AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #1 Skrevet 11. juli 2018 Hallo! Har en hund som har slitt med dårlig matlyst den siste uka, og pga et par kroniske sykdommer han har (IMHA og lavt stoffskifte) så gjør det meg litt bekymret. Han er nemlig vanligvis et matvrak av en golden retriever. I hele forrige uke slet han med dårlig mage, og da fikk han ris og gulrøtter (det gikk ned på høykant). Det ble litt bedre, og jeg har gått over på vanlig fôr igjen, men han er svært lite interessert i å spise det. Dersom jeg sitter sammen med han ved matskåla og holder han med selskap spiser han ofte mer, men jeg kan ikke gjøre det hele tiden + at det blir en dårlig vane. Han får mat tre ganger om dagen, jeg ga han middag kl 15 i dag, men da jeg kom hjem fra jobb hadde han ikke rørt den engang. Spiste 75% av kveldsmaten sin nå, men det trengte han hjelp med. Jeg har noen forslag til årsaker som ikke har med sykdommene å gjøre, men jeg vet ikke hvor plausible de er. 1 - Kanskje han syns det er for varmt om dagen (stort sett 27-29 grader). 2 - Han syns det var veldig godt med ris og gulrot, og har blitt godt vant (selv om det tidligere ikke har vært noe problem) 3 - Han er lei av fôret sitt (også ulikt han, men det kan jo skje.) Er det noen som har noen gode forslag til hva jeg kan gjøre her, evt har erfaring med det og vet hva som kan være årsaken? Vet jo at det er vanskelig å si, men han virker helt frisk ellers (bortsett fra en og annen bløt bæsj), og jeg lever på et ekstremt trangt budsjett denne måneden, så jeg vil helst ikke dra til veterinæren med mindre det virker akutt. Anonymkode: c284a...e49
Julie Skrevet 12. juli 2018 #2 Skrevet 12. juli 2018 Er i samme situasjon. Min er riktignok gjennomgående ikke noe matvrak,men merker at varmen forsterker den allerede labre interessen for mat.. kan gå flere døgn uten å ville spise. Det som funker her er kort og greit litt variasjon i matveien. Om ikke totalt forbytte,så en liten vri av noe slag. Jeg kjøpte en 3 kg sekk med Provit vom og blander inn litt i foret,det gjorde susen. De selges også som boksmat dersom du ikke har fryser.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #3 Skrevet 13. juli 2018 Varmen kan nok påvirke noen, min flokk på 6 spiser like godt nå som resten av året. Men kjenner jeg selv har mindre matlyst når det er varmt. Litt Zoolac eller Biola kan hjelpe på dårlig mage. Har den spist noe som ikke burde spises kanskje? Hva med å prøve å kun gi en gang dagen (hvis det ikke er en valp)? Og ta vekk maten når det ikke blir spist. En sulten hund spiser Anonymkode: dda62...7e1
skruf Skrevet 13. juli 2018 #4 Skrevet 13. juli 2018 Vi har samme problemet med ene hunden vår. Har kjøpt et pulver på dyrebutikken som heter Provit som jeg drysser over, det er et appetittvekkende leverpulver. Funker veldig bra. Foret vi bruker kommer i forskjellige smaker, så tenker å bytte smak neste gang vi kjøper ny sekk. Ellers så gir vi hundene mat morgen og kveld, fjerner matskåla 15min etter at de har sluttet å spise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå