Gå til innhold

Hvordan tolker dere ulike typer handlinger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tolker dere handlinger fra kvinner og menn hvor det gis varierende oppmerksomhet fra første til andre gang?

Feks høflig og vennlig samtale rundt praktiske ting ett sted under første tilfeldige treff, til neste tilfeldige treff med øyekontakt og tydelig gjenkjennende øyeblikk med merkbar stillhet og videre samtale rundt praktiske ting til at motpart før h#n går håndhilser på deg og sier det var veldig hyggelig å se deg igjen. 

Ren høflighet? 

Anonymkode: e087c...772

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tolker dere handlinger fra kvinner og menn hvor det gis varierende oppmerksomhet fra første til andre gang?

Feks høflig og vennlig samtale rundt praktiske ting ett sted under første tilfeldige treff, til neste tilfeldige treff med øyekontakt og tydelig gjenkjennende øyeblikk med merkbar stillhet og videre samtale rundt praktiske ting til at motpart før h#n går håndhilser på deg og sier det var veldig hyggelig å se deg igjen. 

Ren høflighet? 

Glemte å tilføye at det gjelder situasjoner med motsatt kjønn, evt samme legning.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å tilføye at det gjelder situasjoner med motsatt kjønn, evt samme legning.

Det er vel ikke helt vanlig å håndhilse ved avskjed, så det kan være noe ekstra som ligger bak ja :) 

Anonymkode: 21620...634

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke helt vanlig å håndhilse ved avskjed, så det kan være noe ekstra som ligger bak ja :) 

Men det kan og kun være en hyggelig og høflig gest sant? 

AnonymBruker
Skrevet

Andre innspill?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det kan og kun være en hyggelig og høflig gest sant? 

Er han/hun norsk? Det er ikke vanlig å håndhilse ved avskjed i Norge. Kun når man møtes og skal hilse på hverandre for første gang, som regel.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er han/hun norsk? Det er ikke vanlig å håndhilse ved avskjed i Norge. Kun når man møtes og skal hilse på hverandre for første gang, som regel.

Vet faktisk ikke, muligens fra et europeisk land som Italia eller noe opprinnelig? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet faktisk ikke, muligens fra et europeisk land som Italia eller noe opprinnelig? 

Men vært bosatt og yrkesaktiv i Norge i ganske mange år hvertfall.

Skrevet

Jeg håndhilser når jeg er ferdig med jobb intervju 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I jobbsammenheng er det vanlig for meg (og mange andre, i alle fall menn) å håndhilse farvel. Gjerne sammen med en takk. 

Synes dette hørtes ut som en jobbsituasjon som ble hakket for klam for han som kom for å hjelpe deg i hagen. 

Anonymkode: ed84c...66b

Gjest ilsep
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I jobbsammenheng er det vanlig for meg (og mange andre, i alle fall menn) å håndhilse farvel. Gjerne sammen med en takk. 

Synes dette hørtes ut som en jobbsituasjon som ble hakket for klam for han som kom for å hjelpe deg i hagen. 

Anonymkode: ed84c...66b

Det mest vanlige i en klam situasjon er jo å nikke kort farvel og gå. Definitivt ikke å komme med en slik positiv setning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan gå ut fra at det kun var en hyggelig gest. Sant?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan gå ut fra at det kun var en hyggelig gest. Sant?

Joda, det kan du. Er det det du helst vil at det skulle være?

AnonymBruker
Skrevet

Joda, det kan du. Er det det du helst vil at det skulle være?

Jeg vil helst ikke tro at det er noe det ikke er om du skjønner?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil helst ikke tro at det er noe det ikke er om du skjønner?

Ok. Men er du interessert i han?

AnonymBruker
Skrevet

Er dere begge single?

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Men er du interessert i han?

Du spør altfor mye.

AnonymBruker
Skrevet
På 10.7.2018 den 15.40, AnonymBruker skrev:

Ren høflighet? 

Jeg har lyst til å henge i miljøer hvor slik hyggelighet er vanlig omgangstone. At det er normalen i seg selv. 

Livet mitt er faktisk ødelagt av folk fra mer needy miljøer. 

Hvis du er vant til at man er desperat og knipen på de gode tingene, slik mange er, er det ikke så rart 

mange tror jo at slik høflighet betyr at man er spesiell, hvis man ikke er vant til det...

og jeg har opplevd menn som forsikrer meg om at de har dame, når jeg ikke tenner på dem... 

vet ikke jeg, men jeg får en veldig dårlig smak i munnen av at den jevne mannen i gaten er så sykt innbilske... 

Et faktum er at de færreste er ‘sexy’. Men de fleste ser på seg selv som et bloody unntak. Man er liksom det ene unntaket som er digg. Som er ‘verdt’ det. 

Noen ganger lurer jeg på om det er alle de som ‘misforstår’ som på en måte ødelegger det sosiale spillet. Men hvorfor misforstår de? Flukt fra virkeligheten? En veldig enkel verden hvor de selv står i sentrum? (Grøss) og den verste, når de gir deg ‘innblikk’ i sin verden... grusomt  

eller, verre  

når de forventer at du skal være takknemlig ATTPÅTIL, når de egentlig bare er innbilske..

flaut..

Anonymkode: 97bc3...6af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...