AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #1 Skrevet 10. juli 2018 Jeg er helt grønn på bil, men samboer er så sykt treig å finne ut hvilken bil vi skal gå for til baby kommer så jeg må begynne å undersøke litt selv. Vi har tilbud om å kjøpe svigerbrors vovlo V60, men den er såvidt større enn audien vi har nå. Jeg er kort, men litt kraftig. 160 cm og 70 kg før graviditet. Jeg vil ikke sitte med beina i dashbordet da jeg sliter med rygg og bein og trenger å kunne strekke beina osv. Så, noen som har erfaring med Wolksvagen Passat, som jeg heller mot, eller Skoda Superb som samboer heller mot? Jeg tenker en 2008-2012modell, og vil ikke bruke alt for mye penger på bil. Passaten får man til rundt 100k, mens Skodaen nærmer seg 200 som jeg syns blir mye. Vil ha god plass i baksetet til bakovervendt stol, og bagasjerom med plass til vogn og varer uten problemer. Vi har ikke planer om storfamilie, så noe stor familiebil er uaktuelt. Anonymkode: 8abb8...d0e
Minlillelykke Skrevet 10. juli 2018 #2 Skrevet 10. juli 2018 Superb! Passaten kan bli litt trang med to barn, barnevogn og seter. Vi har passat selv og skal ha superb ved bytte om ett års tid 2
Leifern Skrevet 10. juli 2018 #4 Skrevet 10. juli 2018 Har Superb selv. Større enn Passat og billigere (ift tilsvarende bil), omtrent samme kvalitet, er jo samme teknologi, siden Skoda er eid av Volkswagen-konsernet. Eneste er at forrige generasjons Superb er litt smal, Passat er nok hakket bredere.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #5 Skrevet 10. juli 2018 5 minutter siden, Leifern skrev: Har Superb selv. Større enn Passat og billigere (ift tilsvarende bil), omtrent samme kvalitet, er jo samme teknologi, siden Skoda er eid av Volkswagen-konsernet. Eneste er at forrige generasjons Superb er litt smal, Passat er nok hakket bredere. Forrige generasjon, vil det si de modellene vi tenker på? Anonymkode: 8abb8...d0e
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #6 Skrevet 10. juli 2018 Skjønner det er Superb vi burde se på. Hvordan er bagasjerommet her? Anonymkode: 8abb8...d0e
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #7 Skrevet 10. juli 2018 Superb, ingen tvil på ditt spørsmål!!!! Men, når det er sagt, funker uansett passat til 2 barn! Det klarte vi helt fint 3 barneseter derimot, MÅ du opp i superb eller Ford S-max (verdens beste småbarnsbil 😀) . I Ford s-max kan du sette barnet inn i bilen, og slippe å bøye deg ned og knote barnet inn Anonymkode: 30adb...55d
Leifern Skrevet 10. juli 2018 #8 Skrevet 10. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forrige generasjon, vil det si de modellene vi tenker på? Anonymkode: 8abb8...d0e Ja. Har vel ingen større betydning, betyr at det kan bli trangt i baksetet om man skal ha tre personer der, spesielt om det er et eller to barneseter. Men ellers er det lite å si på den. Du kan for øvrig lese anmeldelser fra forrige generasjon.
Carrot Skrevet 10. juli 2018 #9 Skrevet 10. juli 2018 Dersom du kun skal velge mellom passat og superb får du mer bil for pengene med sistnevnte, uten tvil.. Når det gjelder å "knote" barnet inn fins det bilstol som kan snus sideveis for å sette inn barnet og så snus mot/med kjøreretningen igjen slik at du slipper knote
Leifern Skrevet 10. juli 2018 #10 Skrevet 10. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Superb, ingen tvil på ditt spørsmål!!!! Men, når det er sagt, funker uansett passat til 2 barn! Det klarte vi helt fint 3 barneseter derimot, MÅ du opp i superb eller Ford S-max (verdens beste småbarnsbil 😀) . I Ford s-max kan du sette barnet inn i bilen, og slippe å bøye deg ned og knote barnet inn Anonymkode: 30adb...55d Superb takler ikke tre «ekte» barneseter i baksetet, selv ikke siste generasjon. S-Max derimot klarer dette.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #11 Skrevet 10. juli 2018 Sjekk også ut ford mondeo, i kjørecomfort banker den de andre, og er like god på plass... Prismessig også er de omtrent like... Anonymkode: 4fb19...1f1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #12 Skrevet 10. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt grønn på bil, men samboer er så sykt treig å finne ut hvilken bil vi skal gå for til baby kommer så jeg må begynne å undersøke litt selv. Vi har tilbud om å kjøpe svigerbrors vovlo V60, men den er såvidt større enn audien vi har nå. Jeg er kort, men litt kraftig. 160 cm og 70 kg før graviditet. Jeg vil ikke sitte med beina i dashbordet da jeg sliter med rygg og bein og trenger å kunne strekke beina osv. Så, noen som har erfaring med Wolksvagen Passat, som jeg heller mot, eller Skoda Superb som samboer heller mot? Jeg tenker en 2008-2012modell, og vil ikke bruke alt for mye penger på bil. Passaten får man til rundt 100k, mens Skodaen nærmer seg 200 som jeg syns blir mye. Vil ha god plass i baksetet til bakovervendt stol, og bagasjerom med plass til vogn og varer uten problemer. Vi har ikke planer om storfamilie, så noe stor familiebil er uaktuelt. Anonymkode: 8abb8...d0e Samme under panseret på begge så du må avgjøre ut fra interiøret du ønsker. Anonymkode: c210f...114 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #13 Skrevet 10. juli 2018 Uavhengig av hvor mange barn dere kommer til å ha, så hadde jeg aldri valgt stasjonsvogn. Gå rett på flerbruksbil med en gang. VW Touran, Ford S-Max etc. I disse bilene har man tre hele seter i baksetet, de kan justeres individuelt (trekke fram/bak) og uavhengig av hvilken bilstol man går for, så går det ikke på bekostning av plassen for hverken fører(med mindre fører er veldig lang da) eller passasjer. Også 100 ganger bedre og enklere å sette et barn INN i en bil med god plass, enn å knote og bøye seg ned i en stasjonsvogn. Og når barna blir eldre, så sitter det høyt og har god oversikt - i stasjonsvogn ser de bare rett i autovernet. Kjenner folk med passat som skryter plassen i baksetet opp i skyene - De tier derimot når det kommer til sammenligning av ford s-max, for de vet og ser at de egentlig ikke har god plass sammenlignet med den. Anonymkode: 5ac4c...a8f 1
KatteLatte Skrevet 13. juli 2018 #14 Skrevet 13. juli 2018 Vi har hatt begge deler. Vi har nå 2018-modell Superb og hadde tidligere 2015-modell Passat. Begge var fine biler, men Superben er helt klart vår favoritt. Stort bagasjerom, god plass til en familie på fire, mye flott ekstrautstyr (som man jo må betale for), veldig god kjørekomfort. Utseendemessig innvendig og betjening er så å si identisk.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #15 Skrevet 13. juli 2018 På 11.7.2018 den 0.16, AnonymBruker skrev: Uavhengig av hvor mange barn dere kommer til å ha, så hadde jeg aldri valgt stasjonsvogn. Gå rett på flerbruksbil med en gang. VW Touran, Ford S-Max etc. I disse bilene har man tre hele seter i baksetet, de kan justeres individuelt (trekke fram/bak) og uavhengig av hvilken bilstol man går for, så går det ikke på bekostning av plassen for hverken fører(med mindre fører er veldig lang da) eller passasjer. Også 100 ganger bedre og enklere å sette et barn INN i en bil med god plass, enn å knote og bøye seg ned i en stasjonsvogn. Og når barna blir eldre, så sitter det høyt og har god oversikt - i stasjonsvogn ser de bare rett i autovernet. Kjenner folk med passat som skryter plassen i baksetet opp i skyene - De tier derimot når det kommer til sammenligning av ford s-max, for de vet og ser at de egentlig ikke har god plass sammenlignet med den. Anonymkode: 5ac4c...a8f Vi kunne aldri tenkt oss noe annet en stasjonsvogn etter å ha hatt s max som leiebil. Den er rett og slett alt for stor. Ingen av oss er komfortable med slike biler, og ikke er det nødvendig heller. Vår treåring får med seg ganske mye mer enn autovernet i sitt sete. Dessuten er s max ganske mye dyrere enn passat og brukt superb. Anonymkode: ec0d1...55e
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #16 Skrevet 13. juli 2018 28 minutter siden, AnonymBruker said: Vi kunne aldri tenkt oss noe annet en stasjonsvogn etter å ha hatt s max som leiebil. Den er rett og slett alt for stor. Ingen av oss er komfortable med slike biler, og ikke er det nødvendig heller. Vår treåring får med seg ganske mye mer enn autovernet i sitt sete. Dessuten er s max ganske mye dyrere enn passat og brukt superb. Anonymkode: ec0d1...55e LxBxH 4767 x 2083 x 1477 Utvendige mål 2018 VW Passat 4856 x 2031 x 1477 Utvendige mål 2018 Skoda Superb 4796 x 2137 x 1658 Utvendige mål 2018 Ford S-max Beklager, men skjønner ikke greia. Er det de 10 cm på bredden som gjør det ukomfortabelt? Når jeg sitter med målbåndet i henda, så synes jeg 10 cm er svært lite i dette tilfellet. Syns Ford har klart å utnytte plassen maximalt, og S-Max er langt fra for stor. Prismessig ligger bilene likt slik jeg ser det på finn nå. Anonymkode: 5ac4c...a8f 1
Minlillelykke Skrevet 13. juli 2018 #17 Skrevet 13. juli 2018 (endret) Feil tråd Endret 13. juli 2018 av Minlillelykke
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #18 Skrevet 13. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: LxBxH 4767 x 2083 x 1477 Utvendige mål 2018 VW Passat 4856 x 2031 x 1477 Utvendige mål 2018 Skoda Superb 4796 x 2137 x 1658 Utvendige mål 2018 Ford S-max Beklager, men skjønner ikke greia. Er det de 10 cm på bredden som gjør det ukomfortabelt? Når jeg sitter med målbåndet i henda, så synes jeg 10 cm er svært lite i dette tilfellet. Syns Ford har klart å utnytte plassen maximalt, og S-Max er langt fra for stor. Prismessig ligger bilene likt slik jeg ser det på finn nå. Anonymkode: 5ac4c...a8f Vi har s-Max! Fantastisk familiebil. Har også en Skoda superb og en Passat. Skodaen har bedre plass i bagasjen. Men til barnesetene er det hipp som happ. Anonymkode: 4ba95...3e3
FrøkenFru Skrevet 13. juli 2018 #19 Skrevet 13. juli 2018 Superb har plass til alt! Vi har 2 store barneseter og kan fremdeles ta setene foran HELT tilbake. I bagasjerommet er det plass til tvillingvogn, trille og bagasje til 2 ukers ferie Vi kommer aldri til å kjøpe noe annet igjen. Den er også utrolig deilig å kjøre! Men jeg anbefaler å ikke kjøpe den minste motoren (gjelder diesel), det er en veldig stor bil, og når den er fulllastet så tar det tid å komme opp i fart. Vår er 2011 modell, og den er like fin enda Anbefales! Ps. Vi hadde Passat leiebil når vår var inne til reparasjon (VW konsernet motorfeil) og den hadde mindre plass selv om vilen er like stor.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #20 Skrevet 13. juli 2018 Det ble Superb! Samboer fikk plutselig futt i baken, og nå skal vi å se på en over helga som for håpentligvis blir med oss hjem. S-Max er for øvrig akkurat den typen bil jeg tenker på som forferdelig overkill for en familie på 3 + liten hund, og hva i all verden er hensikten med å kjøpe en bil for typ 10 år frem i tid? Anonymkode: 8abb8...d0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå