Aurora20 Skrevet 6. mars 2005 #1 Skrevet 6. mars 2005 Hva mener dere om folk som røyker hasj? Er det fortsatt slik at dere mener at de som røyker det er noen idioter, og som kan sammenlignes på lik linje som narkotika? Har prøvd det èn gang, og tror nok det er første og siste gang. Jeg hadde på forhånd hørt at det skulle være en "deilig" rus, men der tok jeg sannerlig feil gitt.. Begynte å hyle å skrike noe helt forferdelig, ble skikkelig rastløs, sprang frem og tilbake i leiligheten. Hvis ikke noen andre hadde stoppa meg hadde jeg ringt etter sykebil. Begynte også å skjelve, kjente ikke føttene mine, bakhodet mitt, fingrene mine, osv. Dessuten drakk jeg rundt 4 liter vann. Helt syke greier. Rett og slett. Jeg anbefaler IKKE å prøve det! Dere som har litt greie på dette, kan det være tilfelle at noen ikke tåler det? Har fått det inntrykket etterhvert at det liksom er "status" å ha røyka det. Hvertfall blant ungdom. Hva tror dere? Hilsen hu som har lært av sin feil
Gjest Seleena Skrevet 6. mars 2005 #2 Skrevet 6. mars 2005 Eg personleg er i mot all form for narkotika, sjølv om hasj er ein mildare form. Det er bra du har lært
Gjest gjest1 Skrevet 6. mars 2005 #3 Skrevet 6. mars 2005 I ny og ne er det ikke noe big deal synes jeg. Men hvis du gjør det kjempemye over lengre tid og tilslutt blir helt grønnsak er det grunn til å reagere. Får sikkert masse pes for dette, men liker bedre rusen av å røyke enn å drikke. Når du røyker så sitter du jo bare helt rolig (veldig merkelig reaksjon du hadde på det, har aldri sett noe slikt at man blir hyper) mens når du drikker er det sloss og spy og faenskap og bare bråk og altfor mye stress.
Gjest gjest1 Skrevet 6. mars 2005 #4 Skrevet 6. mars 2005 Jeg er imot hasj. Både for min egen del, men også for andre. Store studier viser at historien om hasj er blandet. For personer uten disposisjon for psykisk lidelse synes hasj å være like lite farlig som hasjtilhengerne hevder. Men hvem er det som er 100% sikker på at de ikke er disponert for noen form for psykiske lidelser..? Spesielt hvis de er veldig unge? For personer med disposisjon for psykisk lidelse og spesielt de med lav psykoseterskel, er hasj svært farlig. Kun vanlige enkeltdoser kan bringe personer inn i alvorlige psykoser. Disse er nesten aldri kroniske i starten, men for hver gang skal det mindre til for å få en ny psykose, og hver ny episode blir vanskeligere å behandle. Psykoser kan gjøre skade i hjernen... Denne artikkelen fra Forskning.no bør absolutt alle lese
Gjest Moonshadow Skrevet 6. mars 2005 #5 Skrevet 6. mars 2005 Jeg synes det er greit at folk tøyker hasj om de klarer å holde det på et moderat nivå. Men jeg ser jo på mange rundt meg at dette kan være vanskelig.
Basementart Skrevet 6. mars 2005 #6 Skrevet 6. mars 2005 Har aldri prøvd hasj selv men har ei venninne som har holdt på med det i flere år. Hun har nå sluttet med det men hun har fortsatt det sløve hasj-bruker preget. Er tydelig at hun har tatt skade av det... er fælt å se. Heldigvis har hun tatt seg sammen og klarer seg fint, en liten datter har hun også fått.
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #7 Skrevet 6. mars 2005 Jeg synes det er greit at folk tøyker hasj om de klarer å holde det på et moderat nivå. Men jeg ser jo på mange rundt meg at dette kan være vanskelig. enig. hasj er ikke skadelig innimellom, men alt med måte.
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2005 #8 Skrevet 6. mars 2005 Jeg synes det er greit at folk tøyker hasj om de klarer å holde det på et moderat nivå. Men jeg ser jo på mange rundt meg at dette kan være vanskelig. Enig,.. Har noen venner so hasjer,..synes ikke de er noen dårligere mennesker for det. (At det er ulovlig er en annen sak,.. ) Har observert ei (tidligere) venninne reagere som trådstarter, bare at hun i tillegg angrep folk og tok kvelertak på dem,...heldigvis hadde hun vett nok til å holde seg unna neste gang røyken ble sent rundt,..
tequilagirl Skrevet 6. mars 2005 #9 Skrevet 6. mars 2005 Kjenner jeg er veldig fordomsfull ovenfor folk som røyker hasj. Jeg forbinder rett og slett hasj med dumme folk. Det er sikkert fordi flere av de jeg kjenner som røyker regelmessig har stoppa på barnestadiet mentalt. Jeg tror også at noen har veldig dårlig toleranse for hasj og kan få varige psykiske problemer av det.
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #10 Skrevet 6. mars 2005 Jeg eksperimenterte en del med hasj og marihuana en periode. Jeg synes de stoffene gjorde meg rar i hodet, også når jeg ikke røyka. Tankene mine oppførte seg annerledes, på en måte. Hadde jeg bodd i Nederland så hadde jeg kansje brukt cannabis en sjelden gang i blandt. Her i Norge drikker jeg meg heller full. Jeg synes ikke cannabis-rusen er noe voldsomt hipp-hurra, og jeg synes ikke det er verdt å drive med det i Norge. Her er det vanskeligere å skaffe, det er dyrere, det er ulovlig og det er stort sett ikke sosialt akseptert.
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #11 Skrevet 6. mars 2005 Hva mener dere om folk som røyker hasj? Jeg mener vel det samme som Gry Jannicke Jarlum sang om for en 22 år siden. I grunnen det samme om de som drikker seg fra sans og samling.
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2005 #12 Skrevet 6. mars 2005 Nei, jeg skiller mellom hasj og narkotika....det er to forskjellige ting mener jeg selv om hasj også pr definisjon er narkotika da... men , jeg hadde ikke ønsket at min partner skulle røyket da...... :o
Gjest Janne G. Skrevet 7. mars 2005 #13 Skrevet 7. mars 2005 Har aldri hørt maken til reaksjon! Springe frem og tilbake, og ta kvelertak på folk?? Har røkt endel hasj men slutta for tre år siden, men har aldri hørt noe lignende. Hasj-rusen er sløvende, og gir en behagelig følelse. Kan ikke samenlignes med narkotika, du blir ikke like desperat om du må gå noen dager uten. dessuten er det mye billigere enn annnen narko, så det er lite krimanalitet hasj fører med seg. Tror ikke noen som røyker hasj gidder å stjele en gang. De er for late til det . Det var derfor jeg sluttet, satt liksom bare i sofan dag ut og dag inn, uten at noen orket å finne på noe. Trur det er sant at du uvikler deg lite som person, hvis du slutter etter 5 år, henger du på en måte 5 år etter. Men det skulle vært lovlig, de gjør jo ingen fortred. Det er mye mere tull og bråk og kriminalitet med fulle folk. Jane.
Gjest LoisLane Skrevet 7. mars 2005 #14 Skrevet 7. mars 2005 Hva mener dere om folk som røyker hasj? Er det fortsatt slik at dere mener at de som røyker det er noen idioter, og som kan sammenlignes på lik linje som narkotika? Kall meg gjerne gammeldags, men - JA.
Gjest Hel Skrevet 7. mars 2005 #15 Skrevet 7. mars 2005 Kjenner jeg er veldig fordomsfull ovenfor folk som røyker hasj. Jeg forbinder rett og slett hasj med dumme folk. Må si meg enig her. Det jeg har sett (har aldri prøvd det selv) hos alle jeg kjenner som har røyket hasj er at det bare leder til hardere stoff. To er helt ødelagte av det og ser egentlig ikke at de kommer til å komme seg ut av det.
Gjest Daniella_ Skrevet 7. mars 2005 #16 Skrevet 7. mars 2005 Syns ikke det gjør noe om noen velger å røyke hasj innimellom. Gjorde det selv før. Orker ikke å gjøre det nå, for jeg blir altfor sløv av rusen. Men hvis det røykes med måte så mener jeg at det er helt greit.
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2005 #17 Skrevet 7. mars 2005 Dere sier jo at dere forbinder dem som røyker med dumme folk fordi de gjerne begynner på sterkere stoffer. Var det ikke spørsmål om KUN hasj her? (muligens marihuana og) Jeg vet iallfall med sikkerhet jeg aldri vil prøve verken speed, sopp eller sprøyte noe inn i meg eller ta piller. Det går fint an å kontrollere seg.
Gjest Hel Skrevet 7. mars 2005 #18 Skrevet 7. mars 2005 Kan ikke snakke for noen andre men jeg sa fra det jeg har sett så leder det til hardere stoff. Betyr selvfølgelig ikke at det skjer med alle.
smil Skrevet 7. mars 2005 #19 Skrevet 7. mars 2005 Blir så provosert når folk sier at hasj ikke er skadelig. (Sier ikke at noen her mener det.) Hasj lagres i kroppen lenge etter at en har røykt . Ikke bra... Dessuten kan det jo lede til bruk av sterkere stoffer. Sier ikke at det alltid gjør det. Men risikoen er nok en del høyere for de som røyker hasj enn for de som ikke gjør det, vil jeg tro. Om jeg ser ned på folk som røyker hasj? Mener ikke at de er mindre verdt enn andre mennesker eller noe sånt, men ville nok tenkt meg om to ganger før jeg ansatte en hasjrøyker for eksempel.
Gjest TomKrus Skrevet 7. mars 2005 #20 Skrevet 7. mars 2005 Kan ikke snakke for noen andre men jeg sa fra det jeg har sett så leder det til hardere stoff. Betyr selvfølgelig ikke at det skjer med alle. Det har vel heller noe å si om omgangskretsen din. Tror alle jeg kjenner har røyket hasj en eller annen gang. De fleste er langt over gjennomnsittet hva intelligens angår, og ingen har fortsatt med sterkere stoffer, selv om noen av dem så klart har testet ut koka og lignende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå