AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #1 Skrevet 11. juli 2018 Jeg er litt usikker på hvilket underforum denne problemstillingen hører til i, men prøver meg her. En bekjent av meg har delt annonser på Facebook hvor hun leier ut to av soverommene sine (av totalt tre). Jeg ønsker å advare folk mot å leie hos henne da hun er svært psykisk ustabil, kan ha voldelige tendenser og har en "brokete" vennekrets (bl.a. en del folk i Bandidos). De siste par årene har hun vært innlagt på psykiatrisk avdeling flere ganger, hvorav en lang innleggelse over flere måneder. Hun har også vært i to veldig turbulente forhold på kort tid. Det siste sluttet med at hun ble anmeldt av ham for vold, hun klikka og ble krakilsk. Politiet har ikke etterforsket saken ferdig enda, så hva utfallet blir er uvisst. I annonsene fremstiller hun seg selv som sosial, utadvendt, blid og lett å bli kjent med. Det stemmer forsåvidt, det er førsteinntrykket man får av henne. Jenta er hyggelig nok, men når man har opplevd den "mørke" siden blir bildet et annet. Jeg har snakket med en felles bekjent om dette og han er helt enig i at det ikke er noen god ide å leie av henne, da det nesten garantert ender i en haug med drama som ikke er hyggelig for leietakeren. Spørsmålet er om det er noe vi kan gjøre? Anonymkode: 97704...b41
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #2 Skrevet 11. juli 2018 Nei, folk må få finne utav ting selv. Hva dere mener om utleier er deres sak og ikke leietakernes Anonymkode: 6b3ac...e65 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #3 Skrevet 11. juli 2018 Ikke om dere ikke ønsker å bli anmeldt selv. Anonymkode: 32f9d...4d8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #4 Skrevet 11. juli 2018 Det er mulig det kunne blitt notert hos leieboerforeningen. Veit hvertfall at den psyko uleieren jeg hadde var oppført med en lang og vond merittliste hos leieboerforeningen etterhvert som leieboere tok kontakt for å få hjelp. Gjetter kommunen vil være interessert og også helsevesenet. Ustabile mennesker anbefales ikke å styre med utleie. Anonymkode: 51e69...606 2
kikkana Skrevet 11. juli 2018 #5 Skrevet 11. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, folk må få finne utav ting selv. Hva dere mener om utleier er deres sak og ikke leietakernes Anonymkode: 6b3ac...e65 Hva om det er unger som flytter inn. Skal de også finne ut av det selv? Tvilsomt at det er lov å gjøre så fryktelig mye her, annet en å gi beskjed til politi eller noe annet statlig organ som kan gjøre noe med dette dersom de mener det er grunn. Er ikke lov å gjøre så mye selv lengre. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #6 Skrevet 11. juli 2018 1 time siden, kikkana skrev: Hva om det er unger som flytter inn. Skal de også finne ut av det selv? Tvilsomt at det er lov å gjøre så fryktelig mye her, annet en å gi beskjed til politi eller noe annet statlig organ som kan gjøre noe med dette dersom de mener det er grunn. Er ikke lov å gjøre så mye selv lengre. Det vi er spesielt bekymret for er at hun ender opp med leietakere som er unge studenter eller enda verre; mindreårige elever på den store videregående skolen hun bor i nærheten av. I annonsene fremstår hun som sprudlende og kul og boligen er fresh og ligger sentralt til med svært godt kollektivtilbud bare et par hundre meter unna. Siden det er relativt billig tror jeg nok det kan appellere til studenter. Den videregående skolen i nærheten har flere fylkesdekkende linjer og har dermed en god del elever som bor på hybel. Skjønner at det er lite vi får gjort, så vi får håpe på det beste. TS Anonymkode: 97704...b41 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #7 Skrevet 11. juli 2018 Hvordan tenker du samfunnet skal fungere om alle går rundt og advarer mot mennesker de synes er gærne? Da vil selvsagt bitre ekser advare andre om at eksen er psyko eller den kontrollerende moren kan advare andre om å la datteren leie fordi hun er avhengig av andre mennesker Anonymkode: a0f74...25d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #8 Skrevet 11. juli 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er litt usikker på hvilket underforum denne problemstillingen hører til i, men prøver meg her. En bekjent av meg har delt annonser på Facebook hvor hun leier ut to av soverommene sine (av totalt tre). Jeg ønsker å advare folk mot å leie hos henne da hun er svært psykisk ustabil, kan ha voldelige tendenser og har en "brokete" vennekrets (bl.a. en del folk i Bandidos). De siste par årene har hun vært innlagt på psykiatrisk avdeling flere ganger, hvorav en lang innleggelse over flere måneder. Hun har også vært i to veldig turbulente forhold på kort tid. Det siste sluttet med at hun ble anmeldt av ham for vold, hun klikka og ble krakilsk. Politiet har ikke etterforsket saken ferdig enda, så hva utfallet blir er uvisst. I annonsene fremstiller hun seg selv som sosial, utadvendt, blid og lett å bli kjent med. Det stemmer forsåvidt, det er førsteinntrykket man får av henne. Jenta er hyggelig nok, men når man har opplevd den "mørke" siden blir bildet et annet. Jeg har snakket med en felles bekjent om dette og han er helt enig i at det ikke er noen god ide å leie av henne, da det nesten garantert ender i en haug med drama som ikke er hyggelig for leietakeren. Spørsmålet er om det er noe vi kan gjøre? Anonymkode: 97704...b41 Nei. Anonymkode: c4d7f...cd9
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #9 Skrevet 12. juli 2018 Jeg ville advart om jeg hadde kjenninger som vurderte å leie, men ellers er det vel ikke mye man får gjort? Anonymkode: 13d5b...d84 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå