Gå til innhold

Hva tenker dere om noen som jobber i Zinzino?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en fb-venninne som jeg før så veldig opp til, men som jeg har blitt litt skuffet over fordi hun er i dette Zinzino-opplegget. Er ikke det et pyramidespill? Jeg forstår det sånn at hvis man tjener penger i Zinzino er det fordi man har mange under seg som kjøper produkter som de kanskje ikke får solgt, og jeg syns jo dette er litt kynisk... Hun har nylig postet bilde av seg selv med en råflott ny sportsbil, og det har i noen år virket som målet hennes her i livet er å bli rik (noe jeg ikke fikk inntrykk av da jeg først traff henne for lenge siden). Jeg hørte på et YouTube-kåseri eller hva man skal kalle det, om disse pyramideselskapene, og da sa kåsøren at de kjørte veldig på dette med å bli rik og reise på dyre ferier, ha dyre biler etc. Så jeg lurer på om hun fikk dette målet av Zinzino. Hun er på lederkurs etc. så virker som hun er høyt oppe....begynte også å lure på om hun kanskje blir lurt? Kanskje hun setter seg i gjeld fordi hun tror at hun skal tjene inn igjen pengene, eller er det realistisk at hun faktisk tjener så mye penger der at hun kan kjøpe en dyr sportsbil? Syns hele dette greiene er rart, og lurer på om hun er litt hjernevasket.

Anonymkode: bd389...897

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si, men dersom hun var inne tidlig nok, så kan det godt hende at hun har tjent gode penger på dette. Det er som regel de høyere opp i pyramiden som tjener penger, mens de som kommer inn mot slutten som regel ikke tjener noe. Men det kan jo selvfølgelig hende at bilen er lånefinansiert - det er risikabelt hvis man tenker å betale for den med fremtidige inntekter fra nettverksselskap/pyramideselskap. 

Anonymkode: 306ba...43d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker vanligvis "klovn." 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For de som ikke vet hva zinzino er, det er noe a la Herbalife, Rain og andre pyramideselskaper. Her fant jeg faktisk noe om det som ikke var en reklame-artikkel for det. Skjønner at det er mindre å finne på nettet om dette selskapet enn f.ex. Herbalife når det faktisk er basert i Skandinavia. Det er vel en del mindre da, så hvordan man kan tjene mye penger på det forstår jeg ikke: http://mlmtheamericandreammadenightmare.blogspot.com/2015/02/zinzino-is-yet-another-prosperity.html

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Vanskelig å si, men dersom hun var inne tidlig nok, så kan det godt hende at hun har tjent gode penger på dette. Det er som regel de høyere opp i pyramiden som tjener penger, mens de som kommer inn mot slutten som regel ikke tjener noe. Men det kan jo selvfølgelig hende at bilen er lånefinansiert - det er risikabelt hvis man tenker å betale for den med fremtidige inntekter fra nettverksselskap/pyramideselskap. 

Anonymkode: 306ba...43d

Ja akkurat. Vet ikke når det ble startet eller når hun kom inn i det. Håper hun ikke har lånt iallefall. Skjønner nå at hun holder på å rekruttere folk til å bli selgere, hun selger ikke bare produktene, så mulig hun faktisk tjener noe penger...

AnonymBruker
Skrevet

Først startet han fyren Nature's Own, og så to andre selskaper etter det, og nå Zinzino....den bobla sprekker vel snart også da. Må bli ganske mange som har tapt penger på selskaper han har startet snart.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Først startet han fyren Nature's Own, og så to andre selskaper etter det, og nå Zinzino....den bobla sprekker vel snart også da. Må bli ganske mange som har tapt penger på selskaper han har startet snart.

Rettelse: Han startet ikke Natures Own, han begynte å jobbe der, og så startet han sitt eget selskap når det begynte å gå nedover.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om dette konseptet, før akkurat nå...

Anonymkode: 9d922...c54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 7/11/2018 at 1:42 AM, AnonymBruker said:

Jeg har en fb-venninne som jeg før så veldig opp til, men som jeg har blitt litt skuffet over fordi hun er i dette Zinzino-opplegget. Er ikke det et pyramidespill? Jeg forstår det sånn at hvis man tjener penger i Zinzino er det fordi man har mange under seg som kjøper produkter som de kanskje ikke får solgt, og jeg syns jo dette er litt kynisk... Hun har nylig postet bilde av seg selv med en råflott ny sportsbil, og det har i noen år virket som målet hennes her i livet er å bli rik (noe jeg ikke fikk inntrykk av da jeg først traff henne for lenge siden). Jeg hørte på et YouTube-kåseri eller hva man skal kalle det, om disse pyramideselskapene, og da sa kåsøren at de kjørte veldig på dette med å bli rik og reise på dyre ferier, ha dyre biler etc. Så jeg lurer på om hun fikk dette målet av Zinzino. Hun er på lederkurs etc. så virker som hun er høyt oppe....begynte også å lure på om hun kanskje blir lurt? Kanskje hun setter seg i gjeld fordi hun tror at hun skal tjene inn igjen pengene, eller er det realistisk at hun faktisk tjener så mye penger der at hun kan kjøpe en dyr sportsbil? Syns hele dette greiene er rart, og lurer på om hun er litt hjernevasket.

Ser du registreringsnummeret, er det veldig lett å finne ut om hun eier bilen, og hvor mye lån det er på den (om det er tatt sikkerhet i bilen).

Styr klar av MLM-opplegg; det dreier seg alltid om å kjøpe produkter til overpris.

Anonymkode: 8bc36...729

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Aldri hørt om dette konseptet, før akkurat nå...

Har du ikke hørt om pyramidespill, (eller multi level marketing som de så pent kaller det nå) eller har du ikke hørt om zinzino?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke hørt om pyramidespill, (eller multi level marketing som de så pent kaller det nå) eller har du ikke hørt om zinzino?

Hadde ikke hørt om den "zinzin" greia før... 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser du registreringsnummeret, er det veldig lett å finne ut om hun eier bilen, og hvor mye lån det er på den (om det er tatt sikkerhet i bilen).

Styr klar av MLM-opplegg; det dreier seg alltid om å kjøpe produkter til overpris.

Anonymkode: 8bc36...729

Ok, det kunne jeg gjort...

Det er utrolig mange som går på det! Jeg har sett en del videoer om det nå, og det de sier er at om man liker å rekruttere nye selgere og å jobbe i et  miljø der folk stort sett slutter etter 6 mnd så er MLM noe man kan potensielt tjene penger på. Man tjener ingenting på å bare selge produktene "på si", man må jobbe full tid og man må rekruttere. Men som noen andre her sa, det lønner seg å hoppe på dette når selskapene er ferske, for det er de som kom inn først som skummer fløten, resten blir i større eller mindre grad nyttige idioter som de trenger for å tjene pengene sine. Og dessuten kollapser selskapene gjerne etter en stund, og folk taper penger og aksjer og alt sammen.

Så det denne fyren driver og har drevet med som startet zinzino er rett og slett svindel! Rart hun ikke ser dette...lurer på om hun vet noe om historien hans. TS

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde ikke hørt om den "zinzin" greia før... 

Nei det er ikke så mange som har hørt om akkurat det selskapet virker det som. Det er startet i Norge, så det er kanskje derfor. Herbalife og Forever Living er kanskje mere kjent. TS

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Veldig informativ video, viser at Zinzino i virkeligheten svindler folk.

• Liker 1
  • 6 måneder senere...
Skrevet

Jeg er TS med ny bruker, og har gjort så mye research på disse MLM-selskapene nå at jeg skjønner mer hva som skjer. Noe jeg nylig har funnet ut er at de gjerne leaser dyre biler for å virke mere suksessrike, og også at de høyere opp i kjeden faktisk kan lease biler til de lenger ned hvis de tjener mye penger for dem. Så beholder de bilen så lenge de er "produktive" nok. Vet ikke om dette gjelder Zinzino, men skjønner iallefall at den bilen har INGENTING med hvor mye penger hun tjener å gjøre, ingenting av den trenger å være betalt. Har også nylig funnet ut at de som står på scena og snakker om denne fantastiske muligheten til nye potensielle offer, ikke nødvendigvis tjener nok penger, de kan være i gjeld og alt mulig. Dette fra noen som har deltatt i flere rettssaker mot MLM-selskaper..

Anonymkode: 3bf95...3c6

• 1 år senere...
Skrevet

MLM er ikke det samme som pyramide. Pyramide er ikke tillatt og kanaliserer pengene oppover til de på toppen mens de lenger ned ikke får noe. Zinzino er et selskap notert på Nasdaq børen i Stockholm og må ha lovlige og ryddige forhold i selskapet.

I Zinzino kan man gå inn som partner og tjene råbra hvis man får til tingene. Ofte tjener de lenger ned i et system mye mer enn de over seg. Fortjeneste kommer an på hvor mye du jobber og hva du vil. Det er ingen grenser oppover. 

Mitt råd til dere som skriver her er : sjekk nøye før dere skriver noe da MLM er og blir et effektivt system for å nå store forbruker grupper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...