Gå til innhold

God kollega mistet mor- går man i begravelsen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en trist melding av en god kollega om at moren er gått bort. Jeg vet at de var veldig nære og at min kollega er helt knust nå. Jeg har aldri møtt moren, men anser kollegaen som en venn, som jeg har reist på et par felles turer med, vært på middag hos osv. Nå er spørsmålet: Bør jeg stille i begravelsen? Er det kotyme når man aldri har møtt avdøde? Jeg tenker at det er hyggelig å støtte min kollega, og kanskje kommer ikke så mange i en begravelse midt i juli. Samtidig vil jeg ikke trenge meg på. Jeg har heller ikke så lyst til å gå helt alene, men vet ikke om jeg tør å spørre andre kolleger om å bli med- om det virker rart å spørre hvis de ikke har kommet på ideen selv? Tanker?

Anonymkode: ccced...3ca

Videoannonse
Annonse
Gjest Stella Rose
Skrevet

Du kan gå for å vise din kollega medfølelse og støtte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er helt det samme, men en kollega av meg mista kona si, og da stengte vi faktisk bedriften (liten privat) den tia begravelsen var slik at alle kollegaene kunne gå.

Så ville trodd at det var vanlig å gå i begravelse til en nær kollega... 

Anonymkode: 2ecb4...093

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville dratt. En god kollega for meg(nesten en slags morsfigur) mistet mannen sin til kreft, og jeg hadde aldri møtt ham. Men jeg dro i begravelsen fordi hun har vært så viktig for meg. Satt jo seff ikke helt fremst i kirka, men jeg var nå der.

Anonymkode: 5b299...00d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Din kollega vil sette pris på at du kommer. 

Anonymkode: 95eee...cbc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns du burde dra. Hadde selv satt pris på å ha en god venn/kollega der for meg i en så sårbar stund

Anonymkode: a298d...912

• Liker 2
Skrevet

Da broren min døde kom de aller fleste kollegaene mine i begravelsen for å støtte meg, også dem som ikke hadde møtt han. Jeg satte enormt stor pris på det.

• Liker 3
Skrevet

Ja du bør gå. Men det er ikke den typen begravelser man avlyser ferien for liksom. Men har du anledning så bør du gå. 

• Liker 2
Skrevet

På jobben vår så har vi pleid å gå når det er noen i nær familie av kollegaen, er bare blitt sånn. Selv om vi ikke har så mye å gjør med den kollegaen som har mistet noen så blir det satt pris på at vi kommer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også gått hvis jeg hadde kunnet. Om ikke for de neste avdøde sin del, så ihvertfall for min kollega. 

Anonymkode: 8f52a...c82

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...