Gå til innhold

Brød og egg koster nå nærmere 50 kr stk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke kalle dem "bittesmå". De er S/M, dvs. det er litt tilfeldig. Som regel varierer det litt fra gang til gang. De er kanskje 2/3 av medium størrelse, men ikke halvparten.

Jeg baker ikke, men steker eller koker dem. Da spiser jeg litt mindre, men det er jo greit. 

Anonymkode: 8edc2...690

Ja det går bra når man bruker dem på den måten. Jeg synes de varierer veldig i str. I det siste har de vært veldig små, jeg har derfor gått over til vanlige egg.

Anonymkode: 40b6a...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, herremann skrev:

brød til 48kr? Coop har jo 2 for 48 på alle brød.

De er kanskje ikke gode nok for ts. Vi har jo alle våre preferanser. Ere man ikke kresen kan man få extra/coop brød til 7 kr og. :) 

Anonymkode: c5e3d...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært i butikken i det siste? Jeg bor i en by hvor alle de store kjedene har opp til flere butikker. Ikke en eneste av dem har epler under 30 kr kg. De samme eggene du snakker om, kostet 48 kr tidligere i dag.

Og hvor får du sunne og gode brød for langt under 48 kr? Jeg slet virkelig i dag.

kjøpte first price egg fra Kiwi til 27.80 for 12 i dag.

Anonymkode: e5209...bbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, herremann skrev:

brød til 48kr? Coop har jo 2 for 48 på alle brød.

Ts her. Takk det visste jeg ikke. Da blir det Coop brød heretter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er kanskje ikke gode nok for ts. Vi har jo alle våre preferanser. Ere man ikke kresen kan man få extra/coop brød til 7 kr og. :) 

Anonymkode: c5e3d...bb6

Ts her, joda coop brød er bra nok for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kjøpte first price egg fra Kiwi til 27.80 for 12 i dag.

Anonymkode: e5209...bbb

Ts her. Ja både kiwi og Rema har billigere egg og brød. De billige eggene er like gode, men de er veldig små, så, jeg føler ikke at det blir noe billigere. Og det aller billigste brødet til 7 kr, er ikke noe godt synes jeg. 

Bortsett fra disse så har det blitt veldig dyrt synes jeg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleier å kjøpe 20 egg (M/L) fra Prior for 39,90,- når det er tilbud på Coop Obs. Det er det ganske ofte.

Baker brød selv og kjøper ofte mel på tilbud; feks hvetemel for 3x2 kg for 30 kroner og andre typer mel for 10 kroner pr. kg. Da blir prisen lavere enn kjøpebrød, men først og fremst synes jeg også smaken blir bedre :)

Anonymkode: 0696b...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre ting har steget godt og. En tube smøreost har gått opp 5 kroner på Kiwi over natta. Noen ferdige glutenfrie pizzabunner har steget fra 18.90 til 42.90! Sånne tilfeller finner jeg overalt nå. Helt sinnsykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ananas på boks har også doblet seg i pris

Anonymkode: 4c80c...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ananas på boks har også doblet seg i pris

Anonymkode: 4c80c...e14

Den fra first price også?

Anonymkode: ef5d2...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Stella Rose skrev:

Brød har blitt jævlig dyrt, klarer ikke finne brød til under 45 kr, som er spiselig. 

Bare en observasjon fra meg her nå.

Bortskjemt som jeg er så har jeg jo et håndverksbakeri 50 menter fra inngangsdøra. 

3 brød fra håndverksbakeriet "mitt" koster 100 kroner. 

Det hender jeg skeier ut og tar med 3 surdeigsbrød som er bakt på den gamle måten. De holder seg friske i 1 uke i tøypose. Smaker godt og er vel anvendte penger når jeg føler for en variasjn.

Jeg synes det kan virke som det er industribrødene som har blitt mye dyrere, ikke håndverksbrødene. Har noen andre gjort samme observasjon?

Anonymkode: bcd63...73d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det går bra når man bruker dem på den måten. Jeg synes de varierer veldig i str. I det siste har de vært veldig små, jeg har derfor gått over til vanlige egg.

Det er mulig mye av blandingspakkene har variert, men det er en fast definisjon på størrelse på egg. 
S er under 53 gram, M er mellom 53 og 63g, L er 63-73g og XL er over 73g. 
Kjøper du blanding får du egg med disse differansene. Hva som legges i "billigpakkene" varierer, er du heldig får du en hel 18pk med solegg. Er du avhengig av egg mellom 63 og 73g, så får du kjøpe dem til høyere pris som er sortert nøyere. 
Men er du kravstor så får du også betale for kvaliteten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Ariana807 skrev:

Brød finner man jo billigere (kjøper ofte de billigbrødene kneip/loff) til ~10kr.

Men egg er dyrt. Tror enda du får et brett til 40kr på gårdene rundt om, hadde jeg spist mye egg hadde jeg begynt å kjøpt der! Men går kanskje 12 egg på 3 mnd, så de pengene står jeg i.

Men reagerte i dag når jeg så småis koste oppmot 40kr!! Når skjedde det liksom! Dette var på en vanlig butikk.

Pleier å enten få egg av venner, ellers koster egg 3kr stk for hønseegg her i området

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo det vet jeg, men normal prisøkning ligger vel ikke på 30% og oppover? Det er det jeg reagerer på. Jeg betalte 20 kr kg for eplene før 1 juli, og 30 etter. Normalt ville jeg tro at prisene økte med et par kr, men nei, da flesker de til og setter opp eggene med 15 kr sneset. Fra 35, til 50 kr. Det er jo helt vilt.

Har dette noe m tørken og gjøre ? 

Anonymkode: c559c...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fyttihælvete. Og jeg har heller ingen andre valg enn to dyre butikker her jeg bor. 😡

Anonymkode: 935c5...ab7

Her jeg bor finnes kun coops dyreste kjede, coop marked. Det samme gjelder nabobygden og bygden etter den, og bygden etter den igjen. 

Om jeg vil handle et annet sted enn coop marked må jeg kjøre 2,5 timer en vei. 

Anonymkode: 6883f...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meny har s/m egg til fast lavpris som er kr 39,90 for 18 egg. De er helt greie og jeg baker med dem uten å tenke over størrelsen. ;) De har også "ukens brød" til kr. 25,- og på "min" Meny var det solsikkebrød denne uka. Det er et godt, men ikke veldig grovt, brød. Ellers kjøper jeg ofte brød hos baker, da får jeg 4 brød for kr. 100,- 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baker brød eller rundstykker to ganger i måneden og har dermed alltid i fryseren å ta opp og det smaker ferskt. Billig og sunt mtp at jeg bestemmer alt som går i det. Egg kjøper vi for tiden fra en lokal bondegard... Mye billigere! Pluss vi får støtta de lokale bøndene. Anbefales 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor øker det hos alle, akkurat nøyaktig i juli? Høres ut som ulovlig prissamarbeid

Anonymkode: 0acec...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor øker det hos alle, akkurat nøyaktig i juli? Høres ut som ulovlig prissamarbeid

Anonymkode: 0acec...bb1

Av samme grunn som at det presenteres nye varer to ganger i året? 

17 timer siden, Brunhilde skrev:

Meny har s/m egg til fast lavpris som er kr 39,90 for 18 egg. De er helt greie og jeg baker med dem uten å tenke over størrelsen. ;) De har også "ukens brød" til kr. 25,- og på "min" Meny var det solsikkebrød denne uka. Det er et godt, men ikke veldig grovt, brød. Ellers kjøper jeg ofte brød hos baker, da får jeg 4 brød for kr. 100,- 

Ofte er det "billige" brødet absolutt ikke billig. Det koster mindre per stykk, men veier samtidig 25 % mindre, så i praksis er det like dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...