AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #1 Skrevet 10. juli 2018 Når man er renholder på sykehus, må man da gå uten neglelakk? Jeg er nærmest "avhengig" av neglelakk siden jeg har neglepsoriasis. Uten neglelakk ser neglene mine stygge ut, og de fleste stor at jeg har sopp. Med neglelakk er det ikke synlig... jeg har lyst å søke på en deltidsjobb som renholder på et sykehus, men vil jeg da trolig måtte komme på jobb uten neglelakk? Det verste med det er egentlig at det er flaut, og at andre kan synes at det er ekkelt. Anonymkode: bc128...7bf
Serafin Skrevet 11. juli 2018 #2 Skrevet 11. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man er renholder på sykehus, må man da gå uten neglelakk? Jeg er nærmest "avhengig" av neglelakk siden jeg har neglepsoriasis. Uten neglelakk ser neglene mine stygge ut, og de fleste stor at jeg har sopp. Med neglelakk er det ikke synlig... jeg har lyst å søke på en deltidsjobb som renholder på et sykehus, men vil jeg da trolig måtte komme på jobb uten neglelakk? Det verste med det er egentlig at det er flaut, og at andre kan synes at det er ekkelt. Anonymkode: bc128...7bf Neglelakk er forbudt av hygienemessige årsaker på sykehus. Sånn er det bare.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #3 Skrevet 11. juli 2018 11 hours ago, Serafin said: Neglelakk er forbudt av hygienemessige årsaker på sykehus. Sånn er det bare. Du hadde ikke treng å legge til "sånn er det bare". Hele innlegget ditt fremstår da litt surt. Jeg prøvde bare å forklare hvorfor jeg lurte på om man kan bruke neglelakk som renholder på sykehus. Anonymkode: bc128...7bf 2
Ginavn Skrevet 11. juli 2018 #4 Skrevet 11. juli 2018 Det er dessverre ikke lov. Men som renholder legger de knapt nok merke til deg som person, så neglene dine er nok ikke det folk kommer til å se
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #5 Skrevet 11. juli 2018 Har jobbet på sykehus som sykepleier og de jeg har observert av renholdere har da sagtens hatt flotte, lakkerte negler. Dette med neglene handler mest om hygiene i forhold til oss som skal utøve prosedyrer, jeg skjønner ikke at det skulle være nødvendig for de som ikke gjør den type arbeid. Renholderne på sykehuset var jo oftere mer snerten de enn resten, både med tanke på sminke, smykker, ringer, hår og negler Anonymkode: 254eb...814
Muskath Skrevet 11. juli 2018 #6 Skrevet 11. juli 2018 Kan du ikke bruke tynne hansker av bomull eller gummihansker?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #7 Skrevet 11. juli 2018 Skjønner ikke hva som er så uhygienisk med neglelakk. Anonymkode: debbc...c01
Ginavn Skrevet 11. juli 2018 #8 Skrevet 11. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hva som er så uhygienisk med neglelakk. Anonymkode: debbc...c01 Bakterier setter seg i ringer, klokker, armbånd, under neglene (lange begler = bakteriebombe) og tydeligvis også neglelakk. Som renholder på sykehus går du fra pasientrom til pasientrom og kan risikere å spre bakterier på den måten. På sykehuset der jeg jobba, skulle du egentlig ikke bruke hansker for støvtørk. Mennesker er flinke til å ubevisst spre bakterier - tenk på hvor mange som tar på et dørhåndtak, så kommer du og klør deg i øyet etterpå. Med et forbud mot dilldall på håndledd/hender minsker du risikoen for å spre smitte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå