Solhanne Skrevet 6. mars 2005 #1 Skrevet 6. mars 2005 Noen som kan hjelpe meg med hvor mye polvarer vi må regne til ca 80 gjerster?
Gjest Betty Boop Skrevet 6. mars 2005 #2 Skrevet 6. mars 2005 Kommer jo litt an på hva slags utvalg dere har tenkt til å ha? Bare øl og vin, eller også sprit av ymse slag, champagne, rusbrus osv...
Coria Skrevet 6. mars 2005 #3 Skrevet 6. mars 2005 Vi har regnet omtrent sånn pr gjest: 1,5 glass musserende vin (6 glass på flasken) 4 glass rødvin (5 glass på flasken) eller tilsvarende i øl 1 cognac/Bailey's til kaffen 2-3 drinker i baren (Har vodka, gin, cognac, whiskey, øl og vin)
Solhanne Skrevet 6. mars 2005 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2005 Det var bare spriten etter middagen jeg lurte på. Hadde tenkt å ha vodka, gin, rom, cognac, wiskey.... Hvor mange flasker av hver, og eventuelt noen andre typer drikke? Skal også ha rusbrus, cider og øl. Men dette får vi kjøpe på butikken, og lever tilbake det vi ikke drikker.
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2005 #5 Skrevet 7. mars 2005 *følge med* Syns det er vanskeleg å skulle berekne kor mykje alkohol folk kjem til å drikke og slikt... Vi driv å skal prøve å sette opp eit budsjett no, men akkurat den posten er vi veldig usikre på korleis vi skal budsjettere... Er det vanleg å rekne 2-3 drinkar i baren per pers? Syns kanskje det var litt lite eg... Vi vil ikkje legge opp til fylle-fest, men vil jo gjerne at folk skal få "nok" å drikke likevel...
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2005 #6 Skrevet 7. mars 2005 Du må vite hvor lenge baren din skal være åpen, og hvor mange gjester som faktisk skal drikke alkohol. Så regner du ut en alkoholenhet pr gjest pr time. Hvis baren din er åpen fra 20.00 til 02.00 er det seks timer. 80 gjester x 1 drink x 6 timer = 400 enheter. På en flaske vin er det fem til seks enheter. I en liter sprit er det vel 25 enheter, dersom du regner fire cl pr drink. En rusbrus, en boksøl eller en flaskeøl er en enhet. Så er det bare å regne ut.
tommeline Skrevet 7. mars 2005 #7 Skrevet 7. mars 2005 Vi har regnet ca 4 drinker/øl/glass med vin etter middagen (utenom avec til kaffen). Regner med at dette skal stemme ganske bra. Noen kommer til å drikke mer, mens en del ikke kommer til å drikke noe særlig etter middagen. Men dette kommer jo også an på gjestene...
Gjest Madam Felle Skrevet 7. mars 2005 #8 Skrevet 7. mars 2005 Vi skal være 70 personer, og har kjøpt inn: 3 flasker sprit ( kan være vi kjøper en flaske til) 2 flasker cognac 2 flasker wiskey Vi kommer ikke til å kjøpe inn Rom og Gin, for det er det få som drikker.
Gjest Melk Skrevet 7. mars 2005 #9 Skrevet 7. mars 2005 Vi kommer ikke til å kjøpe inn Rom og Gin, for det er det få som drikker. Gin tonic er da ganske så vanlig? I vårt bryllup var ca halparten av drinkene GT.
Coria Skrevet 7. mars 2005 #10 Skrevet 7. mars 2005 Gin tonic er da ganske så vanlig? I vårt bryllup var ca halparten av drinkene GT. Ja, vi fikk beskjed om at gin tonic var den helt klart vanligste drinken.
Linn3c Skrevet 7. mars 2005 #11 Skrevet 7. mars 2005 *føgja med* - Dette er faktisk "topic of the week" hos oss
Gjest Madam Felle Skrevet 7. mars 2005 #12 Skrevet 7. mars 2005 Gin tonic er da ganske så vanlig? I vårt bryllup var ca halparten av drinkene GT. kanskje hos dere, men ikke hos oss
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2005 #13 Skrevet 7. mars 2005 *føgja med* - Dette er faktisk "topic of the week" hos oss Hos oss også! Takk for utfyllande svar, Tex! Skal nok finne ut av det... *rekne*
Gjest gjest1 Skrevet 10. mai 2005 #14 Skrevet 10. mai 2005 *føgja med* - Dette er faktisk "topic of the week" hos oss Har de funne ut av kva alkohol de skal ha? (kunne eg fått tilsendt ei lita liste, kan hende?? *ber pent*)
Gjest Soon Mrs S Skrevet 11. mai 2005 #15 Skrevet 11. mai 2005 Det beste er vel å se an på gjestene som kommer, vet om bryllupsfest der det bare har gått cognac. Hos oss er klart mest øl drikkere og satser på å kjøpe inn mest mulig øl, men vet at drinker også er pop... ca.80 gjster i vårt bryllupsfest og hadde tenkt å kjøpe inn - 6 kasser øl - 14 flasker vodka (hvis alle drikker så er det ca. 3 drinker på hver) - 3 barcardi - 2 whisky - 2 jæger - Martini bianco - 4 3l boxer med rødvin og et par hvitvin (noen drikker også bare vin til festen. Uansett om det skulle være noe igjen er jeg gangske sikker på at vi får drukket det opp ved en annen anledning... Vil ikke bli fri for drikke i løpet av kvelden iallfall. :-)
majan Skrevet 11. mai 2005 #16 Skrevet 11. mai 2005 Noen som kan hjelpe meg med hvor mye polvarer vi må regne til ca 80 gjerster? fikk akkurat ei liste av bartenderen vi skal ha i bryllupet vårt, og vi skal også ha 80 gjester. du kan jo sende meg en mail så kan jeg sende lista til deg hvis du ønsker den? :-)
Gjest lm Skrevet 18. mai 2005 #17 Skrevet 18. mai 2005 Ingen som er ferdige med bryllupet og har fått sjekket ut in real life hvor mye alkohol som faktisk gikk etter maten da? Er et evig problem dette........ :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå