Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid for første gang, 8 uker på vei. Legen sier at hun har bestilt ultralyd til meg om ca 10 uker, men jeg er så spent og nervøs at jeg vurderer å bestille en privat ultralyd. Om noen uker selvfølgelig.

Lurer på om noen har noen positive erfaringer rundt privat ultralyd, og om dette går som vanlig "velferdspermisjon" mtp jobb. Kan jeg bare si at jeg skal ha legetime? Vil ikke spørre sjefen om dette da jeg vil vente med å fortelle det.

Anonymkode: 9c472...6c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt ut avspasering for tidlig ultralyd med begge mine barn. Evt. kan du be om fri uten lønn eller ferie. 

Anonymkode: 3668a...50d

AnonymBruker
Skrevet

Tatt privat ul i uke 11-13 begge gangene. De får sjekket utrolig mye mtp helsa til fosteret og det er godt å vite at alt er i orden før man sier det til jobben og alle syns jeg. Føles mye mer virkelig når man har sett og hørt hjertet banke :)

Private klinikker har andre åpningstider enn offentlige sykehus, du finner nok en time utenom arbeidstid.

Anonymkode: 09958...a8c

AnonymBruker
Skrevet

Tok to private UL med mini, i uke 8 og 12. Brukte avspasering, men de hadde åpent på ettermiddag/kveld også, så kunne unngått det om ikke hadde hatt mulighet for fri. Velsig fornøyd. Betryggende å se at alt så bra ut, og graviditeten ble mye mer virkelig for både mannen min og meg.

Anonymkode: 9f207...8b3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde timer på kveldstid for privat UL, tok i uke 7 og i uke 12. I Oslo er det ihvertfall flere gynekologer som tilbyr det. Hvis det ikke hadde vært mulig hadde jeg nok bare søkt om vanlig velferdspermisjon for legetime, gynekolog er jo også lege. Arbeidsgiver skal jo ikke grave i grunn for legebesøk. 

Ellers fornøyd med ul på begge private og på ordinær på sykehuset. I uke 7 fikk vi se hjertet slå og en liten bønne. I uke 12 gikk gynekolog gjennom alt av organer med oss grundig. Fikk fine bilder begge gangene. Også på sykehuset i uke 19 tok jordmor seg god tid, fikk se baby fra alle mulige vinkler og tok vel en seks-sju bilder vi fikk med gratis. 

Jeg mistet til MA i uke 8 sist svangerskap,så tidlig ultralyd var veldig fint for å gi meg ro i sjela. 

Anonymkode: 9c8f6...752

AnonymBruker
Skrevet

Kan anbefale UL i når du er 12-13 uker på vei, da kan man sjekke veldig mye hos fosteret. 

Jeg synes selv at det ikke er innafor med betalt fri for tidlig UL når det i all hovedsak kun er fordi man selv ønsker å se. Jeg tok avspasering.

Anonymkode: 4cff0...8ab

Skrevet

Takk for alle svar! Har da fått til en dag jeg faktisk har fri, hvis ikke hadde jeg nok søkt om velferdspermisjon ja. Dette blir i uke 13 for min del, gleder meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...