Gå til innhold

Edderkopper på soverommet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet inn i nytt hus i vår, og soverommet vårt er i første etasje. Når det er så varmt er vi nødt til å ha vinduer åpne, men det betyr dessverre insektsinvasjon. Spesielt er det mye edderkopper. Svære edderkopper overalt.

Jeg visste ikke at jeg hadde edderkoppskrekk da vi bodde i femte etasje i blokk og aldri så et insekt, men nå ligger jeg våken og engster meg for at de skal kravle på meg på nettene. Jeg fjerner alt jeg ser, både udyr og spindelvev, men flere kommer inn. Jeg vil prøve gift, men mannen min er skeptisk. Han sier «ja, så tar det de vi har, men det vil ikke hindre at nye dukker opp og så har vi pustet inn masse gift for ingenting».

Noen som har noen tips? Føler forresten ikke at jeg har noen fobi her, syns bare sånne kryp er ekle og vil ikke ha dem på meg. Vil bare effektivt bli kvitt dem.

Anonymkode: 0f227...a8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De hater sitron 😛 så legg sitronskall/oppkuttet sitron i vinduskarmen og spør litt sitron rundt.

Anonymkode: 4ebd6...3d3

AnonymBruker
Skrevet

Myggnetting, de selger slike store du kan feste på vindu. Jeg kjøpte hvite på jula så jeg slipper veps på soverommet. 

Anonymkode: 044be...c3e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Edderkopp i huset betyr at dere har ett sunt hus. Men bruk myggnetting.

Anonymkode: e46fe...1c1

AnonymBruker
Skrevet

Selv sverger jeg til Permetrin. Vi sprayet langs vinduene i mai, og har ikke sett et levende insekt her siden. Middelet har langtidsvirkning, og er ikke giftig for mennesker og kjæledyr. 

Anonymkode: 889b3...46e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Peppermint er noe edderkopper hater. Har du peppermintolje eller noe annet, ja det på sprayflaske og spray i rommet. 

Anonymkode: 63685...824

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 10.7.2018 den 8.33, AnonymBruker skrev:

Vi flyttet inn i nytt hus i vår, og soverommet vårt er i første etasje. Når det er så varmt er vi nødt til å ha vinduer åpne, men det betyr dessverre insektsinvasjon. Spesielt er det mye edderkopper. Svære edderkopper overalt.

Jeg visste ikke at jeg hadde edderkoppskrekk da vi bodde i femte etasje i blokk og aldri så et insekt, men nå ligger jeg våken og engster meg for at de skal kravle på meg på nettene. Jeg fjerner alt jeg ser, både udyr og spindelvev, men flere kommer inn. Jeg vil prøve gift, men mannen min er skeptisk. Han sier «ja, så tar det de vi har, men det vil ikke hindre at nye dukker opp og så har vi pustet inn masse gift for ingenting».

Noen som har noen tips? Føler forresten ikke at jeg har noen fobi her, syns bare sånne kryp er ekle og vil ikke ha dem på meg. Vil bare effektivt bli kvitt dem.

Anonymkode: 0f227...a8c

Innsektsnetting. Ingen grunn til å finne opp hjulet på nytt når samtlige beboere i land der vinduer og dører konstant er åpne har svaret. Netting. 

Kjøp. Montér. Nyt innsektsfrie dager.

Om du kjøper spray eller går for kjerringråd så ender du opp med et endeløst behov for å gjennta behandlingen.

Anonymkode: bf951...5d0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 10.7.2018 den 15.12, AnonymBruker skrev:

Selv sverger jeg til Permetrin. Vi sprayet langs vinduene i mai, og har ikke sett et levende insekt her siden. Middelet har langtidsvirkning, og er ikke giftig for mennesker og kjæledyr. 

Anonymkode: 889b3...46e

Det er dødsfarlig for katter. Ikke spre sånn informasjon er du snill, det kan gjøre at folk bruker det uten å tenke konsekvenser 

Anonymkode: 4ebd6...3d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Innsektsnetting. Ingen grunn til å finne opp hjulet på nytt når samtlige beboere i land der vinduer og dører konstant er åpne har svaret. Netting. 

Kjøp. Montér. Nyt innsektsfrie dager.

Om du kjøper spray eller går for kjerringråd så ender du opp med et endeløst behov for å gjennta behandlingen.

Anonymkode: bf951...5d0

Dette. Jeg har bodd mange år i Sør-Europa, og der har man myggnetting foran alle dører og vinduer. Ikke bare mot mygg, men mot alskens annet av småkryp som man ikke vil ha inn i huset. 

Anonymkode: b387b...373

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Myggnetting og peppermynteolje.

Anonymkode: d9b8d...c9b

AnonymBruker
Skrevet

Bruk en gift med langtidsvirkning (dreper innsekter i opp til flere uker etter at dere har sprayet) på utsiden av vinduet. På den måten hindrer dere nye kryp i å komme inn og dere slipper å puste inn giften i soverommet. 

Anonymkode: 45dbe...acf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...