Gjest Chrizzy Skrevet 6. mars 2005 #1 Skrevet 6. mars 2005 Dette her er en sånn ting som irriterer meg grenseløst. Kan hun ikke bare få stille ut bildene sine? Hva synes dere? Jeg synes forresten at bildene var fine jeg. http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/03/06/425351.html
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. mars 2005 #2 Skrevet 6. mars 2005 Har ikke noe mening om det, men du bør gjøre det klarere i topicen at det ikke er du som mener at Sonja ikke eier skam . Hvis jeg ikke misforstod da...
Gjest gjest1 Skrevet 6. mars 2005 #3 Skrevet 6. mars 2005 Denne Løberg virker som en oppblåst bedreviter. Alle må da få lov til å vise frem sine bilder. Det er gallerier som bestemmer hvem som får lov, ikke idiotiske feinsmecker-fotografer.
Gjest GreenSky Skrevet 6. mars 2005 #4 Skrevet 6. mars 2005 Sitat: "og et par av bildene var faktisk ganske så fine"
Gjest Aurélie Skrevet 6. mars 2005 #5 Skrevet 6. mars 2005 Foto er et yrke, og samtidig en kunst, noe privat, minner osv osv i det uendelige. At dronningen skulle ha trampet en hel gruppe profesjonsutøvere på tærne fordi hun har lyst og anledning til å ha en utstilling av sine knipserier, blir for pompøst av fotografen som mener dette. Forøvrig; noen ganger er "fint" bra nok . Det trenger ikke nødvendigvis være profesjonell klasse over det for at folk skal ha interesse/glede av det.
Gjest Chrizzy Skrevet 6. mars 2005 #6 Skrevet 6. mars 2005 Har ikke noe mening om det, men du bør gjøre det klarere i topicen at det ikke er du som mener at Sonja ikke eier skam . Hvis jeg ikke misforstod da... Ja de hadde du rett i, kunne virke forvirrende, forandret det nå
Gjest Leola Skrevet 6. mars 2005 #7 Skrevet 6. mars 2005 Det er litt snodig. Men det er litt av den samme diskusjonen vi hadde et annet sted her. Skal hvem som helst få opptre som kunstner og fagfolk. I den tråden ble Dronning Margrethe nevnt - hun stiller som kjent ut sine egne malerier. Jeg for min del synes Dronning Sonja er en flott representant for vårt land - og hun gjør en ypperlig jobb i den forbindelse. Men kanskje hun burde brukt profesjonelle fotografers bilder i presentasjonen sin ? Vanskelig og si - men jeg mener at vi skal vise respekt for folks yrker og faktisk mangeårige utdannelse. Uskolerte kunstnere bør for eksempel ikke ta like mye betalt for bildene sine som skolerte og anerkjente kunstnere ... Vi må passe oss for å undergrave menneskers profesjon... Det er flott at Sonja deler sine bilder med oss - men det passer kanskje ikke så godt i en presentasjon som går på Norges-raklame ?
Gjest Moonshadow Skrevet 6. mars 2005 #8 Skrevet 6. mars 2005 Bryr meg lite egentlig. Om hun ville stille ut, så er vel det greit.
tequilagirl Skrevet 6. mars 2005 #9 Skrevet 6. mars 2005 Jeg mener: Generelt burde folk få stille ut sin kunst uansett om kunsten er bra eller dårlige, så lenge det ikke er støtende på noen måte. Dette gjelder også de kongelige. Personlig synes jeg bildene er kjedelige.
Mariette Skrevet 6. mars 2005 #10 Skrevet 6. mars 2005 Jeg likte bildene, jeg; er jo ikke gud og hvermann som har muligheten til å for eksempel ta bilde av steder som for eksempel dette. Som jeg ser det, så virker som en ypperlig sjanse for Dronningen til å vise frem landet hun bor i, et land hun meget mulig er veldig stolt av å bo i. Løberg synes mer som en bedreviter enn noe annet.
Gjest Ninakanin Skrevet 6. mars 2005 #11 Skrevet 6. mars 2005 Det er en ny kultur i landet, og den består av å ikke ha respekt for kongefamilien i det hele tatt og kunne si hva man vil i media. Det har ikke jeg respekt for.
Cherubino Skrevet 6. mars 2005 #13 Skrevet 6. mars 2005 Man må vel ikke automatisk ha respekt for de kongelige bare for at de er det. En overpriviligert familie som lever av å klippe snorer, lese opp selvfølgeligheter fra huskelapper og delta i store middager innen og utenlands.
Krølltoppen Skrevet 7. mars 2005 #14 Skrevet 7. mars 2005 Jeg synes det er flott at hun viser frem egne bilder. Hun skal jo markedsføre Norge og når til og med amatørbilder blir flotte (hun påstår jo ikke at hun er proff eller kunstner) , så ser jo andre at Norge virkelig er vakkert. Jeg mener, en hvilken som helst proff fotograf kan få en rønne til å bli vakker, mens en amatørfotograf får frem mer hvordan det virkelig ser ut. Dessuten blir det en egen personlig touch over det hele. Det blir rett og slett noe annet, noe uvanlig, noe som blir husket. Synes det er et godt markedsføringsstunt jeg!
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2005 #15 Skrevet 7. mars 2005 Kikket på bildene, og de er jo en klisjé da. Har sett det hundrevis av ganger før, og jeg fikk faktisk assosiasjoner til et postkortstativ, slik det sto et eller annet sted. Og jeg har ikke engang noe kompetanse på fotografering. Skamløs? Vel, jeg ville ikke delt et produkt jeg var misfornøyd med, med omverden. Det være seg et fotografi, en bok, et forskningsresultat. Hvis man selv synes at noe er dårlig og publiserer det allikevel, da er man vel skamløs. Hvis noe er dårlig, man ikke ser det selv og publiserer det, da har man dårlig dømmekraft. Jeg tror vel det siste er tilfelle for Sonja. Og der andre ville blitt refusert, er det ingen som rettleder henne i hennes dårlige dømmekraft.
Superlammet Skrevet 7. mars 2005 #16 Skrevet 7. mars 2005 Hørte nettopp på radioen at Løberg ikke engang hadde sett bildene. Han kritiserte dessuten bilder som ikke var på utstillingen. Veldig lite proft mener nå jeg..
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #17 Skrevet 7. mars 2005 Dette her er en sånn ting som irriterer meg grenseløst. Kan hun ikke bare få stille ut bildene sine? Hva synes dere? Jeg synes forresten at bildene var fine jeg. ]http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/03/06/425351.html Bildene var fine de,kanskje ikke alle men nå er ikke jeg kunstekspert heller. Ja la dama få stille ut bildene sine uten noe mer mukk. Enig med deg.
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #18 Skrevet 7. mars 2005 Jeg er interessert i kunst, og synes det er viktig - i hvert fall for min egen del - å skille mellom hva som "er kunst" og hva som ikke er det. Jeg er ikke imponert over dronningens bilder, men dog - hvorfor skal hun ikke få stille ut der? Det er galleristen som bestemmer det, hva publikum og andre legger av betydning i bildene er faktisk opp til dem selv. Kan ikke skjønne hva hun skulle lage av dårlig reklame for Norge og norske kunstnere; hun representerer tross alt ikke den norske Kunsten, men ..Norge. Utover det er det jo fint om hun med sin innflytelse jobber for å la ordentlig proffe fotografer o.a stille ut i utlandet, men det har ikke noe med denne saken å gjøre, synes jeg. (og så kan det kanskje påpekes at - NEI, hun er ikke kunstner, hun er dronning)
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #19 Skrevet 7. mars 2005 Jeg har respekt for den norske kongelige familie (med unntak av Ari og Mette-Marit). Selv om jeg har respekt for dem betyr ikek det at jeg synes fotografiene til Sonja utmerker seg. De så kjedelige ut. ZZzzzz Hun mangler raffinement, egasjement, vågalitet, dybde og kreativitet (i sin bildekomposisjon på akkurat disse bildene).
Gjest Chrizzy Skrevet 7. mars 2005 #20 Skrevet 7. mars 2005 Ja de var kjedelige, men de var fine kjedelige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå