Gå til innhold

Slutte på p-piller?

Fremhevede innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg er jo som dere kanskje vet singel igjen... Og det føles litt rart og ta den daglige pilla iom at sexlivet mitt er rimelig ikke-eksisterende om dagen. Skal jeg bare slutte? men så tenker jeg at jeg kanskje møter en ny en vakker dag, og det er kanskje ikke bra å gå av og på? Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Revenka
Skrevet

Jeg tror kroppen kan ha godt av en pause, men samtidig så er det jo greit å ha syklusen i orden slik at du vet når du skal ha mensen osv. Noen av mine single venninner tar pilla kun for at de skal ha en ordentlig syklus, og ikke gå og vente på mensen i et par uker.

Tror ikke det har så mye å si om du fortsetter eller slutter :) Men jeg tror jeg hadde tatt en pause. Har ofte tenkt på det selv, men det blir så mye styr her. Samboeren blir litt så stressa!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det anbefales ikke fra legehold å ta pause bare for å ta pause, fordi visse farer ved p-piller har større sjangs for å oppstå nettopp ved oppstart. Så, ikke slutt bare for å slutte, sånn for å begynne igjen.

Men, jeg skjønner godt ønsket om å slutte. Jeg tok min siste p-pille på lørdag (og håper ladycomp snart kommer i posten...) og er såååå glad for at jeg ikke skal putte inn mer hormoner. Jeg gjør det for å slippe hormonene da. Mitt sexliv er også ganske ikke-eksisterende, selv om jeg er samboer, nettopp pga p-pillene og den manglende sexlyst de har medført..

Gjest gjest1
Skrevet

Det er jo en ypperlig sjanse til å se om du får noen bivirkninger av pillene. For det merker man gjerne først etter at man slutter :) Jeg trodde ikke jeg fikk noen bivirkninger. Før jeg sluttet..

Du kan antagelig oppleve litt bivirkninger når du starter på pillene igjen, men det skal ikke være noe problem. Det som ikke anbefales er å ta korte pauser, det bare klusser til en allerede klusset-til hormonbalanse.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har gått på pillen i alle år, singel eller ikke. Veldig praktisk å kunne planlegge utifra forventet mens, syns jeg, og også kunne forskyve den når det passer meg. Jeg ville nok sluttet dersom jeg var blitt singel nå, for nå er jeg over tredve og har fått de barna jeg antakeligvis skal ha..........

Skrevet

Jeg har alltid sluttet når jeg ikke har hatt kjæreste. dette for at det ikke skal være så lett å skippe over bruk av kondom, som jo er veldig vikitg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hmmmm.......

Vel, jeg har ikke og har aldri hatt tilfeldig sex, og har derfor aldri hatt bruk for kondom, så for meg var ikke det med i bildet i det hele tatt. Men klart, om man tenker på den måten......................

Gjest Lilleulv
Skrevet

ok, takk for svar alle sammen :) får vurdere litt...

Skrevet

Er ikke bare ved tilfeldig sex kondom er viktig. Når man får ny kjæreste er det også greit i starten, til begge er testet.

Om alle med kjærester ALDRI bruker kondom, vil man jo lett spre masse sykdommer når man får seg ny kjæreste.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Er ikke bare ved tilfeldig sex kondom er viktig. Når man får ny kjæreste er det også greit i starten, til begge er testet.

Om alle med kjærester ALDRI bruker kondom, vil man jo lett spre masse sykdommer når man får seg ny kjæreste.

jepp, jeg kjører alltid denne prosedyren. selv om jeg ble revet med sist og det endte med ubeskytta sex 4 dager før han fikk svar på prøvene. men alle prøvene var fine så gikk bra :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Joda, men det dreier seg jo litt om hvor man finner sine kjærester, om man finner dem på byen eller blandt sine beste venner :wink:

Uansett så bør ikke dette være med på å bestemme om man skal slutte på pillen eller ikke.

Skrevet
Joda, men det dreier seg jo litt om hvor man finner sine kjærester, om man finner dem på byen eller blandt sine beste venner :wink:

Selv ens beste venner kan nok ha både klamydia og herpes.... IHVERTFALL om man ikke bruker kondom ved partnerbytte.

Selv har jeg aldri hatt det, grunnet mine forsiktighetsregler.

Skrevet

Jeg ville definitivt sluttet (isåfall bare for en periode). Ei venninne av meg hadde gått på pillen i tre år, og selv om hun ikke hadde noen merkbare bivirkninger da, sluttet hun. Hun merket fort at pillen hadde hatt en stor innvirkningen, når hun fant ut hvor mye bedre hun følte seg når hun sluttet.

Gjest Lilleulv
Skrevet

jepp, jeg tror jeg spiser ferdig brettet og slutter :) får heller begynne på igjen hvis det blir nødvendig. Men jeg hadde en pause på 3 mnd for 1,5 år siden. merka ikke noe spes da. men kanskje for kort tid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...