AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #1 Skrevet 11. juli 2018 Jeg er ofte litt for snill og aksepterer for mye fra andre.. Det fører ofte til at jeg blir utnyttet eller at enkelte føler de kan være ekstra frekk mot meg fordi jeg ikke sier noe tilbake, og jeg er så lei av det. Mye av årsaken er nok dårlig selvtillit. Tips til hvordan jeg kan bli flinkere til å stå opp for meg selv? Anonymkode: 6f275...732
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #2 Skrevet 11. juli 2018 Jeg har det motsatt. Må ta meg sammen for å ikke buse ut når jeg blir fornærma/skuffet over noen. Så har ikke råd å gi til en som deg. Men skulle jo tro noen på KG ville kjent seg igjen. Har inntrykk av at det er en del unnvikende mennesker? Anonymkode: 1c676...95f
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #3 Skrevet 11. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det motsatt. Må ta meg sammen for å ikke buse ut når jeg blir fornærma/skuffet over noen. Så har ikke råd å gi til en som deg. Men skulle jo tro noen på KG ville kjent seg igjen. Har inntrykk av at det er en del unnvikende mennesker? Anonymkode: 1c676...95f Ja, håper noen har råd å gi Anonymkode: 6f275...732
Gjest Overrasket Skrevet 11. juli 2018 #4 Skrevet 11. juli 2018 For all del, du må da ikke stå opp fra sengen alene! Bare sett deg i respekt og sloss for deg selv.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #5 Skrevet 11. juli 2018 Det er så flaut å sette seg i respekt man sier jo basicly: jeg er en apekatt og vi har apekatt-regler, vi må følge jungel-loven. Heller være sengeliggende fremfor en apekatt. Anonymkode: 9c754...4ef
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #6 Skrevet 11. juli 2018 Begynn med de små og enkle tingene hvor du sier det du mener eller svarer det du egentlig ønsker. F. eks vil du ha kaffe eller te? Hvis du vil ha te selv alle andre vil ha kaffe så holder du på te og puster med magen når usikkerheten herjer. Kanskje et dumt eksempel, men håper du skjønner hvor jeg vil hen med det. En annen ting man kan si er "jeg skal tenke på det" hvis noen spør om noe du synes er vanskelig å svare på eller er usikker i forhold til. Det handler om å sette grenser og det kan gjøre vondt i starten. Det er kanskje ikke noen quick fix på det å måtte please andre hele tiden. Leste noen selvhevdelses regler en gang, men finner de desverre ikke igjen, men bunnlinjen er at man ikke må, bør eller skal noe som helst selv om andre mener det og du kan endre mening når som helst og man trenger heller ikke begrunne de valgene man tar hvis en ikke ønsker det. Man får ingen takk for å la seg bruke og alltid si ja. Man må på en eller annen måte finne trygghet og verdi i seg selv slik at det ikke er ytre faktorer som styrer selvfølelsen i for stor grad. En klisje kanskje, men det er bedre med en fugl i hånden enn ti på taket. Det er bedre med en god venn som man har et gjensidig forhold til enn ti venner som bruker en når det passer dem. Lær deg "nei" og "jeg er god nok" først som sist" Anonymkode: d0e07...2f9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå