AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #1 Skrevet 11. juli 2018 Jeg er student og forbereder meg på et tøft arbeidsmarked etter endt utdanning. Hva bør man gjøre for å bygge opp CV'en sin til man skal søke på de seriøse stillingene som ferdigutdannet? Så langt har jeg nå nylig startet i en jobb som gir meg relevant arbeidserfaring. Jeg har et beskjedent stillingsnivå på nåværende tidspunkt, men det passer helt greit til hvor langt jeg har kommet i studieløpet. Jeg har relevante verv og driver med forskning ved siden av studiene. Jeg har ikke vært på utveksling, men har lyst til å dra om et par år. Er det noe annet man kan gjøre for å gjøre CV'en sin attraktiv? Hva er det du gjør for å bygge opp CV'en din? Jeg vet at relevant arbeidserfaring er det viktigste, men det er begrenset hvor mye mer jeg kan gjøre med det nå. Anonymkode: aa5a4...f74
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #2 Skrevet 11. juli 2018 Jeg sier ja takk til de fleste tilbud jeg får. Jobber «frivillig» innen noe relevant til det jeg studerer, har tidligere hatt flere sommerjobber/deltidsstillinger selv om det likevel blir lite jobbing. Tar ekstra fag på skolen som kan være nyttige, har vært på utveksling (senest her om dagen ble jeg kontaktet av noen fra byen jeg utvekslet til som ville snakke med meg om en ettårlig fulltidsstilling, så det var jo gøy). Har også en relevant sommerjobb på 100% nå etter jeg er ferdig med bacheloren før jeg studerer videre, og har hatt praktikantstilling i norgesavdelingen av et av verdens største firmaer. Leser meg også opp på relevant lesning og lærer meg relevant software på fritiden. Samt at jeg nå skal ta et år med frie emner som er relevante for fremtidig karriere. Har også fått tilbud om å være med og gjøre research for et forskningspapir Anonymkode: 7be6b...f1c
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #3 Skrevet 11. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier ja takk til de fleste tilbud jeg får. Jobber «frivillig» innen noe relevant til det jeg studerer, har tidligere hatt flere sommerjobber/deltidsstillinger selv om det likevel blir lite jobbing. Tar ekstra fag på skolen som kan være nyttige, har vært på utveksling (senest her om dagen ble jeg kontaktet av noen fra byen jeg utvekslet til som ville snakke med meg om en ettårlig fulltidsstilling, så det var jo gøy). Har også en relevant sommerjobb på 100% nå etter jeg er ferdig med bacheloren før jeg studerer videre, og har hatt praktikantstilling i norgesavdelingen av et av verdens største firmaer. Leser meg også opp på relevant lesning og lærer meg relevant software på fritiden. Samt at jeg nå skal ta et år med frie emner som er relevante for fremtidig karriere. Har også fått tilbud om å være med og gjøre research for et forskningspapir Anonymkode: 7be6b...f1c Hva studerer du? Anonymkode: 486cb...2d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå