AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #1 Skrevet 10. juli 2018 sånn som Friskies ? Anonymkode: b1525...d8c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #2 Skrevet 10. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: sånn som Friskies ? Anonymkode: b1525...d8c og Pedigree ? Anonymkode: b1525...d8c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #3 Skrevet 10. juli 2018 ? Skulle det være farlig? Pus har fått butikkfor i 14 år, og er 100% frisk og rask.. Anonymkode: ef83b...b6f 4
McFlurry Skrevet 10. juli 2018 #4 Skrevet 10. juli 2018 Det viktigste når du skal bruke butikkfor er at du leser hvilket innhold maten har, og passer på at den ikke overskrider for eksempel fettprosent, og at den inneholder de næringsstoffene katten eller hunden trenger. Min erfaring er at butikkfor ofte har litt høy fettprosent, men det er ikke sikkert det er slik lengre Direkte farlig er det nok ikke, da ville det ikke vært lovlig, og en gang i blant skader nok ikke, men ville gått for et for med korrekt innhold for at akkurat ditt type dyr får i seg det den trenger, og ikke for mye/lite av noe. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #5 Skrevet 10. juli 2018 Ja, det blir som om vi spiser mc Donalds mat hver dag til vi dør. Mange katter får nyresvikt og det er pga butikkmaten. Skal man ha dyr så ikke gi dem søppel. En katt spiser ikke for så mye at ordentlig may blir svimlende summer. Anonymkode: ddc14...6c6 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #6 Skrevet 10. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ? Skulle det være farlig? Pus har fått butikkfor i 14 år, og er 100% frisk og rask.. Anonymkode: ef83b...b6f Noen som påstår, at det ikke er nok næring i butikkfor.. Anonymkode: b1525...d8c
Tøytigern Skrevet 10. juli 2018 #7 Skrevet 10. juli 2018 Nei. Men det er en fordel at den får noe mer. Husk på at en katt kan få nyregrus av å bare spise tørrfor som Friskies. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #8 Skrevet 10. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det blir som om vi spiser mc Donalds mat hver dag til vi dør. Mange katter får nyresvikt og det er pga butikkmaten. Skal man ha dyr så ikke gi dem søppel. En katt spiser ikke for så mye at ordentlig may blir svimlende summer. Anonymkode: ddc14...6c6 Det der må jo være tull? Jeg har hatt katter i over 20 år, og alle har fått butikkmat. De har aldri blitt syke, og alle har levd til de var mellom 18 og 20 år. Ingen overvekt, undervekt, nyreproblemer eller feilernæring av noe slag. Hvis der virkelig hadde vært nærmest giftig å fore dyrene sine med den type mat, hadde den neppe blitt solgt i nesten alle verdens land🙄 Anonymkode: ef83b...b6f 9
Tøytigern Skrevet 10. juli 2018 #9 Skrevet 10. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det der må jo være tull? Jeg har hatt katter i over 20 år, og alle har fått butikkmat. De har aldri blitt syke, og alle har levd til de var mellom 18 og 20 år. Ingen overvekt, undervekt, nyreproblemer eller feilernæring av noe slag. Hvis der virkelig hadde vært nærmest giftig å fore dyrene sine med den type mat, hadde den neppe blitt solgt i nesten alle verdens land🙄 Anonymkode: ef83b...b6f Men de bør ikke ha bare tørrforet. Det kan være at de ikke får i seg nok væske. De trenger litt bløtfor, også. De fleste vil dessuten merke at dyret spiser mindre porsjoner, når de får godt sammensatt for som er kjøpt i dyrebutikk og hos veterinær. 2
Skiftenøkkel Skrevet 10. juli 2018 #10 Skrevet 10. juli 2018 Nei det er ikke farlig. Selvsagt vil folk på hunde/katte grupper hevde noe annet, men der samles det som er av "spesielle" personligheter. Se an dyret, er pelsen og formen fin ser jeg ingen grunn til å stresse over foret. Hjemme hos oss får en hund spesialfor pga. Allergier. (Koster en del..). Katten spiser vanlig tørrfor. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #11 Skrevet 10. juli 2018 Ja, det er jeg enig i. Mine har alltid fått begge deler. Anonymkode: ef83b...b6f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #12 Skrevet 10. juli 2018 Svigerinnen min er veterinær og sier det blir som å spise junkfood hver dag til alle måltid. Jeg mener at når man først har skaffrt seg dyr så får man holde de skikkelig. Anonymkode: cc9ce...6bb 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #13 Skrevet 10. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svigerinnen min er veterinær og sier det blir som å spise junkfood hver dag til alle måltid. Jeg mener at når man først har skaffrt seg dyr så får man holde de skikkelig. Anonymkode: cc9ce...6bb Men det sier hun kanskje for å få selgt dyrelegemat? Anonymkode: b1525...d8c 11
Tvist Skrevet 10. juli 2018 #14 Skrevet 10. juli 2018 Det er ikke bra for dem, matbutikkmat inneholder for mye salt. Noen katter kan selvsagt leve lenge og godt på den kosten, mens andre får bivirkninger/skader. Min bestefar røykte fra han var 10 og levde til han var 90 - det betyr ikke at det var sunt for ham. 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #15 Skrevet 10. juli 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det sier hun kanskje for å få selgt dyrelegemat? Anonymkode: b1525...d8c Tviler. Hun jobber med store dyr. Aldri hatt tilknytning til smådyr. Og du sier vel dette for å slippe å påkoste dyret ditt næring? Anonymkode: cc9ce...6bb 2
Diamant20 Skrevet 10. juli 2018 #16 Skrevet 10. juli 2018 Det går sikkert fint for noen, men det er gjerne mye fett og salt i maten. Som flere sier her oppe så kan de få nyresykdommer og katten min fikk forstoppelse fordi at han hadde fått for mye salt i seg en periode han var syk ig hadde fått butikk våtfor til medesinene sine.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #17 Skrevet 10. juli 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tviler. Hun jobber med store dyr. Aldri hatt tilknytning til smådyr. Og du sier vel dette for å slippe å påkoste dyret ditt næring? Anonymkode: cc9ce...6bb Jeg har ikke dyr, bare lurte siden jeg har hørt mange dyreeiere sier butikkfor er farlig og usunt. Anonymkode: b1525...d8c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #18 Skrevet 10. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke dyr, bare lurte siden jeg har hørt mange dyreeiere sier butikkfor er farlig og usunt. Anonymkode: b1525...d8c Det er det. Det er avfall fra vår matprodukson, tilsatt fett og salt for at de skal like det. Akuratt som vår junkfood. Anonymkode: cc9ce...6bb 1
UnderCover Skrevet 10. juli 2018 #19 Skrevet 10. juli 2018 (endret) 15 minutter siden, UnderCover skrev: Veldig mye hysteri der ute. Her spiser katten både tørrfor, våtfor, fisk, pålegg, egenfangst (mus og fugler), og gjerne middagsrester som bacon, kjøttdeig osv. Grillet kylling spiser vi faktisk som middag sammen, hun får eget fat 😄 Edit: og selvfølgelig Dreamies i alle varianter, og majones/brelett etc som snacks. Ostepop er også en favoritt. Kom ikke og fortell meg at det er vanlig å holde kattene borte fra alt unntatt veterinær-for. Idiotisk. Jeg svarer som jeg skrev i den andre tråden. Endret 10. juli 2018 av UnderCover 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #20 Skrevet 10. juli 2018 Min erfaring er at det omtrent blir like dyrt å kjøpe butikkmat og ordentlig mat, fordi de spiser så veldig mye mer av butikkmaten for å bli mette. Butikkmaten er ofte tilsatt mye fyll (korn o.l) som bare gir fyll i magen og ikke noe næring. Det samme gjelder andre merker, for eksempel Royal Canin, selv om det er bedre enn matbutikkmat. Anonymkode: bf030...b8b 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå