Litago Skrevet 15. august 2002 #1 Del Skrevet 15. august 2002 Jeg har lånt meg en symaskin for å sy nye gardiner. (Jada, jada, jada, - vet at jeg er veldig optimistisk! ) Men jeg får ikke symaskinen til å sy skikkelig. Det blir store løkker på undersiden av stoffet. Har prøvd å skru på en lite skrue på den dignsen som holder "undersnella" samt skrudd litt på et lite hjul som er foran på maskinen, men ingeting hjelper! Noen som har gode tips og råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 16. august 2002 #2 Del Skrevet 16. august 2002 Hei Litago :D Jeg hadde samme problemet selv etter at jeg lånte maskinen til en venninne,leverte den inn til ovarhaling og smøring det kom på 650 kr. Nå er maskinen like fin :D hilsen indianlady :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullerusk Skrevet 16. august 2002 #3 Del Skrevet 16. august 2002 Det er ikke en singer vel. Jeg hadde samme problemet med min før, så jeg leverte den inn. De viste meg også hvordan jeg skulle tre den, for det var på en litt spesiell måte. (skulle stramme tråden på en spes. plass) Det virker iallefall som om det er overtråden som er for løs.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 16. august 2002 #4 Del Skrevet 16. august 2002 Det har alltid vært noe hersens med denne undertråden. Skulle ønske det kunne komme en ny oppfinnelse snart der man kunne slippe å mekke med denne underståden, det hadde vært noe det............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergenspike Skrevet 16. august 2002 #5 Del Skrevet 16. august 2002 Har du prøvd å tre overtråden på nytt? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirella Skrevet 16. august 2002 #6 Del Skrevet 16. august 2002 Er du helt sikker på at du har satt inn snella med undertråd RIKTIG vei i spolen??? Det har nemlig noe å si hvilken vei tråden kommer ut....!!!! Hvis det finnes en liten skru på undertråd-spolen (den som du putter undertråd-snella INN i,altså ),kan du justere ved å skru bittelittegrann (!) på denne.Skruen må verken sitte for løst eller fast, men det kommer også an på tykkelsen av stoffet du ska sy i!!!! Det beste er hvis du har et stykke stoff til overs som du kan prøve på.Still så inn maskinen på forskjellige spenninger på over/under-tråd og sy på prøvelappen.Da ser du fort hva som ser riktig og galt ut. Hva slags merke er symaskinen??? Smør deg med tålmodighet,og keep on trying!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 16. august 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 16. august 2002 Takk for alle gode tips! Nå føler jeg meg ikke lengre som verdens verste kløne. Nå vet jeg at det er flere av oss derute! Har tredd overtråden på nytt, lagt ny spole, skrudd på alle knapper, MEN INGENTING VIRKER!! Tror jeg skal følge Indianlady's råd og få den overhalt. Den har visstnok ligget nedpakket i en garasje i 3 år..... Gir beskjed hvis jeg får den til å virke før den er overhalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 16. august 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 16. august 2002 Vi skrev visst inn på likt SmellyCat. Maskinen er en Brother. Og ja, jeg tror at undertråd snella er satt inn riktig vei. Tråden går til venstre og kommer ut igjen til høyre ikke sant? Den må gjøre en liten bøy på seg? Uff, ikke lett å forklare dette. Men jeg skal prøve å sette i begge veier og se om det hjelper. DENNE DAME GIR IKKE OPP!!!! IKKE SØREN!!!!!!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 16. august 2002 #9 Del Skrevet 16. august 2002 Holder tomlene og fingrene for LITAGO :D Dette klarer du ladyen klem fra indianlady :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 16. august 2002 #10 Del Skrevet 16. august 2002 litago:Skru opp der som undertråden sitter og børst bort støvet! Det har hjulpet på meg før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 17. august 2002 Forfatter #11 Del Skrevet 17. august 2002 :evil: :evil: :evil: Møkka-maskin!!!!! :evil: :evil: :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå