Gå til innhold

Alkohol i ukedagene? Hva mener folk om dette? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nysgjerrig på andre synser å mener rundt å ta seg noen øl i ukedager?😊

Jeg har ingen problem å ta meg kanskje 4 eller 5 0,33l bokser med øl på en Tirsdag eller Onsdag. Men min samboer er helt imot det.

Vi er to kvinner, hun mener alkohol er bare Fredag og Lørdag. Ukedager jobber man.

Er ikke snakk om å drikke seg full, men bare noen bokser for kos.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har din samboer sagt hvorfor dette er et problem for henne?

Forandrer du deg, er det prinsipper eller er det pengene? 

Anonymkode: b2cd0...84e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

4 og 5 øl er ganske mye. Å ta seg en eller to øl er mer innafor, med mindre man gjør det hver eneste dag, da tenker jeg det er like helseskadelig som røyking og en avhengighet

Anonymkode: f9894...f3c

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

4 og 5 øl er ganske mye. Å ta seg en eller to øl er mer innafor, med mindre man gjør det hver eneste dag, da tenker jeg det er like helseskadelig som røyking og en avhengighet

4 0,33l er det samme som 2 halvlitere så vil ikke si at det er så mye nei. :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Piaasi said:

Dersom det er hver eneste dag er det mye

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har din samboer sagt hvorfor dette er et problem for henne?

Forandrer du deg, er det prinsipper eller er det pengene? 

Hun mener bare at siden man som regel jobber i ukedagene så drikker man ikke alkohol.

Jeg jobber heller ikke. ;)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dersom det er hver eneste dag er det mye

Nå gjør jeg ikke dette hver dag..

Det er snakk om at det kanskje skjer 4 ganger i året at jeg tar litt på en ukedag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Piaasi skrev:

Hun mener bare at siden man som regel jobber i ukedagene så drikker man ikke alkohol.

Jeg jobber heller ikke. ;)

Jeg synes ikke det er så ille å ta noen øl på hverdag, men det spørs jo hvor ofte det er da. Jeg jobber og kan fint ta noen pils midt i uka. 

Du gir ikke så mye informasjon. Hvorfor jobber du ikke? Kan det ligge noe der? Hun jobber og tjener penger, du jobber ikke og koser deg på hverdag? Kan det være det? At hun blir provosert? 

• Liker 5
Gjest Overrasket
Skrevet

Det er noe jeg forbinder med typisk norsk: Fri flyt i helgene, og spartanske selvpinere mandag-torsdag. Jeg aner ikke hvilken ukedag det er når jeg åpner en flaske vin, jeg. Men jeg tar meg kun ett glass og setter resten bort til senere. Jeg har ikke noe problem med det. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Overrasket skrev:

Det er noe jeg forbinder med typisk norsk: Fri flyt i helgene, og spartanske selvpinere mandag-torsdag. Jeg aner ikke hvilken ukedag det er når jeg åpner en flaske vin, jeg. Men jeg tar meg kun ett glass og setter resten bort til senere. Jeg har ikke noe problem med det. 

Hmmm. Høres vel ikke helt problemfritt ut når du går rundt og ikke aner hvilken ukedag det er.

Anonymkode: 8b0df...f62

• Liker 4
Gjest Stella Rose
Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i å kose seg med ei øl eller to, i en uke dag, hadde vært noe annet om det var hver dag.

Gjest Linaria
Skrevet
7 minutter siden, Piaasi said:

Det er det samme som to halvlitere og én 0,33. 

Jeg drikker ofte i ukedagene om jeg er ute på pub med venner eller kolleger. Er mye sosialt som skjer på puber her i Skottland.

Skrevet

Slik jeg ser det er det ikke verre med litt drikking i uka enn det er å snike til seg en sjokoladebit eller litt chips utenom helgen. Det er jo som TS sier ikke snakk om å gå på grøftefylla. :)  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med din samboer. Jeg er kvinne og bor sammen men en mann som ofte tar seg et glass whisky eller pils på ukedagene og jeg synes det ikke er greit.

Å drikke alkohol oftere enn i helgene kan fort føre til at det er eneste måte å slappe av på, og det kan føre rett og slett til avhengighet selv om det er små mengder.

Jeg irriterer meg over det og sa fra til han flere ganger. Han begynte å drikke i skjulhet og det viser at han må drikkke. 

En annen ting er å drikke hver eneste sag på ferie. Dette er ingen kos for meg - hele ferien i beruset tilstand. 

Det er en av mange grunnene jeg går fra han..

Anonymkode: 74f57...512

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om man drikker dette i tillegg til helgefyll så er det klart for mye, men dersom du ikke gjør det er det vel helt det samme om du tar denne ølen på enn tirsdag eller en lørdag? Det blir for dumt og dogmatisk det der med at man ikke skal drikke noe i ukedagene, men flatfylla på lørdagen, det er helt greit. 

Anonymkode: 6e504...715

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå synes nå jeg helgefyll er et varsko i seg selv, men drikking på hverdager er alvorlig og vitner om rusproblem.

Anonymkode: 2cc50...eac

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nå synes nå jeg helgefyll er et varsko i seg selv, men drikking på hverdager er alvorlig og vitner om rusproblem.

Jeg jobber turnus og noen uker er det slik at jeg jobber i helgen, men har fri to ukedager istedenfor.

Så hvis jeg vil ta meg et par øl på fridagene mine så kan jeg ikke det, siden dagen heter tirsdag og ikke lørdag?

Anonymkode: 62f22...28d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull! Om man tar en øl eller to til maten på terrassen en tirsdag så får man ingen rus. Jeg liker ikke øl selv, men mannen min elsker smaken, og drikker gjerne et par til grillen. Han blir ikke beruset, promillen stiger knapt av så små mengder. Det er kun fordi det er godt. Disse holdningene er bibelbeltelevninger fra 1952. 

Anonymkode: 1b653...298

• Liker 9
Skrevet

Jeg skjlnner ikke hvor man har dette fra at i ukedager er det "forbudt" å drikke alkohol... Jeg er aldri på fylla i helgene heller så det spillet ingen rolle.

Tar meg noen øl en fredag eller lørdag men aldri dritanoen gang. Koser meg med ølen.

Om det er Tirsdag eller Fredag bør ikke spille noen rolle.

Føler man blir sett på som alkis om man tar litt en ukedag.

Her jeg bor ser folk rart på deg om du sitter ute å tar deg en øl på dagtid uansett hvilken dag.

• Liker 3
Gjest Springfjær
Skrevet

Jeg er «på fylla» kanskje 4-5 ganger på et år, har noen faste fester her hvor vi bor, ellers er vi sjeldent på fest, kun noen øl med venner å da er det sjeldent nok til å bli noe spesielt beruset. Så jeg drikker gjerne en 0,5 øl midt i uka, kanskje flere ganger i løpet av en uke å. Her inne er man jo alkoholiker bare man sier at man tar seg et par øl hver helg. Ikke har vi barn. Samboer er ølbrygger så vi liker å smake ny øl sammen med mat, så det har for vår del ingenting med alkoholen i seg selv å gjøre, men smak. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...