASUR 200 gr Firkløver 1/2 dl melk 40 gr margarin 90 gr melis Stekes ved 190 grader i en rund form ca 24 cm i diameter i 45 minutter.Egg og sukker piskes til eggedosis.Hvetemel ,bakeoulver og potetmel røres foriktig inn.Revet sjokolade røres i tilslutt.Smør formen godt og stek kaken. Fyll: Følg bruksanvisningen på pakken oh lag vanile krem med 2 o halvt dl melk og 30 gr sukker.Avkjøl kremen og bland i pisket krem.Kaka deles i to fylles med dette når kaka er kald.Glsur : Knekk sjokoladen og smelt den over svak varme i lag med det andre ingrediensene rør dette glatt og jevnt.Dette helles over kaka jevn det utover oppe på kaka og la det renne litt ned på sidene. LYKKE TIL FOLKENS hilsen INDIANLADY :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 16. august 2002 #2 Del Skrevet 16. august 2002 Høres godt ut :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 16. august 2002 #3 Del Skrevet 16. august 2002 Denne hadde ikke jeg, tok meg den frihet til å printe den ut. Takk :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 16. august 2002 #4 Del Skrevet 16. august 2002 Dette er verdens beste kake, så bare bak i vei folkens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille Skrevet 16. august 2002 #5 Del Skrevet 16. august 2002 Et lite tips ! Samboer`n min har nøtteallergi, så jeg bruker å lage glasuren til firkløverkaken med en litt annen vri. Koker da sammen følgende ingredienser i 2-3 minutter: 1 kopp sukker 1/2 kopp smør 1 kopp fløte & erstatter så firkløveren med en stor plate melkesjokolade (evt.mandelsjokolade) og en krokanrull...... La glasuren "stivne" litt før den haes på kaka. Firkløverkaken er dessuten nydelig med multekrem som fyll.... Mmmmmmmmmmmmm :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 20. august 2002 #6 Del Skrevet 20. august 2002 Det hørtes lurt og godt ut med krokanrull og melkesjokolade oppå! Det går jo an å eksperimentere med ulike sjokoladetyper også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 21. august 2002 #7 Del Skrevet 21. august 2002 Yammi, firkløverkaka er kjempegod:) Og mektig..vær forsiktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå