AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #1 Skrevet 10. juli 2018 Og at hun ler høyt og gjør mye ut av hver ordfeil eller lignende. Jeg har mitt å slite med som gjør at jeg glemmer ord og uttrykk. Dette kan gjøre meg usikker sosialt, da spesielt rundt henne etter mine erfaringer. Vet jo at det er noe som heter f.eks allergivennlig pels, så da sa jeg kolikkvennlige flasker - altså flasker som gjør at barn kanskje ikke får kolikk. Hun lo, kommenterte å la ut om hva hvis de hadde vært vennlige å skapte kolikk. Slik kommenterer hun på alle feil. Om noen sier de skulle lagt brød i skuffen, men heller sier kjøleskapet fordi de sier feil og så ler hun høyt å gjør mye ut av det. Hva kan jeg gjøre for å unngå å bli ledd av? Jeg kan så klart bli flinkere til å le av meg selv, noe jeg er fra før av. Jeg er en distré person så det hender jo ofte at jeg snubler, sier feil eller lignende. Det er bare slitsomt med mengden og hver eneste ting som kan kommenteres. Det jeg har gjort hittil er at jeg nesten tenker ut samtaler før vi reiser dit. Jeg tenker igjennom setninger å lar være å si noe om jeg er usikker på om det rett ord. Også prøver jeg å le med henne, men jeg syns ikke det er så gøy på hver eneste ting. Tips? Anonymkode: 5b94f...867
The Kitten Skrevet 10. juli 2018 #2 Skrevet 10. juli 2018 Er det ingen andre som reagerer på oppførselen hennes? 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #3 Skrevet 10. juli 2018 3 minutter siden, The Kitten skrev: Er det ingen andre som reagerer på oppførselen hennes? Jeg og samboer har snakket om det etter at vi har kommet hjem. Det er ikke vanlig blant disse å si ifra om noe man ikke trives med heller. Så jeg blir litt sånn at dette må jeg bare takle. Anonymkode: 5b94f...867
solmåneogstjerner Skrevet 10. juli 2018 #4 Skrevet 10. juli 2018 Det heter faktisk kolikkvennlige flasker (tror jeg da. Jeg ville ihvertfall ikke reagert på det ordet). Hun høres ut som en skikkelig irriterende og frekk person som mangler sosiale antenner. Hvis du klarer det så ville jeg faktisk sagt ifra til henne: 'Du, Kari. Jeg blir lei meg fordi jeg føler at du ofte kommenterer ting jeg sier og holder narr av meg'. Evt så ber du mannen om å si det. Hvis hun ikke slutter ville jeg vurdert å kutte kontakten med henne til et minimum. Det er egentlig henne man skal le av fordi hun oppfører seg så tåpelig. 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #5 Skrevet 10. juli 2018 6 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Det heter faktisk kolikkvennlige flasker (tror jeg da. Jeg ville ihvertfall ikke reagert på det ordet). Hun høres ut som en skikkelig irriterende og frekk person som mangler sosiale antenner. Hvis du klarer det så ville jeg faktisk sagt ifra til henne: 'Du, Kari. Jeg blir lei meg fordi jeg føler at du ofte kommenterer ting jeg sier og holder narr av meg'. Evt så ber du mannen om å si det. Hvis hun ikke slutter ville jeg vurdert å kutte kontakten med henne til et minimum. Det er egentlig henne man skal le av fordi hun oppfører seg så tåpelig. Da må jeg nok si det selv for han har pratet mindre med henne enn meg. La merke til at familien hennes deler samme humor som henne. Når noen sier feil der så blir det en stor ting som alle ler av. Syns liksom at anti kolikk flasker ble feil så ble jeg brått usikker at hele greia med henne. Anonymkode: 5b94f...867
solmåneogstjerner Skrevet 10. juli 2018 #6 Skrevet 10. juli 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da må jeg nok si det selv for han har pratet mindre med henne enn meg. La merke til at familien hennes deler samme humor som henne. Når noen sier feil der så blir det en stor ting som alle ler av. Syns liksom at anti kolikk flasker ble feil så ble jeg brått usikker at hele greia med henne. Anonymkode: 5b94f...867 Han har snakket mindre med henne enn deg? Så hun er sammen med broren hans da? Jeg tenkte at det var søsteren hans. Klarer du å si ifra foran hele gjengen neste gang? Har ikke noe å si om du stotrer litt eller virker fornærmet. Du kan gjerne ikke bare si, men også vise at du blir lei deg og usikker. Vet det sikkert er litt vanskelig altså. Igjen, hvis hun/de ikke kan oppføre seg så ville jeg i det minste redusert kontakten. Jeg forstår at i en del familier så er denne 'humoren' helt innafor. Men da må man være helt sikker på at alle mener det. Og de bør ha lagt merke til at du kanskje ikke synes det er spesielt gøy. Hvis de har sosiale antenner da. Og samme det vel om det heter kolikkvennlig eller antikolikk. Hvis hun/de har omtrent halvparten av hva som er normal intelligens og er sosialt oppegående så forstår de hva du mener med det. Og lar være å kommentere på denne måten. For de bør kunne ane at du er ukomfortabel. Edit: eller er hun sammen med broren din? Isåfall ville jeg snakket med ham. Endret 10. juli 2018 av solmåneogstjerner 1
louisandsteve Skrevet 10. juli 2018 #7 Skrevet 10. juli 2018 Hadde gått fra vettet. Neste gang hun kommenterer noe kan du svare «det mest irriterende jeg vet om er mennesker som skal kommentere og le av absolutt alt, de må mangle sosiale antenner eller noe» 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #8 Skrevet 10. juli 2018 La det prelle av, og prøv å snakk om noe helt annet når hun tar av på den måten der. Ikke ta deg nær av det. Det er hun som har problemet (dårlig humor og opodragelse), ikke du. Le av henne (inni deg selv om ikke annet). Det er for nær (men likevel så fjern) familie til at du kan ta opp dette på noe annet vis, uten å selv bli oppfattet som 'hun sære'. Ignorere og parkere er det beste. Anonymkode: 13f6e...e1f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #9 Skrevet 10. juli 2018 56 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Han har snakket mindre med henne enn deg? Så hun er sammen med broren hans da? Jeg tenkte at det var søsteren hans. Klarer du å si ifra foran hele gjengen neste gang? Har ikke noe å si om du stotrer litt eller virker fornærmet. Du kan gjerne ikke bare si, men også vise at du blir lei deg og usikker. Vet det sikkert er litt vanskelig altså. Igjen, hvis hun/de ikke kan oppføre seg så ville jeg i det minste redusert kontakten. Jeg forstår at i en del familier så er denne 'humoren' helt innafor. Men da må man være helt sikker på at alle mener det. Og de bør ha lagt merke til at du kanskje ikke synes det er spesielt gøy. Hvis de har sosiale antenner da. Og samme det vel om det heter kolikkvennlig eller antikolikk. Hvis hun/de har omtrent halvparten av hva som er normal intelligens og er sosialt oppegående så forstår de hva du mener med det. Og lar være å kommentere på denne måten. For de bør kunne ane at du er ukomfortabel. Edit: eller er hun sammen med broren din? Isåfall ville jeg snakket med ham. Hun er sammen med samboers bror ja, sist inn i familien. Anonymkode: 5b94f...867
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #10 Skrevet 10. juli 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: La det prelle av, og prøv å snakk om noe helt annet når hun tar av på den måten der. Ikke ta deg nær av det. Det er hun som har problemet (dårlig humor og opodragelse), ikke du. Le av henne (inni deg selv om ikke annet). Det er for nær (men likevel så fjern) familie til at du kan ta opp dette på noe annet vis, uten å selv bli oppfattet som 'hun sære'. Ignorere og parkere er det beste. Anonymkode: 13f6e...e1f Dette. Anonymkode: dc704...75f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #11 Skrevet 10. juli 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: La det prelle av, og prøv å snakk om noe helt annet når hun tar av på den måten der. Ikke ta deg nær av det. Det er hun som har problemet (dårlig humor og opodragelse), ikke du. Le av henne (inni deg selv om ikke annet). Det er for nær (men likevel så fjern) familie til at du kan ta opp dette på noe annet vis, uten å selv bli oppfattet som 'hun sære'. Ignorere og parkere er det beste. Anonymkode: 13f6e...e1f De siste gangene har jeg tatt en pustepause før jeg har fortsatt med samtalen. Det er mest at jeg ender opp med å vegre meg mot å snakke høyt eller å fortelle om ting. Anonymkode: 5b94f...867
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #12 Skrevet 11. juli 2018 Hun høres litt ekstrem ut sånn som du skriver. Men mange har "grammatisk humor", inkludert meg selv, der feilskrevne eller -snakka ord får en til å le. Men jeg ler aldri AV folk, da. Og heldigvis er jeg omringa av familie som er like - vi ler sammen om våre småfeil. God stemning. Hvis du skal snakke med henne om dette, så ville jeg heller spurt med ønske om å forstå, om hun ler av deg fordi du virker dum, eller om det bare er ordene som er morsomme. Når hun har gitt sitt svar, kan du si at du blir ofte usikker når hun gjør det, og at du ønsker at dere skal komme overens. Konfrontasjoner kan ofte bli til gode samtaler som forandrer dynamikken seg i mellom dersom man går inn i det med lytterevne og refleksjon. Lykke til. Anonymkode: b72bf...5c2 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #13 Skrevet 11. juli 2018 Jeg ville bare ha oversett det. Det vil si, kommet med et kort kunstig smil, sett bort og vinklet tema over på noe annet. Samtidig ville jeg jo ikke ha likt henne. Hvis du har lyst til å skape en god relasjon med henne bør du nok snakke med henne. Det er vel ingen andre som synes det hun driver med er morsomt? Anonymkode: 5b5a5...7ba
ViljaH Skrevet 11. juli 2018 #14 Skrevet 11. juli 2018 "SÅ morsomt var det virkelig ikke. Det var bare en liten feilsnakking, la oss ikke dra dette helt ut på viddene. Tilbake til det vi snakket om..." 2
Hårstrikk79 Skrevet 11. juli 2018 #15 Skrevet 11. juli 2018 Jeg har en venninne som ofte blander ord og uttrykk. Hun bruker også ordtak som er helt malplassert. Syns faktisk at det er helt greit å rette på henne. Men jeg LER ikke. Selv om det er fristende til tider. Det ER jo komisk når hun sier at hun gråt krokodilletårer når hun skar seg under matlaging. Eller takker for bjørnetjenesten når noen har gjort henne en stor tjeneste. Og at like barn skyr ilden.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #16 Skrevet 11. juli 2018 Det er lov å si ifra at du ikke liker det, Anonymkode: 04309...bfc
Gjest HarryDotter Skrevet 11. juli 2018 #17 Skrevet 11. juli 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Og at hun ler høyt og gjør mye ut av hver ordfeil eller lignende. Jeg har mitt å slite med som gjør at jeg glemmer ord og uttrykk. Dette kan gjøre meg usikker sosialt, da spesielt rundt henne etter mine erfaringer. Vet jo at det er noe som heter f.eks allergivennlig pels, så da sa jeg kolikkvennlige flasker - altså flasker som gjør at barn kanskje ikke får kolikk. Hun lo, kommenterte å la ut om hva hvis de hadde vært vennlige å skapte kolikk. Slik kommenterer hun på alle feil. Om noen sier de skulle lagt brød i skuffen, men heller sier kjøleskapet fordi de sier feil og så ler hun høyt å gjør mye ut av det. Hva kan jeg gjøre for å unngå å bli ledd av? Jeg kan så klart bli flinkere til å le av meg selv, noe jeg er fra før av. Jeg er en distré person så det hender jo ofte at jeg snubler, sier feil eller lignende. Det er bare slitsomt med mengden og hver eneste ting som kan kommenteres. Det jeg har gjort hittil er at jeg nesten tenker ut samtaler før vi reiser dit. Jeg tenker igjennom setninger å lar være å si noe om jeg er usikker på om det rett ord. Også prøver jeg å le med henne, men jeg syns ikke det er så gøy på hver eneste ting. Tips? Anonymkode: 5b94f...867 Det beste du kan gjøre er å sette deg i respekt. Spør henne rett ut hvorfor hun hele tiden prøver å ydmyke deg foran alle. Og ta helst dette oppgjøret mens flest mulig hører. Da blir det pinlig for henne i stor skala.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #18 Skrevet 11. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville bare ha oversett det. Det vil si, kommet med et kort kunstig smil, sett bort og vinklet tema over på noe annet. Samtidig ville jeg jo ikke ha likt henne. Hvis du har lyst til å skape en god relasjon med henne bør du nok snakke med henne. Det er vel ingen andre som synes det hun driver med er morsomt? Anonymkode: 5b5a5...7ba Kun hun som ler faktisk, vi andre forstår jo hva en vil frem til uten å kommentere. Anonymkode: 5b94f...867
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #19 Skrevet 11. juli 2018 51 minutter siden, Hårstrikk79 skrev: Jeg har en venninne som ofte blander ord og uttrykk. Hun bruker også ordtak som er helt malplassert. Syns faktisk at det er helt greit å rette på henne. Men jeg LER ikke. Selv om det er fristende til tider. Det ER jo komisk når hun sier at hun gråt krokodilletårer når hun skar seg under matlaging. Eller takker for bjørnetjenesten når noen har gjort henne en stor tjeneste. Og at like barn skyr ilden. Hva med de tingene jeg nevnte? Er ikke noe annet enn slikt. Anonymkode: 5b94f...867
Hactar Skrevet 11. juli 2018 #20 Skrevet 11. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kun hun som ler faktisk, vi andre forstår jo hva en vil frem til uten å kommentere. Anonymkode: 5b94f...867 Da ville jeg gjort mitt beste for å ikke la henne gjøre deg usikker. Det er tross alt hun som driter seg ut, her. Ville i første omgang bare oversett henne når hun setter i gang. Bare ventet med å snakke til hun hadde gjort ferdig ablegøyene sine, og fortsatt der du slapp som om hun ikke hadde avbrutt deg. Og så ville jeg snakket minst mulig direkte til henne. Når hun hele tiden skal kommentere hvordan du formulerer deg, viser hun jo tydelig at hun ikke er interessert i hva du sier uansett. Hadde ikke giddet fortelle henne noe som helst, jeg da. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå