Gå til innhold

Dverghamster

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen spørsmål om dverghamster 

- mat: skal all maten være fersk? Altså om jeg legger vanlig mat i en skål om dagen, skal jeg ta ut det som ikke blir spist og kaste det dagen etter når jeg fyller på nytt? Eller hvor ofte skal jeg mate hamsteren?

- hvor får man kjøpt badesand? Må det være eget «badebasseng» til  badesanden, og hvor ofte skal denne byttes? Skal den stå ved buret hele tiden? (Hamsteren har et åpent bur med gjerde rundt, så tenkte å ha det rett utfor)

- Hamsteren har en gnagestein, er det både klør og tenner som slipes på den, eller skal den ha en til hver? En til klør og en til tenner? 

-kan den spise agurk?

Anonymkode: 084f0...407

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les på Norsk Hamsterklubb sine nettsider eller facebook side. Der står det veldig bra om kosthold. 
Ellers: 
Mat: De skal ha et basis kraftfor (helst pellets basert da de er diabetes utsatt), skal stå fremme heile tiden. De skal også ha fersk mat hver dag, gi på kvelden og fjern neste dag. 
Sand: Du får kjøpt badesand på dyrebutikker eller f.eks sandkassesand på leikebutikker. Anbefales å brukes da de gjerne bruker sanden til do, bør da byttes annahver dag minst. 
Fjern gnagesteinen sporenstreks, den ødelegger nyrene til dyret. Gi den leiker av tre f.eks og steiner i buret. 
Ja de kan spise agurk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...