AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #1 Skrevet 10. juli 2018 Hva er kostnadene for din franske bulldog i måneden på mat? Kostnader pr år ved å eie en slik hund, alt med mat, legeregninger, shampo osv? Og må de fast til lege for sjekk en gang i året? Hva koster en valp? Hva er de positive og negative sidene ved rasen? Man kan lese mye generelt, men syns det er fint å få høre personlige erfaringer også, så spør derfor her! Tusen takk, hvis du vil deler dine kunnskaper, enten du er eier av fransk bulldog eller ikke! ❤ Anonymkode: 98ae5...303
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #2 Skrevet 13. juli 2018 du må regne med skyhøye utgifter da mange forsikringsselskaper ikke vil forsikre franske bulldogger både hel og delvis pga alle sykdommene de har. for mat så burde du regne med alt fra 300-500 i måneden for ordentlig kvalitet. de må fast til legen en gang i året for helsesjekk og vaksine. Positive sider er jo at de er veldig herlige, søte og mange av de er jo veldig snille. Negative er at de sliter så jævlig med helsa. Du støtter dyremishandling om du kjøper en slik hund da de ikke klarer å puste ordentlig. Prøv selv å puste gjennom et sugerør i denne varmen og se hvor behagelig det er . De tåler varme svært dårlig pga de som sagt puster som en med alvorlig kols. Mange besvimer og mange av de får sopp både i ørene, mellom potene og ansiktet. mange av de klarer ikke å vaske seg selv bak da de har en veldig rar kropp, så de har ofte avføring i rumpehullet. Så pass på sofaen din osv og det er viktig at du tørker hunden bak etter den har driti om den ikke klarer å vaske seg selv. Valpene er dyre da de fleste franske bulldogger ikke klarer å føde selv, så da blir valpene ekstra dyre. Du må regne med at du må ut med dobbelt så mye i året på hunden enn om du hadde kjøpt deg en relativt frisk rase da forsikringene ikke vil dekke skader og sykdom på så syke hunder. Du burde hvertfall spare opp 50 000 kr å ha som buffer til hunden blir syk. Husk at hvis du kjøper denne rasen og andre raser med flat nese og andre sykdommer så støtter du dyremishandling og uetisk avl. Om du vil ha en liten og søt hund hadde jeg startet med å finne en rase som faktisk har en snute og som kan puste ordentlig, deretter hadde jeg tatt kontakt med seriøse oppdrettere av rasen. Husk at hvis du kjøper fra noen useriøse eller kjøper det første og beste kan du i verste fall få en syk hund med dårlig gemytt. Anonymkode: f186d...dff 15
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #3 Skrevet 16. juli 2018 Kjære TS. Ikke kjøp en hund med så alvorlige helseproblemer. Du kan velge en oppdretter som lover deg friske hunder, men det er ren løgn. Se på ansiktet deres! Visste du at disse hundene har alle organer i snuten intakte på samme måte som en hund med lang, normal snute? Hvor tenker du at disse skal få plass uten at det forhindrer normal åndedrett? Pusteproblemer er ikke bare et problem som rammer en liten andel av disse hundene, det er et problem ALLE hunder med ikke-eksisterende snute har. Et argument jeg ofte hører er "valpene er allerede født, de har jo rett til å leve i et godt hjem!", men fortsetter alle å unnskylde dyreplageri på den måten kommer vi aldri til å få bukt med denne tragiske avlen. I mine øyne er det faktisk mer humant å avlive de stakkars små før de finner et hjem hvor de lever et helt liv med plager - pusteproblem er bare ett av MANGE. Anonymkode: 88c7f...aea 6
Julie Skrevet 17. juli 2018 #4 Skrevet 17. juli 2018 Vær så snill og bruk 5 min på lese denne https://forskning.no/blogg/hun-om-hund/hvorfor-noen-skaffer-seg-hund-med-helseproblemer 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå