Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

jau, solbrent i mars :P Trengte litt sol nå som jeg har blitt brunette

Solene på solariumet var litt for sterke.. så nå er jeg tomat.. vil helst unngå være de på jobb imorgen.. kan noen gi gode råd mot solbrenthet? :=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe annet enn aloe vera gele. Det er fint. Har solrørene blitt mye sterkere enn før? Jeg skulle ta sol før vi dro på ferie, og fikk soleksem etter den 3. soltimen! Har aldri hatt det før. Gikk bort etter ca en uke i solen på ferie.. Smørte med aloe vera hver kveld.

Gjest Gjesta
Skrevet

*hulk* har ikke noe aloe vera tilgjengelig.. :(

kan godt være.. jeg tok 16 minutter uten ansiktsol( bruker aldri det) og fremdeles er jeg hummer.

Gjest Gjesta
Skrevet
Ikke noe annet enn aloe vera gele. Det er fint. Har solrørene blitt mye sterkere enn før? Jeg skulle ta sol før vi dro på ferie, og fikk soleksem etter den 3. soltimen! Har aldri hatt det før. Gikk bort etter ca en uke i solen på ferie.. Smørte med aloe vera hver kveld.

Men kanskje vi går på samme solarium.. he he .. jeg er jo fra østfold jeg også :)

Skrevet

Tomater er helt ypperlig mot solbrenthet. Del dem i to og gni dem mot de stedene du er brent. Det kjøler og lindrer :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Yogurt naturell skal visstnok også hjelpe. :)

Skrevet

Bare et lite tips for og UNNGÅ å bli solbrent:

Spis karoten tab.

Har brukt det i mange år. Slet fælt med soleksem og ble alltid lyserosa. Etter en vinter med karoten, ble jeg ikke lenger solbrent og nå kan jeg ligge og steke i sola uten og få eksem eller bli brent.

Det tar lengre tid før jeg får farge, men den fargen jeg får blir mye penere enn den lyserosa jeg fikk før og jeg syns den sitter lengre. I tillegg så blir jeg jevnere brun.

Men sol med måte og husk faktor. I solarium, bruk solkrem for solarium. Veldig viktig.

Ellers så må du anskaffe deg aloe vera og ha stående i skapet. Den hjelper mot så mye.

Håper det går bedre med deg nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...