tonebelinda Skrevet 11. juli 2018 #1 Skrevet 11. juli 2018 Hei Jeg skal på tur til Riga sammen med sønnen min på 16 år. Vi skal bare være der 3,5 dag. Noen anbefalinger på hva vi burde gjøre og se? Er det noen bademuligheter i området også. Hvordan er prisnivået der, både ang ut å spise og shopping. Håper på noen gode input på hva vi burde gjøre disse dagene. Takker på forhånd for svar
Freesia97 Skrevet 11. juli 2018 #2 Skrevet 11. juli 2018 Det er billigere å spise/shoppe i Riga/Latvia enn i Norge, men det er ikke sånn kjempe mye billigere. Shoppingmulighetene er helt OK, det er ikke sånn kjempestort utvalg. Mange av butikkene er de samme som her hjemme (Vero Moda, Only, H&M, Bik Bok, New yorker osv...) I sentrum er det største kjøpesentert Galeria center (ligger midt i byen). Her kan du se hvilke butikker de har http://www.galerijacentrs.lv/en/. Men det største kjøpesenteret i Riga/Latvia er Spice shopping center som har mange flere butikker enn det først nevnte senteret (kjøpesenteret er ikke langt fra flyplassen). Når det gjelder ting å se/gjøre; Jeg anbefaler en tur til gamlebyen her er det veldig koselig og mye fint jugendstil arkitektur. Det er en veldig fin park midt i byen også, som er fint for en liten tur (vermanes garden), frihetsmonumentet er også i parken (og som er et av de mest kjente stedene i byen). Operahuset i Riga er også rett ved denne parken. Ellers er det mange som anbefaler en tur til central market (som skal være det største matmarkedet i Baltikum), men jeg har ikke vært der selv så vet ikke om det er verdt å ta en tur. Rett utenfor byen er det et sted som heter Jurmala, jeg har ikke vært der selv men veldig mange sier at strendene der er veldig fine. Ellers står det mye om hva man burde se/gjøre på denne nettsiden: https://www.inyourpocket.com/riga. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå