Gå til innhold

brystvorte piercing hjelp!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg tok piercing i nipplene for 10-11 måneder siden. venstre er grodd helt fin og ingen problemer underveis, men høyre er ekstrem smertefull og ble det for rundt 6 uker siden. har snakket med studioet som piercet meg og spørt om råd, da fikk jeg beskjed om å rense med utvannet grønnsåpe 2 ganger daglig i en kort periode (1-2 uker). jeg startet med dette for 4 dager siden og siden jeg startet har smertene roet seg helt til idag. før jeg la meg renset jeg som jeg har gjort tidligere dager, men nå svir det utrolig mye! er det noen som har erfaringer eller er innenfor yrket selv som kan hjelpe?

vil legge til at jeg aldri hat byttet piercing fra jeg tok de da disse sitter bra. visuelt ser høyre nippel ulik ut fra venstre, da høyre nippel er mørkerød rundt ene utgangen til piercingen. og rundt om på selve brystVORTA er det pittesmå gule prikker. 

håper noen kan hjelpe! utrolig bekymret :( 

Anonymkode: 76988...58a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er umulig å gi deg hjelp med dette over nett. Det du trenger er en lege som kan undersøke deg. Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Tøytigern skrev:

Det er umulig å gi deg hjelp med dette over nett. Det du trenger er en lege som kan undersøke deg. Lykke til.

det er ikke infeksjon så har valgt og ikke gå til lege med mindre en innenfor yrket anbefaler det, da leger ofte ikke har riktige behandlinger med piercinger. bare ute etter å se om andre har opplevd det samme men takk for svar :) 

Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er ikke infeksjon så har valgt og ikke gå til lege med mindre en innenfor yrket anbefaler det, da leger ofte ikke har riktige behandlinger med piercinger. bare ute etter å se om andre har opplevd det samme men takk for svar :) 

Om du er sikker på at det ikke er en infeksjon, så sier damen min her som er i helsevesenet at du bare må prøve det de har sagt i studioet så lenge du klarer. Kjøp gjerne engangshandsker å bruke når du vasker med grønnsåpevannet. Vask så mildt du kan sier hun og helst med rennende saltvann, er hennes anbefaling. Dvs at du kjøper deg fysiologisk saltvann og spyler inn i hullet med dette saltvannet. Så sier hun at det er en fordel at du plastrer over brystvorten med bandasje og renser to ganger for dag. Hold såret tørt under bandasjen. Bruk helst 20ml ampuller med øyebadevann, sånn at du ikke har en flaske som står åpen lenge om gangen. Oppbevar de lukkede ampullene med saltvannet i romtemperatur og bruk opp dem du åpner i løpet av 24 timer. Ikke ta på såret med bare fingrene. Ikke ta ren såpe i såret.

Hun holder fast på saltvann og rene bandasjer. Om nødvendig kan du kjøpe flasker på 1 liter med saltvann og bruke sprøyter (5 ml uten spiss) og spyle inn i hullet med tre ganger for dagen. Om det begynner å blø er det bedre enn at det kommer verk. Men saltvann holder seg ikke lenge i åpnet flaske.

Lykke til sier hun og sier du ikke må gi opp, før du ser at det er infisert. Og da bør du gå til legen. Det er fare for at du får feber og da må du til legen og få antibiotika asap.

På sykehus sier hun at de aldri bruker såpe på åpne sår. Men hun vet noen har hell med grønnsåpebad. Problemet er at du kan vaske så kraftig at det ikke gror av den grunn. Så derfor er saltvann foretrukket. 

Edit: Hun sier hun motvillig gir sånne råd uten å ha sett såret selv, så hun håper "ikke hvem som helst leser dette og tror de bare kan gjøre dette uten videre."

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt flere piercinger, deriblant i brystvortene. Hadde også litt problemer en periode, og ble anbefalt teatree-olje. Det fungerte utmerket. Uansett er det lurt å ikke overdrive skylling verken med grønnsåpe eller saltvann. Lykke til

Anonymkode: fe985...b73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...