Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #1 Skrevet 6. mars 2005 Hvordan er disse produktene med tanke på "skadelige"/uheldige ingredienser? Finnes det noen produkter i det hele tatt som er uten slike stoffer?
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2005 #2 Skrevet 6. mars 2005 Hvis du vil ha hårprodukter uten stoffer som kan være skadelige for kropp eller miljø, bør du nok holde deg til produkter fra helsekostmerker som Weleda, Lavera eller Dr. Hauschka. Men hvis det er silikoner du først og fremst tenker på, er det ofte slik at shampoer kan være uten, men jeg har nesten til gode å finne balsamer/kurer uten slike stoffer. Silikoner ender oftest på -icone/-iconol, (dimethicone, trimethicone, cyclomethicone osv) og i tillegg kjenner jeg til en silikon som heter cyclopentasiloxane, som brukes for å gjøre håret glatt. Enkelte silikoner skal være tryggere enn andre, men det vet jeg ikke så mye om.
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #3 Skrevet 6. mars 2005 Takk for svar! Det har vært pratet så mye om dette, så jeg lurer litt på hvor skadelig det egentlig er. Spesielt siden det finnes i nesten alle produkter vi bruker. Interessant å vite litt om. :-)
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2005 #4 Skrevet 6. mars 2005 Hvor skadelige silikoner er, er det vel ingen som egentlig kan svare på, siden det er en relativt ny oppfinnelse. Personlig har jeg opplevd at for mye silikon spesielt i hudkremer, tørker ut huden, selv om den blir glatt i første omgang. Til håret kan silikoner på sikt gjøre det tørt og sprøtt, siden de legger et lag utenpå hårstråene som hindrer pleiestoffer i å trenge inn. Forresten: 60 Seconds-kuren (i tube) fra Nicky Clarke er helt uten silikoner av noe slag! Selv bruker jeg produkter med silikoner, men bruker en renseshampo hver uke, for å fjerne belegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå