Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to instagramkontoer, en privat og en åpen hobbykonto hvor jeg legger ut bilder - ikke av meg, men natur og slikt. Mange av mine private venner følger denne hobbykontoen min, men det er veldig mange som aldri liker bildene mine der, mens andre er veldig sporadiske når de liker. Hva tenker folk om det? Det er ikke det at jeg får få likes, eller at bildene mine er så dårlige. Jeg spammer heller ikke feeden med å legge ut bilder hele tiden. Jeg liker jo bildene til vennene mine, men da fra den private kontoen min siden bildene deres drukner litt i feeden min...

Jeg bare lurer på hva folk her tenker om slike hobbykontoer, er det uinteressant? Jeg har forståelse av at ikke alle er så opptatt av natur og sånn, men jeg liker da ofte bilder selv om jeg synes bildene er kjedelige for jeg tenker det gjør venner..? Flere av vennene mine legger jo også ut samme type bilder som meg og får da likes av hverandre...

Anonymkode: 8b6e3...64b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmm... ikke godt å si. Jeg hadde også et tema om sosialmedier osv, men fikk da høre at jeg er nok bare hårsår😩

Men jeg legger jo merke til hvem som liker og hvem som ikke liker mine innlegg/bilder..

Ser at noen er veldig aktiv, men liker ikke mine bilder osv. Tilslutt gidder heller ikke jeg å like deres oppdateringer og da (ja jeg vet... er veldig barnslig👶). Men tror mange av oss dessverre er litt sånt. Tenker at hun/han skal ikke få oppmerksomhet av meg nå i hvertfall. 

Ellers så gir vi oppmerksomhet til den vi kanskje ser litt opp til og kan identifisere oss med. Men hva vet jeg, blir aldri helt kloke selv på dette. Sliter selv IRL angående enkelte siosialekoder 😂

Det samme ser jeg at f.eks ei mindre pen dame oppdaterte hennes profilbilde, hun fikk drøssevis av likes ,hjerter og kommentarer hvor flott og nydelig hun her ( jeg liker ikke å snakke stygt om folk eller andres utseende, men hun er langt fra i av å være pen ). Jeg gav henne en likes eg og.. 🤷‍♀️

Samboeren min la inn en liten videosnutt på face av en liten opptreden det ene barnet vårt gjorde i et idrettssammenheng.  Veldig mange var imponert, men fikk mest likes av venner som vi ikke kjenner så bra, men nesten ikke likes eller kommentarer fra våre nærmeste venner som vi kanskje hadde forventet å høre litt mer i fra ( Han ene kameraten er alltid eller veldig ofte på sosiale medier. Så han kan ikke ha unngått å sett det)

Så av og til tenker jeg om det kan være misunnelse, eller de har behov for heve seg over deg, skal ikke unne deg noen likes. 

Eller om du er i den kategorien de ikke ser opp til og heller ikke vil gi likes til( håper det ikke er det da, denne er jo trist da). Hender jeg gir pitti likes og, spesielt visst jeg ser motivet er bra og nesten ingen kommenterer det eller liker det. 

Ble litt langt og litt avsporing detta. Men noen kommenterer jo at folk henger seg alt for på sosialemedier. Jeg er en av dem som tror det ligger litt mer bak ja 🙈😈

Og til spørsmålet ditt, jeg liker hobbykontoer på insta. Imponert over hvor mye fint folk lager , tar bilder osv, men det er min inspirasjon Og interesser 🤓

Anonymkode: d41f6...375

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så glad jeg klarer å være på some uten å bry meg og likes. 

Dessuten er det jo veldig tilfeldig hva folk får opp i sin newsfeed. For alt dere vet har de ikke engang sett hva derw har delt. 

Anonymkode: a6ad0...c2c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Private kontoer kan jeg like bilder fra, selv om jeg egentlig ikke liker bildene, bare for å være venn. De som har hobbykontoer gidder jeg ikke like bilder fra, det blir mer "proft" enn som venn, om du skjønner?

Anonymkode: 2b137...916

• Liker 1
Skrevet

Det er mange ganger jeg velger å ikke like er bilde for å ikke virke falsk? Føler at om jeg liker absolutt alle bilder som blir lagt ut liker jeg bare for å like, om det gir mening? Føler det blir litt mye..

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hmm... ikke godt å si. Jeg hadde også et tema om sosialmedier osv, men fikk da høre at jeg er nok bare hårsår😩

Men jeg legger jo merke til hvem som liker og hvem som ikke liker mine innlegg/bilder..

Ser at noen er veldig aktiv, men liker ikke mine bilder osv. Tilslutt gidder heller ikke jeg å like deres oppdateringer og da (ja jeg vet... er veldig barnslig👶). Men tror mange av oss dessverre er litt sånt. Tenker at hun/han skal ikke få oppmerksomhet av meg nå i hvertfall. 

Ellers så gir vi oppmerksomhet til den vi kanskje ser litt opp til og kan identifisere oss med. Men hva vet jeg, blir aldri helt kloke selv på dette. Sliter selv IRL angående enkelte siosialekoder 😂

Det samme ser jeg at f.eks ei mindre pen dame oppdaterte hennes profilbilde, hun fikk drøssevis av likes ,hjerter og kommentarer hvor flott og nydelig hun her ( jeg liker ikke å snakke stygt om folk eller andres utseende, men hun er langt fra i av å være pen ). Jeg gav henne en likes eg og.. 🤷‍♀️

Samboeren min la inn en liten videosnutt på face av en liten opptreden det ene barnet vårt gjorde i et idrettssammenheng.  Veldig mange var imponert, men fikk mest likes av venner som vi ikke kjenner så bra, men nesten ikke likes eller kommentarer fra våre nærmeste venner som vi kanskje hadde forventet å høre litt mer i fra ( Han ene kameraten er alltid eller veldig ofte på sosiale medier. Så han kan ikke ha unngått å sett det)

Så av og til tenker jeg om det kan være misunnelse, eller de har behov for heve seg over deg, skal ikke unne deg noen likes. 

Eller om du er i den kategorien de ikke ser opp til og heller ikke vil gi likes til( håper det ikke er det da, denne er jo trist da). Hender jeg gir pitti likes og, spesielt visst jeg ser motivet er bra og nesten ingen kommenterer det eller liker det. 

Ble litt langt og litt avsporing detta. Men noen kommenterer jo at folk henger seg alt for på sosialemedier. Jeg er en av dem som tror det ligger litt mer bak ja 🙈😈

Og til spørsmålet ditt, jeg liker hobbykontoer på insta. Imponert over hvor mye fint folk lager , tar bilder osv, men det er min inspirasjon Og interesser 🤓

Anonymkode: d41f6...375

Takk! Jeg opplever det akkurat sånn! Jeg laget kontoen fordi det var en fin måte å få litt mer selvtillitt og mestringsfølelse på siden det er noe jeg har slitt med. Har fått veldig gode tilbakemeldinger fra ukjente, og venner muntlig, men ikke gjennom likes. Angrer på at jeg la dem til... 

Jeg sliter også med sosiale koder irl. Føler alle andre vet ting jeg ikke vet om hvordan man skal opptre sosialt 🙈

Mange synes nok jeg er hårsår, og jeg overtenker nok mye, men føler også det ligger mer bak. Jeg er også sånn at jeg ikke gidder å like bildene til venner som aldri liker mine...

Jaja, blir nok aldri klok på venner og relasjoner 😩

Skrevet

Uff, nå følte jeg meg litt skyldig.... Jeg er en av dem som sjelden eller aldri liker statuser på Facebook eller Instagram.... det er kun dersom det er helt spesielle ting jeg bryr meg om å klikke på dem, men typisk oppdatering av selfies, tagging på steder eller deling av memes og andre upersonlige ting får aldri klikk fra meg. På IG kan jeg like dersom det er bilder som gir meg noe spesielt, men det er sjelden....
Jeg har ALDRI tenkt på at det sitter noen på andre siden og legger merke til hvem som liker eller ikke. Jeg har heller aldri tenkt at det kan være noen som blir såret over at jeg ikke har likt bildet deres. Jeg forstår nå at for enkelte kan det bety mye for selvfølelsen dersom noen liker det de har lagt ut, men det har liksom ikke slått meg før.
Det kan hende jeg kan bli flinkere til å like ting bare for å please de som har lagt ut, men antageligvis kommer jeg til å glemme det like fort som jeg har tenkt på det nå.....

Jeg syns jo det er litt trist dersom man sliter med så dårlig selvtillit eller selvfølelse at et liker-klikk får så stor betydning i livet.

Skrevet

Det er algoritmer som avgjør rekkefølge av bilder i feeden, så det kan være såpass enkelt at dem sjelden får opp bildene dine. 
Jeg ser selv at de kontoene jeg oftest kikker på og liker, kommer oftest opp i feed, selv om andre kontoer oppdaterer oftere. 
Du sier jo selv at deres bilder drukner i feeden din, sannsynligheten for at dine også drukner i dems feed er stor. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir ikke likes på bilder av barn på offentlige Instagram kontoer, men gir ofte på private. Syns ikke noe om å publisere bilder av barn i det offentlige slik. Landskapsbilder er det massevis av på sosiale medier og ikke alle ee like gode. Er du nøye på utsnitt, farge, lys og effekter i dine bilder? Vet du hva du konkurrerer mot i dine venners oppdateringer? Jeg bruker også sosiale medier til å holde kontakten med venner jeg ikke er så close med. Så kunne nok ha likt et mindre fint bilde fra noen jeg ville opprettholdt litt kontakt med. Personer jeg omgås ukentlig ville jeg kanskje heller spurt om bildet. F.eks du la ut bilder fra fjellturer, hvor gikk dere? Brukt det som en anledning til å la de snakke om en opplevelse eller noe som opptar de 😊

Anonymkode: 6fc0d...92e

• Liker 1
Skrevet

Jeg klarer fortsatt ikke å forstå hvorfor likes er så viktig, men det er sikkert bare jeg som er rar. Noe som ihvertfall er sikkert er at livet var bedre før sosiale medier tok over manges liv. Jeg sier ikke at alle er sånn, men mange lever for og i gjennom sosiale medier. Likes og kommentarer betyr absolutt alt. Trist. Jeg savner den tiden da man kunne spise et måltid sammen uten at det først måtte dokumenteres på snap, face, insta og alskens sosiale medier. 

• Liker 3
Gjest Stella Rose
Skrevet
Akkurat nå, Salka skrev:

Jeg klarer fortsatt ikke å forstå hvorfor likes er så viktig, men det er sikkert bare jeg som er rar. Noe som ihvertfall er sikkert er at livet var bedre før sosiale medier tok over manges liv. Jeg sier ikke at alle er sånn, men mange lever for og i gjennom sosiale medier. Likes og kommentarer betyr absolutt alt. Trist. Jeg savner den tiden da man kunne spise et måltid sammen uten at det først måtte dokumenteres på snap, face, insta og alskens sosiale medier. 

Er så enig, denne likes greia, har virkelig gått til hode på folk, savner gamle gode dager, jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker nesten utelukkende personlige poster. Hvis en venn av meg legger ut en fin, men generisk solnedgang, full av hashtags, gidder jeg ikke like det. 

Anonymkode: 77cac...188

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fått veldig gode tilbakemeldinger fra ukjente, og venner muntlig, men ikke gjennom likes. Angrer på at jeg la dem til... 

Kanskje du har svaret der? At de nærmeste prater med deg om det du driver med, og derfor ikke tenker over å like det også?

Å like noe, er jo egentlig bare aller minste innsats for å anerkjenne noe. Er jo mye mer verdifullt å engasjere seg muntlig enn å bare trykke på en knapp i forbifarten. Synes jeg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger! Jeg forstår folk har litt ulike oppfatninger av insta og likes. Jeg flyttet langt vekk fra de fleste vennene mine pga jobb, så det er jo gjennom denne kontoen jeg oppdaterer hvordan ting er hos meg. Jeg prøver også å gjøre bildene interessante/artige og litt utenom det vanlige, men jeg kan jo alltid bli flinkere. Det er heller ikke bare solnedganger altså, selv om jeg bor på en plass med masse flott lys og vakre solnedganger, hehe 😁 Vennene mine må heller ikke like alle bildene mine altså, men av og til hadde jo vært hyggelig... Jeg tror ikke det er algoritmene som er forklaringen, ikke hver gang i allefall. Vennene mine følger ikke såå mange, mens jeg følger over 1000.

Dere som ikke vil like upersonlige bilder, kan dere si hvorfor??? Jeg er ikke så glad i å ta bilder av meg selv, synes det er litt kleint egentlig 😐 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Hactar said:

Kanskje du har svaret der? At de nærmeste prater med deg om det du driver med, og derfor ikke tenker over å like det også?

Å like noe, er jo egentlig bare aller minste innsats for å anerkjenne noe. Er jo mye mer verdifullt å engasjere seg muntlig enn å bare trykke på en knapp i forbifarten. Synes jeg. 

Men jeg bor langt borte fra vennene mine, så snakker ikke med dem så ofte. De positive tilbakemeldingene jeg fikk var da jeg spurte muntlig om de ville følge meg, og så ble det ganske så stille 🤔

Ts

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, Salka said:

Jeg er helt enig i at det er mye sosiale medier, og jeg er lite aktiv på snap og face. Jeg legger heller ikke ut bilder daglig og bruker nesten ikke telefonen i sosiale sammenhenger selv om mange av vennene mine gjør det. Jeg er nok litt avhengig av telefonen, mem lever ikke gjennom sosiale medier, synes ikke livet mitt er så interessant som jeg må dele 😅 

Og én ting til, flere av vennene mine har jo klaget over at andre venner av dem ikke liker deres bilder, men så er de ikke noe bedre selv 🤔 Hva er greia da? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal være glad for at de i det hele tatt gidder å følge hobbykontoen. En ting er å følge en privat konto, en annen ting er å følge to forskjellige kontoer av en og samme person. Hobbybilder er dørgende kjedelig, så hvis du ikke får nok likes så har du ihvertfall svaret her. 

Anonymkode: f2ff3...43a

AnonymBruker
Skrevet

Så er hobbyen din «natur og slikt»? Hvis jeg vil se flotte naturbilder følger jeg heller proffe fotografer. Du må treffe en nisje med hobbykontoer, slik som oppussing, scrapbooking, yoga eller kaninhopping. Da vet følgerne hva de får, og du får en mer lojal følgerbase. Litt naturbilder her og der er kun interessant om du er en svært dyktig fotograf. 

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes du skal være glad for at de i det hele tatt gidder å følge hobbykontoen. En ting er å følge en privat konto, en annen ting er å følge to forskjellige kontoer av en og samme person. Hobbybilder er dørgende kjedelig, så hvis du ikke får nok likes så har du ihvertfall svaret her. 

Anonymkode: f2ff3...43a

Jeg bruker for det meste hobbykontoen min, nesten ikke den andre. Jeg er godt fornøyd med antall likes, nok av folk som liker bildene, men stusser over venner som aldri liker dem... De trenger jo ikke følge om de synes det er kjedelig 😉

2 hours ago, AnonymBruker said:

Så er hobbyen din «natur og slikt»? Hvis jeg vil se flotte naturbilder følger jeg heller proffe fotografer. Du må treffe en nisje med hobbykontoer, slik som oppussing, scrapbooking, yoga eller kaninhopping. Da vet følgerne hva de får, og du får en mer lojal følgerbase. Litt naturbilder her og der er kun interessant om du er en svært dyktig fotograf. 

Jeg har en grei følgerbase altså 😊 Men jeg liker å ta bilder når jeg er på tur. Og for å bli proff må man jo også øve seg 😅 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har en grei følgerbase altså 😊 Men jeg liker å ta bilder når jeg er på tur. Og for å bli proff må man jo også øve seg 😅 

Ts

Okei, for å vri litt på det da. Det er du som er interessant for vennene dine. Det som er personlig og ekte. Ikke "Jeg gikk en tur i skogen og så en fin blomst." Jeg bryr meg ikke om blomster og solnedgang og sånt. Jeg bryr meg om vennene mine. De eneste hobbybildene jeg liker er de bestevenninna mi legger ut fra sin åpne konto - fordi hun har sagt direkte at dette (interiør) er noe hun vil satse på, og da vil jeg støtte henne. Det hjelper på at hun faktisk er dyktig også. Jeg gidder ikke like semi-gode bilder som ikke gir meg noe.

Med andre ord: terskelen min for å like upersonlige bilder er mye høyere enn personlige bilder. Hadde det vært en uttalt drøm for deg at du ønsker å bli naturfotograf, og at dette virkelig var noe du brant for, hadde jeg kanskje vurdert det annerledes. Men hvis det er halvveis gjennomført, og jeg ikke ser noe sjel i det - meh. 

Og jeg nevnte det vel kanskje tidligere også, men jo flere like-tiggende hashtagger jeg ser, jo mindre sannsynlig er det at jeg liker et bilde.  

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...