AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #1 Skrevet 11. juli 2018 Hei.. jeg og barndomsvenninne mi bor i forskjellige byer, men hun var på besøk i byen min og ble her i 5 dager. jeg er alene med 2 små barn og hadde akkurat begynt å jobbe igjen etter mange år, så det ble veldig mye for meg å holde styr på meg selv, ungene og jobben. Jeg møtte henne 3 dager, men ikke fulle dager, jeg sovna den ene dagen vi skulle møtes, men møtte henne senere på kvelden. Hun har flere venner her, så hun hadde andre å møte også. Nå forteller hun at hun er skuffet over meg siden jeg ikke møtte henne så mye som avtalt og følte hun sto i veien for meg. Jeg har også noen rutiner som f.eks jeg prioriterer, og det nevnte hun også.. at jeg kunne heller vært med henne enn å trene den dagen. jeg ble så overrasket fordi jeg følte jeg møtte henne så mye jeg kunne. jeg forklarte henne at jeg møtte henne så mye keg kunne, men da hun gjentok det samme endte jeg opp med å si «du skjønner ikke det før du har fått barn» hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Kjenner jeg er kjempe irritert og overrasket.. Anonymkode: 4934e...998 1
Hactar Skrevet 11. juli 2018 #2 Skrevet 11. juli 2018 Jeg synes du møtte henne mye, situasjonen tatt i betraktning. Når det er sagt, er det dårlig stil å sovne fra en avtale dersom det betyr at man uteblir uten å gi beskjed. 2
Gjest Mass Skrevet 11. juli 2018 #3 Skrevet 11. juli 2018 Hun hadde større forventninger enn du, forståelig nok, kunne leve opp til. Men de forventningene er basert på uvitenhet fra venninnen din sin side.
couscous Skrevet 11. juli 2018 #4 Skrevet 11. juli 2018 Dersom det var en god venninne hadde jeg nok prioritert henne før treningen, og det at du prioriterer å gå på trening fremfor å være med henne handler vel ikke om at du har fått barn? 9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #5 Skrevet 11. juli 2018 Enig med couscous. Du kunne avstått fra treningen og heller blitt med henne. Ofret deg litt den uken hun faktisk er på besøk. Det er din beste venninne det er snakk om, ikke en vanlig bekjent som bor i samme by. Jeg hadde beklaget meg. Og den setningen "du vet ikke før du får barn", den er faktisk veldig kjip å få. Anonymkode: 04a2a...9c5 9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #6 Skrevet 11. juli 2018 Ts her.. Jeg vet det var veldig dumt sagt, angret på det i etter tid og har dårlig samvittighet nå. Ang. treningen; trening er måten jeg føler meg litt fri på, hadde en hektisk uke med barna og fikk ikke trent slik jeg pleier så den dagen måtte jeg på trening for å keep me sane.. Jeg jobber kun extravakt så om jeg ikke tar de vaktene jeg får så blir det ikke penger rett og slett.. uff.. skal ringe henne senere i kveld. Anonymkode: 4934e...998 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #7 Skrevet 11. juli 2018 Og forresten, ungene var ikke i form og deg sovna mens jeg la de. Planen var å møte henne rett etter de hadde lagt seg, men siden jeg var våken med syke barn natten før og jobb tidligere på dagen så var det ikke mye energi igjen.. og til info, har familie som bor rett ved siden av så de kommer hjem og hjelper til med barna hvis jeg har avtaler hilsen Ts Anonymkode: 4934e...998
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #8 Skrevet 11. juli 2018 Jeg forstår trening betyr mye for deg, og det er kjempe bra! Men samtidig så var dette uken venninnen din kom på besøk i byen. Dere kunne gått en tur eller gjort noe annet for å bruke kroppen litt. Jobb støtter jeg fullt ut hvis det ikke er "frivillig". Trenger du ekstravaktene og pengene så må du selvsagt få gå på jobb. Nå vet jeg ikke hvor du jobber, men å finne ut hvordan dere skal løse det med tidspresset med unger og jobb samtidig å være sammen med venninnen må dere avtale sammen og være åpne om. Så dumt at ungene ikke var i form. Det er noe ingen kan forutse og det kan være ganske slitsomt. Men igjen, kommunikasjon. Snakk sammen. Inviter henne hjem til deg? En venninne av meg sovnet da hun skulle legge barnet sitt når jeg var på besøk. Jeg satt alene i stuen i over en time før hun kom opp igjen, nyvåken. Det brydde jeg meg overhode ikke om. Jeg har ikke barn selv men jeg forstår kjempe godt at det er enkelt å sovne når barn skal legges. Alt skal jo være så rolig, mørkt og lage det behagelig for ungene. Fort gjort for en sliten forelder! Synes det er bra du tar kontakt med henne. Forklar henne hvordan du føler deg, beklag deg for du nedprioriterte henne og fortell at du blir så sliten og da er det vanskelig å tenke. Kanskje hun vil komme opp en helg på overnatting hos deg? Anonymkode: 04a2a...9c5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #9 Skrevet 11. juli 2018 Hvorfor i alle dager sov dere ikke sammen? En natt sammen gjør underverer på en ellers hektisk hverdag hvor dere ikke får sett hverandre så mye som planlagt. Husk det til neste gang. Anonymkode: 79095...212
Jente0911 Skrevet 11. juli 2018 #10 Skrevet 11. juli 2018 (endret) Jdkd Endret 11. juli 2018 av Jente0911 Feil
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #11 Skrevet 11. juli 2018 I fare for å bli gjenkjent, kan jeg ikke hå i detaljer. Men kort sagt, bosituasjonen min hadde ikke gjort det mulig for henne å komme på besøk. Ts Anonymkode: 4934e...998
Hactar Skrevet 11. juli 2018 #12 Skrevet 11. juli 2018 Jeg er litt uenig med de andre angående treningen. I en travel hverdag kan det stadig vekk dukke opp noe som gjør at trening eller andre gjøremål må vike. Plutselig er barna syke eller det er foreldremøte eller annet man bare må ta. Da er det viktig å holde fast ved rutiner som gir en litt pusterom og energi. Hvis man ikke er av typen som får energi av sosialt samvær, men kanskje heller tappes litt selv om det er hyggelig, er det ikke bare-bare å løpe rett fra jobb til barn til venninne i flere dager. Til en annen gang, tenker jeg det er lurt å være i forkant med å ikke gi inntrykk av dere skal treffes mer enn du orker og har tid til. Venninna di bør tåle at du ikke rydder uka selv om hun er i byen, men hun bør vite hva hun kan forvente seg på forhånd. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå