Gå til innhold

Venninner som plutselig viser sitt sanne ansikt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trodde jeg hadde en veldig bra venninne. Vi var sammen mye og delte mye. Vi fant støtte i hverandre og jeg følte at vi alltid ga like mye til forholdet. Hun har nå fått seg kjæreste og har konstant skuffet meg. Hun ringer kun hvis hun trenger noen å klage til. Jeg var helt nede på søndag med en stor skuffelse som gikk inn på meg. Da jeg tok kontakt med henne ( litt som en test) fikk jeg bare " så kjipt" som svar. Rett etterpå lastet hun opp bilder av hvor gøy hun hadde det. I går skulle vi spille squash, men hørte brått ikke noe fra henne og det fadet ut. Dagen etter, beklager hun seg og sier at typen kom på uventet besøk. Vi hadde så en nå en ny avtale i kveld. I dag tidlig får jeg spørsmål om det er greit at vi har det til gode. Den eneste gangen hun hadde tid til å møte meg var da typen var på ferie med sin familie for 3 uker siden. Han derimot, gjør akkurat det han vil med sin tid og pleier sine vennskap. Jeg er så skuffet og pissed at jeg ikke orker å se henne heller. Føler at min venninne er som en 10 åring uten karakter. Hun lar seg styre av han som om han skulle forsvinne om hun ikke ofrer hele livet sitt for han.

Anonymkode: 4f046...387

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest Stella Rose
Skrevet

Det er ikke din venninne som er problemet, det er typen, høres ut som en fyr som manipulerer henne. Og du skrev også at han styrte henne.Derfor tror jeg det ligger mer bak, noe som ikke stemmer. Hvor gamle er dere ?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Stella Rose skrev:

Det er ikke din venninne som er problemet, det er typen, høres ut som en fyr som manipulerer henne. Og du skrev også at han styrte henne.Derfor tror jeg det ligger mer bak, noe som ikke stemmer. Hvor gamle er dere ?

Men det burde da ikke være nødvendig at han skal måtte si til henne " hva skjedde med din beste venninne, kanskje du burde ta vare på vennskapene dine" Det må jo hun skjønne selv. Vi er voksne. TS

• Liker 2
Gjest Stella Rose
Skrevet (endret)

.

Endret av Stella Rose
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det burde da ikke være nødvendig at han skal måtte si til henne " hva skjedde med din beste venninne, kanskje du burde ta vare på vennskapene dine" Det må jo hun skjønne selv. Vi er voksne. TS

Hvis han er manipulerende ville han aldri sagt noe slik, med mindre det kom til hans fordel. Det er tydelig for meg at du aldri har vært utsatt for et manipulerende og giftig forhold, TS. Gi venninnen din en siste sjanse. Tar hun den ikke, får det vel bare være det samme. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når kjæresten styrer en, så er det sjelden til fordel for vennene. Når det er sagt, så kunne hun i det minste ha sendt en melding og sagt ifra samme kvelden som dere skulle spille squash, i stedet for å vente til dagen etter. Med mindre han styrer henne i den grad at hun ikke "får lov" til sende da. Pleier dere å snakke noe når hun er med han? Hvor lenge har de vært sammen? 

Anonymkode: a38d0...2e7

AnonymBruker
Skrevet

Syns du er litt rask med å dømme henne utfra dette. 

Anonymkode: dee2a...f62

• Liker 4
Skrevet

Synes dere antar at hun blir kontrollert litt for fort - det er MANGE jenter som forsvinner helt o kjæresten, og MANGE jenter som har mistet venninner pga det. 

Man må ta konsekvensen av egne handlinger. Selv om man er forelska må man vie venninnene litt oppmerksomhet dersom man ønsker at de fortsatt skal være der for dem. 

Har du sagt ifra til henne?

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Ville vært direkte med henne. 

Hun trenger tydeligvis å høre at prioriteringene hennes kan gjøre henne både singel og venneløs, på lengre sikt. 

Anonymkode: f1170...7cb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du er litt rask med å dømme henne utfra dette. 

Jeg synes dere er raske med å dømme kjæresten. Det er igrunn lite som tilsier at han manipulerer og kontrollerer denne jenta. 

Anonymkode: 0306e...5c6

• Liker 9
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde jeg hadde en veldig bra venninne. Vi var sammen mye og delte mye. Vi fant støtte i hverandre og jeg følte at vi alltid ga like mye til forholdet.

Fantastisk. Slike forhold må man ta vare på og ikke ta for gitt.

Hun har nå fått seg kjæreste og har konstant skuffet meg. Hun ringer kun hvis hun trenger noen å klage til.

Du skrev at hun lastet opp bilder hvor gøy de hadde det sammen. Bilder kan lyge. Kanskje hun overbeviser seg selv om hvor gøy de har det? Ønsket hun sterkt en kjæreste, og kanskje ble hun skuffet ? Vær der for henne.

Jeg var helt nede på søndag med en stor skuffelse som gikk inn på meg. Da jeg tok kontakt med henne ( litt som en test) fikk jeg bare " så kjipt" som svar.

Skulle hun trøstet deg på en annen måte, tenker du? Kanskje føler hun stor skuffelse fra kjæresten, noe hun skjuler for seg selv (vil ikke innse) og for deg? Kanskje har hun større problemer selv? kanskje ikke. 

Vær åpen med henne og si at du føler at hun bagatelliserer dine problemer, men at du vil gjerne forstå henne. Spør  hvordan hun har det egentlig.

I går skulle vi spille squash, men hørte brått ikke noe fra henne og det fadet ut.

Da må du jo høre hvorfor det fadet ut. 

Jeg synes du skal vise forståelse og unne din venninne det beste. Kanskje er hun i et godt forhold (la oss håpe), eller kanskje ikke.

Dagen etter, beklager hun seg og sier at typen kom på uventet besøk.

Det var fint av henne. Da ville jeg sagt at jeg unnet henne det beste og håpet hun hadde det koselig med kjæresten.

Vi hadde så en nå en ny avtale i kveld. I dag tidlig får jeg spørsmål om det er greit at vi har det til gode.

Kan forstå at du føler deg skuffet og litt nedprioritert, men det er da ganske naturlig og forståelig at når en er nyforelsket så prioriterer man kjæresten fremfor alt omtrent. Men når det er sagt, tror jeg det er en dårlig ide å ikke holde avtaler med venninner, å ikke hode avtaler i det hele tatt er dumt.

Han derimot, gjør akkurat det han vil med sin tid og pleier sine vennskap.

Det der høres ikke bra ut, at han gjør som han vil, mens hun tar hensyn og prioriterer kjæresten når det passer ham. Det er en farlig felle å gå i. 

Snakk litt med henne om dette. Dere er jo gode venninner. Men ikke hakk på henne. Enten har hun det ikke så godt selv. Eller så er hun i en lykke boble nå. Unn henne det beste.

Jeg er så skuffet og pissed at jeg ikke orker å se henne heller.

Du er skuffet, men vil du være en som skuffer? Du kan jo ta en pause fra henne med å ikke kontakte henne, men synes du skal være der for henne. Vær selv  en som ikke skuffer.

Føler at min venninne er som en 10 åring uten karakter. Hun lar seg styre av han som om han skulle forsvinne om hun ikke ofrer hele livet sitt for han.

Hvis hun lar seg styre av ham, er det veldig synd på henne. 

AnonymBruker
Skrevet

"Hei kjære ****. Jeg har en opplevelse av at det er litt mye for deg nå? Kjæreste og alt. Jeg er glad i deg, jeg savner deg. Jeg blir også lei meg når du til stadighet avlyser avtalene våre, og jeg føler ofte jeg maser. Det orker jeg ike. Jeg er her når du har mer overskudd til meg, men kanskje vi skal ha en pause? og igjen: jeg er glad i deg, men skjønner at det blir mye for deg nå."

Anonymkode: 3b116...08f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en venninne som nettopp gikk ut av et forhold og rett inn i et nytt. Hun har også tatt avstand til hvertfall meg. Jeg vet ikke hvordan kontakten hennes er med andre venninner. Men jeg tenker, greit, la henne bare styre på greien sin og tar hun plutselig kontakt igjen for treff en eller gang i fremtiden så tar jeg det bare opp da. 

Vent til anledningen byr seg før du tar noe opp, får mer kunnskap rundt situasjonen og evt se om det bedrer seg før du tar en forhastet konklusjon og avgjørelse vedrørende vennskapet. Husk at vi alle går gjennom mange prosesser i løpet av livet og som regel endrer oss i takt med modenhet, et større perspektiv og høyere bevissthet.

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg, TS. Det er altfor dårlig av din venninne. Jeg blir litt oppgitt av disse svarene som er så forståelsesfulle overfor din venninne.

Anonymkode: e5a4e...4e4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, exictence skrev:

Fantastisk. Slike forhold må man ta vare på og ikke ta for gitt.

Du skrev at hun lastet opp bilder hvor gøy de hadde det sammen. Bilder kan lyge. Kanskje hun overbeviser seg selv om hvor gøy de har det? Ønsket hun sterkt en kjæreste, og kanskje ble hun skuffet ? Vær der for henne.

Skulle hun trøstet deg på en annen måte, tenker du? Kanskje føler hun stor skuffelse fra kjæresten, noe hun skjuler for seg selv (vil ikke innse) og for deg? Kanskje har hun større problemer selv? kanskje ikke. 

Vær åpen med henne og si at du føler at hun bagatelliserer dine problemer, men at du vil gjerne forstå henne. Spør  hvordan hun har det egentlig.

Da må du jo høre hvorfor det fadet ut. 

Jeg synes du skal vise forståelse og unne din venninne det beste. Kanskje er hun i et godt forhold (la oss håpe), eller kanskje ikke.

Det var fint av henne. Da ville jeg sagt at jeg unnet henne det beste og håpet hun hadde det koselig med kjæresten.

Kan forstå at du føler deg skuffet og litt nedprioritert, men det er da ganske naturlig og forståelig at når en er nyforelsket så prioriterer man kjæresten fremfor alt omtrent. Men når det er sagt, tror jeg det er en dårlig ide å ikke holde avtaler med venninner, å ikke hode avtaler i det hele tatt er dumt.

Det der høres ikke bra ut, at han gjør som han vil, mens hun tar hensyn og prioriterer kjæresten når det passer ham. Det er en farlig felle å gå i. 

Snakk litt med henne om dette. Dere er jo gode venninner. Men ikke hakk på henne. Enten har hun det ikke så godt selv. Eller så er hun i en lykke boble nå. Unn henne det beste.

Du er skuffet, men vil du være en som skuffer? Du kan jo ta en pause fra henne med å ikke kontakte henne, men synes du skal være der for henne. Vær selv  en som ikke skuffer.

Hvis hun lar seg styre av ham, er det veldig synd på henne. 

Det finnes jenter/ kvinner som kutter ut alt av venner med engang de blir forelsket. Skal ærlig innrømme at hvis dette var min venninne så hadde jeg kuttet henne ut, og hvis hun hadde prøvd å komme tilbake når eller hvis det blir slutt med typen, så hadde jeg ikke stått med åpne armer. Har nok mye å si at jeg aldri har kuttet ut venner uansett hvor forelsket jeg har vært, man skal ta godt vare på sine nære venner, og derfor krever jeg det samme fra dem hvis det er dem som finner seg type.

Anonymkode: 7c40e...d9d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Hei kjære ****. Jeg har en opplevelse av at det er litt mye for deg nå? Kjæreste og alt. Jeg er glad i deg, jeg savner deg. Jeg blir også lei meg når du til stadighet avlyser avtalene våre, og jeg føler ofte jeg maser. Det orker jeg ike. Jeg er her når du har mer overskudd til meg, men kanskje vi skal ha en pause? og igjen: jeg er glad i deg, men skjønner at det blir mye for deg nå."

Makan! Hvorfor i all verden skal TS legge seg flat for en venninne som ikke viser TS noe som helst interesse etter at hun fant seg en type?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette var et kvalmt ydmykt innlegg til en venninne som svikter.

Anonymkode: e5a4e...4e4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Stella Rose skrev:

Og hvor tar du dette fra? Kan ikke se at TS har skrevet noe som tilsier at dette er en manipulerende type? Hun har skrevet at han prioriterer å ha kontakt med sine kamerater. Dette gjør ham ikke manipulerende, men tvert imot fornuftig, han vet at man ikke trenger å leke siamesiske tvillinger selv om man har kjæreste.

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes jenter/ kvinner som kutter ut alt av venner med engang de blir forelsket. Skal ærlig innrømme at hvis dette var min venninne så hadde jeg kuttet henne ut, og hvis hun hadde prøvd å komme tilbake når eller hvis det blir slutt med typen, så hadde jeg ikke stått med åpne armer. Har nok mye å si at jeg aldri har kuttet ut venner uansett hvor forelsket jeg har vært, man skal ta godt vare på sine nære venner, og derfor krever jeg det samme fra dem hvis det er dem som finner seg type.

Hvis de kutter ut alt av venner med en gang de blir forelsket, kan jeg egentlig forstå det. Jeg gjør det ikke, men jeg kan forstå de som gjør det. Når man er veldig forelsket går tiden av seg selv, man tenker verken tid eller sted, sikkert ikke så fornuftig alltid heller. 

Helt oppriktig hadde jeg da latt men venninne være stupforelsket og latt henne være i fred. Hadde jeg hatt problemer, tror jeg ikke jeg hadde lyst til å "ødelegge" hennes idyll ved å trekke henne inn i det.

Selvfølgelig hadde jeg stått med åpne armer igjen hvis hun ønsket det, hvis hun også selvsagt var en god venninne og vi hadde delt mye før.

Nei, jeg krever ikke det samme av alle mine venninner som det jeg selv føler jeg gjør. Alle individer er forskjellige. Vi tenker forskjellig og handler forskjellig. Noen kan være god på helt andre måter enn man selv. Man gir og får på godt og vondt :) 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dere er raske med å dømme kjæresten. Det er igrunn lite som tilsier at han manipulerer og kontrollerer denne jenta. 

Anonymkode: 0306e...5c6

Jeg har ikke dømt noen. Inlegget du siterte var mitt første i tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...