Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker erfaringer fra folk som har gått der selv eller har eller har hatt barn der.. Ikke fra skeptikere. 

Anonymkode: b8f3a...c57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg gikk på steinerskolen på Rotvoll fra 1. klasse til 6. Det var mye eurytmi, håndarbeid, planting av solsikker og poteter og passing av dyr som hester, esler, høner og kaniner. I klasserommet hadde vi hovedtemaer som vi jobbet med en lang stund (temaer som middelalderen eller hva noe enn annet som er i pensumet). Denne måten å lære på gjorde at vi FAKTISK lærte pensumet og interesserte oss i det, forhold til offentlig skole hvor et tema jobbes med i noen kjappe uker å glemmes før eksamen. 

Jeg må si at alle årene på steinerskolen var strålende. Det var fantastiske lærere (men meget sullete, litt som de fleste håndarbeidslærere) og kjempehyggelige klassekamerater. Hele klassen var som en stor/liten familie. Klassen min var ikke så veldig stor og alle fikk nyttig hjelp av lærerne. 

Noe litt negativt var kanskje at de ikke fokuserte så mye på "tradisjonell" skole. Vi startet seint med lesing og skriving, dette var til slutt derfor jeg skiftet til offentlig skole. 

Så jeg ville absolutt anbefale steinerskolen, men selvfølgelig må du jo tenke på hvilke behov barnet ditt har. 😊

PS. vi fikk vaksiner på skolen og ALLE barn ble vaksinert

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Maurgal skrev:

Hei, jeg gikk på steinerskolen på Rotvoll fra 1. klasse til 6. Det var mye eurytmi, håndarbeid, planting av solsikker og poteter og passing av dyr som hester, esler, høner og kaniner. I klasserommet hadde vi hovedtemaer som vi jobbet med en lang stund (temaer som middelalderen eller hva noe enn annet som er i pensumet). Denne måten å lære på gjorde at vi FAKTISK lærte pensumet og interesserte oss i det, forhold til offentlig skole hvor et tema jobbes med i noen kjappe uker å glemmes før eksamen. 

Jeg må si at alle årene på steinerskolen var strålende. Det var fantastiske lærere (men meget sullete, litt som de fleste håndarbeidslærere) og kjempehyggelige klassekamerater. Hele klassen var som en stor/liten familie. Klassen min var ikke så veldig stor og alle fikk nyttig hjelp av lærerne. 

Noe litt negativt var kanskje at de ikke fokuserte så mye på "tradisjonell" skole. Vi startet seint med lesing og skriving, dette var til slutt derfor jeg skiftet til offentlig skole. 

Så jeg ville absolutt anbefale steinerskolen, men selvfølgelig må du jo tenke på hvilke behov barnet ditt har. 😊

PS. vi fikk vaksiner på skolen og ALLE barn ble vaksinert

Men du lærte deg det før 6. klasse?😅 Takk for svar.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men du lærte deg det før 6. klasse?😅 Takk for svar.

Jaja, selvfølgelig! Det var bare litt treig start 👩‍🎓

AnonymBruker
Skrevet

Flere med erfaringer?

AnonymBruker
Skrevet
På 12.7.2018 den 13.33, AnonymBruker skrev:

Flere med erfaringer?

Ja. Jeg gikk fra 1.klasse til 9. Og angrer på at jeg byttet til offentlig skole. Når jeg ser tilbake nå så skulle jeg så veldig gjerne ha gått på Steiner vgs. Jeg synes Steinerskolen er fantastisk. Jeg er aktiv med kunst, dans og musikk, mye takket være Steinerskolen. Jeg tror min måte å se verden på, mine verdier og levemåte er formet av mine år på Steinerskolen. Jeg connecter helt annerledes med andre som selv har gått der, det er noe helt eget. Barnet vårt skal også gå der. 

Anonymkode: 24325...993

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...