Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som leser i ferien? Om så, hvorfor leser du?

Jeg har begynt på neste semesters pensum da jeg liker å ligge i forkant og ikke får så mye tid til å lese når skolen starter.

Anonymkode: 14b75...de8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Burde begynne men er ikke sikker hvor jeg kommer inn i høst 😅

Anonymkode: 87282...ef0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde begynne men er ikke sikker hvor jeg kommer inn i høst 😅

Anonymkode: 87282...ef0

Hva har du søkt?😁

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke student lenger. Men bruker nok 1-2 timer både på jobb og faglig oppdateringer hver dag i ferien. Har alltid vært slik, fra ungdomsskolen leste jeg alltid litt pensum hver dag, også sommeren igjennom. 

Det gjør egentlig livet veldig behagelig. Jeg er alltid i forkant. Så om det strålende sol, eller jeg føler for litt fri, har jeg alltid tid til å prioritere det. Nettopp fordi jeg er så ajour med alt. 

Anonymkode: 2aef7...15f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leser året rundt, da jeg er veldig interessert i emnet. Både når jeg var student, og som arbeider. 

Anonymkode: 629dd...d5a

Skrevet

Forhåpentligvis kommer jeg inn og er  igang med lesing om 1 uke

Skrevet

Jeg har alltid følt meg skyldig, men er veldig lat med lesingen generelt. Får likevel vanligvis A-B, men mener det handler mer om studieteknikk enn å lese tidlig på forhånd. Dessuten (på mitt studie, ihvertfall) forandrer pensumet ganske ofte, så synes det er lite vits å starte i ferien i mitt tilfelle. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, kimchi wasabi skrev:

Jeg har alltid følt meg skyldig, men er veldig lat med lesingen generelt. Får likevel vanligvis A-B, men mener det handler mer om studieteknikk enn å lese tidlig på forhånd. Dessuten (på mitt studie, ihvertfall) forandrer pensumet ganske ofte, så synes det er lite vits å starte i ferien i mitt tilfelle. 

Kan du være så snill å dele noen av de viktigste teknikkene? Jeg har studert i 6 år og enda ikke knekt koden🙁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal begynne på 2. året på sykepleie og har allerede fått pensum til neste semester, så jeg skal begynne smått med å lese når jeg er på ferie :) Gjør det egentlig fordi jeg er ikke særlig glad i å lese skjønnlitteratur og syntes medisinske emner er interessant :) 

Anonymkode: 5a3b3...f4e

AnonymBruker
Skrevet

Venter i spenning på hva jeg kommer inn på - så skal straks sette igang med lesing jeg også. Har søkt sykepleie og vernepleie.

Anonymkode: eeeb8...e06

Skrevet

Leser om bioinformatikk, mest for gøy.  

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig leser jeg. Repeterer og begynner på neste års pensum. Da jeg gikk på videregående (i den tida man måtte kjøpe bøkene selv) stod jeg klar utenfor bokhandelen den dagen boklistene ble lagt ut.

Mvh

Hermine Grangs ukjente storesøster

Anonymkode: 0da25...548

AnonymBruker
Skrevet

Begynner på 2. året til høsten og skulle gjerne begynt å lese nå, men har ikke råd til å betale for pensumbøker før stipendet kommer. 

Anonymkode: ba6ce...ea5

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har begynt å lese pensum til 2.året på spl. 

Anonymkode: ca908...f4a

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynner på 2. året til høsten og skulle gjerne begynt å lese nå, men har ikke råd til å betale for pensumbøker før stipendet kommer. 

Anonymkode: ba6ce...ea5

Faktura eller kredittkort? Så lenge du betaler innen fristen vil ikke dette være et pengesluk. Så fremt du har fått innvilget støtte fra Lånekassen kommer du til å få utbetalingen i starten av august. 

Jeg har ikke eksamen før i slutten av neste semester, så jeg må i hovedsak repetere dette vårsemesteret. I tillegg skal jeg småstarte på neste semesters pensum slik at jeg ikke henger etter. Vi har en ganske brå start, så hvis man ikke er forberedt vil man henge tydelig etter fra første dag. 

Anonymkode: c6f16...b57

AnonymBruker
Skrevet

Fikk de nye pensumbøkene mine i går, så nå kan jeg starte 👍🏼 Har alltid vært det beste med skolestart for meg - nye bøker å titte i og se hvilke temaer vi skal gå gjennom. 

Anonymkode: 88751...877

Skrevet (endret)

Slettes. Jeg trodde det var bøker, romaner, man leste det var snakk om....

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Million skrev:

Ja! Jeg leser mye om dagen.

Nylig avsluttet jeg en bok av favorittforfatteren min John Grisham, "Dødskammeret". Den var ikke en av hans bedre, det må sies, og den var litt tunglest pga alle innfløkte advokatuttrykk etc. men interessant. Har et dusin bøker av han i "ferdig lest"-hyllene mine, og et par-tre stykker til i "ikke lest ennå"-bunken min i stua.

Deretter leste jeg en knallbra bok som på engelsk heter "The book of you" av Claire Kendal. På norsk heter den "Jeg vet hvor du er" og handler om en kvinne som stalkes av en kollega. Den er veldig spennende og veldig godt skrevet. Reiser et interessant tema, hvor sårbare og rettsløse kvinner som forfølges er. Anbefales.

Nå sitter jeg med en ny bok i hendene og leser, den heter "Kvinnen i midten" (av to forfattere; Greer Hendricks & Sarah Pekkanen) og lover å ha en overraskende vri på temaet "den andre kvinnen" og "mannen som forlater kona si for en yngre kvinne". Har ikke kommet så langt ennå, men foreløbig er den lettlest og bra. Fin flyt. Storyens forteller svitsjer mellom den nye, yngre kvinnen side av saken og den gamle kona som ble forlatt.

Når jeg er ferdig med den, lurer jeg på om jeg skal gripe en av de lettleste sommer-romanene på engelsk som jeg har liggende. Sånn type bøker som er lette og lese og fort er utlest. Eller om jeg tar en ny John Grisham roman...har blant annet "The Whistler" liggende i "ikke lest ennå"-bunken min.

Du vet at du er på underforumet for utdanning nå, ikke sant? ;) 

Selv har jeg funnet fram en del av neste års pensum digitalt, men har prokrastinert lesingen.

Anonymkode: f40ba...91c

Skrevet

Jeg er forlengst ferdig med studier, så for min del går det i mye krim. Siste bok, en skikkeig page-turner, var "Offer uten ansikt" av Stefan ahnhem. Anbefales virkelig hvis man liker spenning.

Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at du er på underforumet for utdanning nå, ikke sant? ;) 

Selv har jeg funnet fram en del av neste års pensum digitalt, men har prokrastinert lesingen.

Anonymkode: f40ba...91c

Jeg har allerede endret innlegget mitt og bedt om at innlegget mitt slettes ved å rapportere det.

Veldig dumt at du siterer et innlegg som er feil. Da blir det jo stående likevel. Et tips for fremtiden; Ikke siter åpenbare feil innlegg

Endret av Million
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...