AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #1 Skrevet 10. juli 2018 Hei. Jeg er ei jente på snart 26 år som sliter sånn med kviser/urenheter på hakepartiet, dette har vært et problem for meg i mange år.. Men de siste årene har det bare blitt værre, og jeg har i tillegg begynt å få kviser på ryggen, oppe med skuldrene og på nakken😱 Trodde man skulle være ferdig med disse kvisene når man er i 25 års alderen, men jeg har serriøst mer kviser nå enn når jeg var tenåring.. Det ser ut som små nypper på haken, og hvis jeg klemmer på dem kommer det hvitt talg ut. Jeg studerte det i lyset idag, og det er så mange av dem. Jeg har også begynt å få mørke porer i begge kinnene, noe jeg ikke har hatt tidligere, og på pannen jeg også fått et lite utbrudd. Jeg renser huden morgen og kveld, peeler den 1-2 ganger i uken og passer på å bruke en god fuktighetskrem fordi jeg i tillegg har veldig tørr hud. Jeg tar ikke medisiner utenom cerazette, så jeg lurer på om det kan være denne jeg reagerer på? Har brukt den i minst 5 år, så det er rart jeg plutselig begynner å få så mye utbrydd nå. Har vært hos hudpleier og forklarte problemet, det hun spurte meg om var "drikker du melk?" og jeg drikker melk av og til, men ikke hver dag. Jeg fikk vite at jeg har veldig tørr og uren hud. Jeg har prøvd alt av serum og kremer mot tørr hud, uren hud og komibinasjonshud, ingenting fungerer😢 Jeg har et relativt sunt kosthold, trener 2-3 ganger i uken og spiser litt snop kun i helgene. Er det noen som sliter med det samme som kan komme med noen gode råd til en desperat jente? Hadde satt pris på det😄 Anonymkode: 44ea3...3fc
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #2 Skrevet 10. juli 2018 Gå til legen, og få henvisning til hudlege (noen mnd ventetid) - eller gå til privathudlege (1000 kr ish). Jeg fikk iso for samme problem, fikset det helt og er totalt kvisefri.Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før, og gikk og sleit med små-uren hud i mange år og følte meg fæl. Anonymkode: d4694...56c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #3 Skrevet 10. juli 2018 Hei, jeg ville bestilt en time til fastlegen og først prøve å bytte p-piller til noen som skal hjelpe mot akne. Jeg slet helt enormt med hormonelle kviser på haken men så byttet jeg til p-pillene yasmin og nå er huden fin. Har også hørt at diane skal være gode. Om ikke det funker så kan ISO være et alternativ? Lykke til, håper du får den hjelpen du trenger! Vet hvor kjipt det er med kviser og uten hud 😟 Anonymkode: 7f059...f9c
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #4 Skrevet 11. juli 2018 Hake og kjevepartiet er hormonelt. Ryggen er hormonelt eller for at balsam fester seg der og ikke blir skylt helt vekk så porene i huden får puste. Kutt alle melkeprodukter for å bli kvitt hormonkvisene. Mine ble borte etter tre mnd og fikk superfin hud. Funker ikke det kan p piller hjelpe. Du kan også bruke på ansiktet og ryggen en krem eller rens med salisylic acid eller benzoyl peroxide i 2-3 ganger i uka. Spør på apoteket eller google disse ingrediense og produkt og bestill på nett Anonymkode: 5a0ba...810
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå