AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #1 Skrevet 11. juli 2018 Mannen har et barn fra tidligere forhold. Barnet hans har vært hos oss i noen uker nå, og i dag ringte hans mor og spurte om han ville være med henne på ferie. Det ville han selvfølgelig. De reiser på fredag. Vi trodde at mor var hjemme og at de skulle dra fra henne. Hun bor 25 min unna oss. Det viste seg at hun er hos sin nye kjæreste, som bor 12 mil unna oss. Mor mente at far fikk kjøre barnet dit. Far sa til mor at hun fikk hente barnet selv, det er de som skal på tur, og "avbryter" barnets samvær med far. Det bruker mor mot far, at da blir det ikke ferie på barnet med henne, og at barnet blir skuffet for at far nekter ham å reise. Ble foreslått å møtes på halvveien, men det gikk heller ikke. Den frasen der slår aldri feil. Alltid bruker hun fars samvittighet mot barnet. Og da blir det selvfølgelig til at far kjører og mor slipper unna. En ting er kjøringen, men det er alle bommene som må kjøres gjennom også. Mor sparer mye penger på både drivstoff og bom når hun aldri kjører. Dette gjelder samvær ellers også, men det var helst den lange kjøreturen jeg trengte en utblåsning for. Det irriterer meg at mannen alltid gir etter for den dama, men igjen, det er jo kun barnet det går utover. Anonymkode: e6d37...2e4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #2 Skrevet 11. juli 2018 Det er jo som du sier, det er barnet det går ut over. Kan far ta mor inn til megling for å forhandle en samværsavtale der henting/levering er spesifisert? F.eks at far alltid henter hos mor og mor alltid henter hos far? Anonymkode: ef9df...b40 5
Gjest Mass Skrevet 11. juli 2018 #3 Skrevet 11. juli 2018 Jeg har stor tro på en skriftlig samværsavtale med spesifiseringer som f.eks. hente/levere. Jo mer konkret og tydelig det hele er spesifisert, jo bedre foregår samværsavtalene. Muligens færre konflikter også...? 🤔
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #4 Skrevet 11. juli 2018 Selvfølgelig kjipt at mor er sånn, men hadde det vært min sønn, hadde jeg ikke brydd meg om bensinpenger, bom og kjøring. At han gleder seg til tur og får det fint,er det eneste som betyr noe. Anonymkode: 9a853...e41 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #5 Skrevet 11. juli 2018 Dette er vel strengt tatt et problem mellom din mann og hans eks. Jeg hadde nok uansett svelget den kamelen for barnets skyld. Anonymkode: 4a94a...61b 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #6 Skrevet 11. juli 2018 Jeg ville ha bare sagt til barnet at dessverre gidder ikke den kjerring av en herpe å hente hn og da blir det da ikke ferie men henne. For en bitch forå ha spirt barnet når det er far som har samvær!! Anonymkode: 5e433...824 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #7 Skrevet 11. juli 2018 Sånn holdt far på i årevis her også. Jeg satte foten ned og var den stygge ulven og barnet gikk glipp av ting med far. Men etter å kjørt stramt en periode sluttet far å bruke meg som en billig taxi og vaskefille. Nå holder han avtaler og har forstått at han ikke kan ture frem som det passer han. Mye mer stabilt for barnet(som nå har blitt tenåring) angrer ikke på at sluttet å sy puter under armene hans for å skåne barnet. Så mitt råd er å stå på kravene og så vil det gangne barnet på lang sikt. Anonymkode: 99e84...c3f 15
SesameStreet Skrevet 11. juli 2018 #8 Skrevet 11. juli 2018 Hvor gammelt er barnet? Jeg syns 12 mil er helt vanvittig og ville sagt beklager, men det fikk hun ordne selv. Om barnet er i en passende alder så ville jeg forklart at dere tilbydde dere å møtes på halvveien, men at dere ikke har mulighet for å kjøre så mye og så lenge. Det er jo snakk om 4 timer i bil for dere må jo kjøre hjem igjen og. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #9 Skrevet 11. juli 2018 Si til mor at enten kommer hun å henter barnet eller så får hun bestille taxi. Adam leverer på døren hjemme hos mor. Så får mor ta det derfra .. drittkjerringer trenger å bli satt på plass Anonymkode: 1b686...44a 7
Lycka Skrevet 11. juli 2018 #10 Skrevet 11. juli 2018 Dette var eksakt som å lese om min manns eks. Hun er akkurat sånn som dette, men i vårt tilfelle er avstanden 30 mil. Hun nekter å hente, levere eller møtes på halvveien. Far må ta deg fri fra jobb annenhver fredag og kjøre 60 mil tur-retur for så å gjøre det samme igjen på søndag. 1
Sofia85 Skrevet 11. juli 2018 #11 Skrevet 11. juli 2018 52 minutter siden, Lycka skrev: Dette var eksakt som å lese om min manns eks. Hun er akkurat sånn som dette, men i vårt tilfelle er avstanden 30 mil. Hun nekter å hente, levere eller møtes på halvveien. Far må ta deg fri fra jobb annenhver fredag og kjøre 60 mil tur-retur for så å gjøre det samme igjen på søndag. Husk at dersom ingenting annet er avtalt foreldrene imellom er samværsforeldren ansvarlig for det praktiske med å hente og levere. Far kan søke om deling av reisekostnader gjennom nav 👍 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #12 Skrevet 11. juli 2018 1 time siden, Sofia85 skrev: Husk at dersom ingenting annet er avtalt foreldrene imellom er samværsforeldren ansvarlig for det praktiske med å hente og levere. Far kan søke om deling av reisekostnader gjennom nav 👍 Men er samværsforelderen ansvarlig for å levere barnet hvor som helst etter den andre forelderens forgodtbefinnende? Å levere hjemme hos den andre/barnets hovedbosted må være ok, men her krever mor levering et annet sted fire ganger så langt unna. Anonymkode: 1580f...1d3 2
Lycka Skrevet 12. juli 2018 #13 Skrevet 12. juli 2018 10 timer siden, Sofia85 skrev: Husk at dersom ingenting annet er avtalt foreldrene imellom er samværsforeldren ansvarlig for det praktiske med å hente og levere. Far kan søke om deling av reisekostnader gjennom nav 👍 Vi er smertelig klar over denne regelen, ja. Mor bruker den for alt den er verdt. I en periode hvor min manns sjef satte ned foten og nektet han fri annenhver fredag, gikk det tre måneder mellom samvær fordi mor fortsatt nektet å kjøre halvveis. Barna gråt og kunne ikke skjønne hvorfor de ikke fikk komme til pappa som før. Det var hjerteskjærende å være vitne til. Hvem tror du denne regelen straffer hardest? Barna eller far?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #14 Skrevet 12. juli 2018 Kanskje far butde søke for 50/50 da. Anonymkode: 5e433...824
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #15 Skrevet 12. juli 2018 10 minutter siden, Lycka skrev: Vi er smertelig klar over denne regelen, ja. Mor bruker den for alt den er verdt. I en periode hvor min manns sjef satte ned foten og nektet han fri annenhver fredag, gikk det tre måneder mellom samvær fordi mor fortsatt nektet å kjøre halvveis. Barna gråt og kunne ikke skjønne hvorfor de ikke fikk komme til pappa som før. Det var hjerteskjærende å være vitne til. Hvem tror du denne regelen straffer hardest? Barna eller far? Hvem flyttet? Mor eller far? Det er viktig i denne sammenheng tenker jeg. Anonymkode: b632b...8eb
Lycka Skrevet 12. juli 2018 #16 Skrevet 12. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvem flyttet? Mor eller far? Det er viktig i denne sammenheng tenker jeg. Anonymkode: b632b...8eb Mor flyttet til sitt hjemsted.
Lycka Skrevet 12. juli 2018 #17 Skrevet 12. juli 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje far butde søke for 50/50 da. Anonymkode: 5e433...824 Dessverre ikke mulig med en avstand på 30 mil.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #18 Skrevet 12. juli 2018 14 minutter siden, Lycka skrev: Mor flyttet til sitt hjemsted. Da fremstår det veldig urimelig å ikke dele på belastningen med transporten. Hvorfor hadde de ikke 50/50 i utgangspunktet? Kan dere evt flytte etter? For barnets beste, ikke for mors skyld. Anonymkode: b632b...8eb 1
Lycka Skrevet 12. juli 2018 #19 Skrevet 12. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da fremstår det veldig urimelig å ikke dele på belastningen med transporten. Hvorfor hadde de ikke 50/50 i utgangspunktet? Kan dere evt flytte etter? For barnets beste, ikke for mors skyld. Anonymkode: b632b...8eb De hadde 50/50 da de bodde på samme plass. Nei, det var aldri noe tema å flytte etter. Det er ikke mulig for verken han eller meg å få jobb der (lite sted) pluss at mine barn går på skole her.
Gjest BearMama Skrevet 12. juli 2018 #20 Skrevet 12. juli 2018 15 timer siden, Mass skrev: Jeg har stor tro på en skriftlig samværsavtale med spesifiseringer som f.eks. hente/levere. Jo mer konkret og tydelig det hele er spesifisert, jo bedre foregår samværsavtalene. Muligens færre konflikter også...? 🤔 👆🏻
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå