Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest TomKrus
Skrevet
Blir så provosert når folk sier at hasj ikke er skadelig. (Sier ikke at noen her mener det.) Hasj lagres i kroppen lenge etter at en har røykt . Ikke bra...

Hvorfor ikke? Hva er farlig med det? Regner med at du vet det..

Dessuten kan det jo lede til bruk av sterkere stoffer. Sier ikke at det alltid gjør det. Men risikoen er nok en del høyere for de som røyker hasj enn for de som ikke gjør det, vil jeg tro.

Og hva tror du årsaken er til at de går videre? Hasjen eller brukeren?

Om jeg ser ned på folk som røyker hasj? Mener ikke at de er mindre verdt enn andre mennesker eller noe sånt, men ville nok tenkt meg om to ganger før jeg ansatte en hasjrøyker for eksempel.

Håper du ikke ansetter så mange akademikere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle du kjenner har prøvd hasj? Det sier vel litt om omgangskretsen din også det ;)

Skrevet

Det har vel heller noe å si om omgangskretsen din.

Ja, det var jo det jeg mente.

(Selvom ingen av disse menneskene er en del av omgangkretsen min lenger)

Gjest TomKrus
Skrevet
Alle du kjenner har prøvd hasj? Det sier vel litt om omgangskretsen din også det ;)

Ja, og for å bruke like enkel argumentasjon som andre her inne, så kan man anta at hasj gjør folk intelligente, siden samtlige er godt over gjennomsnittlig intelligente, og har minimum fem års høyere utdanning.

Men kanskje det hele har noe med brukeren å gjøre, og ikke hasjen..

Gjest Moonshadow
Skrevet

Det har vel blitt ganske vanlig i mange vennekretser at noen røyker eller har prøvd det. I allefall det jeg har fått inntrykk av. Også det at flere "vanlige" folk røyker nå, at det ikke lengere er begrenset til spesielle typer folk.

Gjest Gjesta
Skrevet
Om jeg ser ned på folk som røyker hasj? Mener ikke at de er mindre verdt enn andre mennesker eller noe sånt' date=' men ville nok tenkt meg om to ganger før jeg ansatte en hasjrøyker for eksempel.[/quote']

:Nikke: Enig med Krusern her! (og for ordens skyld; selv har jeg ikke prøvd noe som helst av ulovlige stoffer, og ikke engang tobakk), jeg ferdes i et akademisk miljø, og der er det flust av OPPEGÅENDE mennesker (forskere, forelesere, you name it) som kan finne på å røyke hasj i ny og ne...

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg er helt imot hasj. Etter min mening går det under narkotika og jeg ville aldri ha prøvd det!

Gjest Anonymous
Skrevet

Okei.. Fint med masse svar :-) Dette temaet er noe som alltids opptar folk, og tror aldri alle kommer til å bli HELT enig.

Uten å gjøre noen fornærmet eller noe sånt, må jeg få si at mitt inntrykk er faktisk det at de som har lav utdannelse, osv. sier som regel at det er farlig å røyke. Spesiellt de fra distriktene. Mamma er heeelt sånn. Hun tror hasj er like farlig som amfetamin. Men det er jo faktsk ikke avhengighetsskapende, hvertfall ikke FYSISK. De fleste leger er nok enige om det. En annen ting; hjemmebrent, som er veldig populært der jeg kommer fra, er MYE, MYE farligere :tunge1:

Skrevet
Okei.. Fint med masse svar :-) Dette temaet er noe som alltids opptar folk, og tror aldri alle kommer til å bli HELT enig.

Uten å gjøre noen fornærmet eller noe sånt, må jeg få si at mitt inntrykk er faktisk det at de som har lav utdannelse, osv. sier som regel at det er farlig å røyke. Spesiellt de fra distriktene. Mamma er heeelt sånn. Hun tror hasj er like farlig som amfetamin. Men det er jo faktsk ikke avhengighetsskapende, hvertfall ikke FYSISK. De fleste leger er nok enige om det. En annen ting; hjemmebrent, som er veldig populært der jeg kommer fra, er MYE, MYE farligere :tunge1:

That was me :wink:

Gjest Madeline
Skrevet

Uten å gjøre noen fornærmet eller noe sånt, må jeg få si at mitt inntrykk er faktisk det at de som har lav utdannelse, osv. sier som regel at det er farlig å røyke. quote]

That was me :wink:

Jeg har høy utdannelse, men jeg er fremdeles helt imot å røyke hasj.

Skrevet

Jeg har også høy utdannelse. Har ikke inngående kunnskap til hasj selv, men har ei venninne som er spesialutdannet innen rusmidler. Det var hun som fortalte meg at hasj lagres i kroppen. Hvor farlig det er, kan sikkert diskuteres, men det er jo et rusmiddel da, og et rusmiddel som sløver sansene i følge dere som har prøvd det.

Av de jeg kjenner/vet av som har brukt hasj, har vel ca halvparten et ok liv i dag, men utdannelse og jobb. Den andre halvparten har det ikke gått så bra med. Sier ikke at de er tunge misbrukere, men de har problemer på en del områder i livet, noe de sikkert hadde før de begynte med hasj også. Men jeg regner med at den ikke har virket positivt på disse menneskene.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg har også høy utdannelse. Har ikke inngående kunnskap til hasj selv, men har ei venninne som er spesialutdannet innen rusmidler. Det var hun som fortalte meg at hasj lagres i kroppen. Hvor farlig det er, kan sikkert diskuteres, men det er jo et rusmiddel da, og et rusmiddel som sløver sansene i følge dere som har prøvd det.  

Av de jeg kjenner/vet av som har brukt hasj, har vel ca halvparten et ok liv i dag, men utdannelse og jobb. Den andre halvparten har det ikke gått så bra med. Sier ikke at de er tunge misbrukere, men de har problemer på en del områder i livet, noe de sikkert hadde før de begynte med hasj også.  Men jeg regner med at den ikke har virket positivt på disse menneskene.

signerer denne jeg..hasj fører ikke til noe positivt...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har høy utdannelse, men jeg er fremdeles helt imot å røyke hasj.

Ja, det virker som om noen tror at lang utdannelse gjør dem større enn livet. Kanskje det er et vanligere fenomen blant den første generasjonen i en familie som tar lengre utdannelse? Jeg kommer fra det beryktede "gode borgerskap" :tunge1: og det har aldri vært aktuelt i min omgangskrets. Det får de andre tullingene prøve og eventuelt drite seg ut på.

Gjest Janne G.
Skrevet

Ja her blir det ikke lett å bli enig :-)

Ser at mange sier at det fører til tyngre stoffer ,men det stemmer ikke. Det er bare ca. 30% av de som bruker tunge narkotiske stoffer som prøvde hasj før de begynte på sterkere stoffer. Men hele 95% av disse hadde prøvd alkohol. Det vil jo faktisk si at alkohol fører oftere til bruk av sterkere narkotika enn det hasj gjør!

Jeg tror grunnen til dette er at folk vil ha dop som har en oppkvikkende effekt sånn som extasy, amfetamin, kokain m.m. De går på byen å er våkne i flere dager i strekk og er ganske utilregnelige folk. Ganske lik oppførsel som fulle folk.

De som røyker hasj sitter for det meste i sofaen med en film eller tv-spill o.l. De gidder ikke å gå rundt å danse å sloss.

Mens de party-folkene(her kommer også de som bruker alkohol under) ikke orker å sitte inne å slappe av.

Derfor mener jeg at brennevin hører mer inn under narkotika enn det hasj gjør.

Og det med at hasj lagres i kroppen: Hvor lenge det lagres i kroppen kommer ann på hvor ofte du røyer.

Hvis du f.eks røyker hasj en gang i måneden, er hasjen ute av kroppen etter et par-tre dager. Hvis du røyker hver dag i en periode og så slutter, kan det ta tre-fire uker. Og det er ikke farlig, rusen er borte etter noen timer uansett.

Jane.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Marius
Skrevet

Jeg har prøvd hasj en del, kanskje 20 - 25 ganger. ibegynnelsen synes jeg det var litt merkelig på grensen til ekkel rus på en måte, følte meg nesten kvalm.. men etter hvert synes jeg det var mye bedre. men jeg og en kamerat som drev med det en del ble enige om å slutte helt og nå har vi ikke røyka på 8 måneder eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...