Gå til innhold

Forvirret over egen legning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom ut av skapet som 19-åring. Jeg visste jeg var lesbisk, var mest tiltrukket av jenter og forelsket meg kun i jenter. For meg var det uproblematisk å komme ut, for jeg var så sikker på at det var lesbisk jeg alltid hadde vært.

Så skjedde det noe helt uventet. En stund etter det ble slutt med min første kjæreste (jente) så begynte en mann i omgangskretsen å vise interesse for meg. Han fort fant ut at jeg var lesbisk, men siden vi hadde kjemi helt fra starten begynte vi å henge sammen som venner. Det gikk ikke lang tid før jeg fikk følelser for han, også sterke, overveldende seksuelle følelser. Dette gjorde meg forvirret, og jeg begynte å fade han ut av livet mitt fordi jeg ikke visste hvordan jeg skulle deale med disse følelsene. Jeg er jo lesbisk!

Jeg har hatt en seksuell relasjon til en mann, ONS som var helt ok. Der og da var det eksperimentell fyllesex, men jeg merker at jeg ofte tenker på denne opplevelsen, og har lyst å oppleve det igjen. Har liksom mistet all interesse for jenter, i hvert fall på det seksuelle planet. Fantaserer om menn…

Jeg er så forvirret fordi legning er en så viktig del av personligheten, og jeg vet ikke hva jeg er lenger. Hvorfor er jeg plutselig ikke lesbisk lenger? Andre som har opplevd så svingende legning?

Anonymkode: 11c0b...d94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel nettopp dette som er å være bifil? Altså så tenner du på menneske.

Jeg har to venninner som har hatt det slik: vært lesbisk i noen år og så anser seg selv som heterofile senere.

Det er sikkert uvant for deg å «krysse over», men det er ikke uvanlig!

• Liker 2
Skrevet

Jupp.. jeg har gått fra straight til panfil/demiseksuell :) 

Det er ikke uvanlig, selv om det kanskje ikke er veldig vanlig heller. 
Spørsmålet blir hvorfor du føler du må sette legningen din i en boks? kan den ikke være flytende, også elsker du den du elsker? :)

• Liker 3
Skrevet

Du er bifil min venn. Er jo helt fantastisk☺

• Liker 2
Skrevet

Du er vel bare bifil rett og slett. 

By the way. Hva mener du med at legning er en stor del av personligheten din? 

Skrevet

Slapp av med tanke på disse identitetskategoriene og bli med dit hjertet og lysten tar deg. Du er ikke først og fremst bi-, homo- eller heterofil, du er først og fremst din egen person.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har aldri helt skjønt greia med at man på død og liv må definere seg som det eller det. Signerer Støvkost over 😊

Følg hjertet ditt, du ❤️

Endret av Vilali

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...