AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #1 Skrevet 10. juli 2018 Sjefen min var førstegangsgravid, men jeg fikk vite i går at hun mistet babyen i helgen. Hun er nå sykemeldt frem til hun går på ferie om et par uker. Tror dere jeg kan sende henne en melding senere i uken eller begynnelsen av uken hvor jeg uttrykker at jeg er lei meg for det som har skjedd? Anonymkode: 8af1c...5f3
Commander Skrevet 10. juli 2018 #2 Skrevet 10. juli 2018 Noe tilsvarende skjedde en venn av meg og man blir veldig usikker på hva man bør/ikke bør gjøre. Har en kamerat som er prest jeg snakket med fordi jeg regnet med at han hadde erfaring med sorg. Han sa at vennen din er den samme som tidligere, selv om det har skjedd en tragisk hendelse. Hvis det er naturlig å sende en melding så gjør det. Pleier dere å ta en kaffe på fredag så spør om hun vil ta en kaffe. Ikke hold avstand eller ta alt for mye kontakt. Det fungerte for meg. 10
SunnivaOslo Skrevet 10. juli 2018 #3 Skrevet 10. juli 2018 Det er bare hyggelig at du sender en melding. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #4 Skrevet 10. juli 2018 Takk for svar! Hun har stilt opp for meg før, og er alltid der hvis noen trenger å snakke, så jeg føler vi har et godt forhold. Så jeg heller mot å sende henne en melding. Er bare usikker på hvordan jeg bør formulere den. Kan jeg f.eks skrive "Hei, jeg har fått høre hvorfor du er sykemeldt. Jeg ble veldig lei meg da jeg hørte det. Du trenger ikke svare, men jeg sender deg en god klem?" Anonymkode: 8af1c...5f3 6
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 10. juli 2018 #5 Skrevet 10. juli 2018 Ville fått med kollegene på noe felles, med mindre dere er veldig nære (og det høres ikke sånn ut, siden du forhører deg her).
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #6 Skrevet 10. juli 2018 Ville aldri skrevet at du hørte hvorfor hun er sykemeldt, dette er ikke noe noen har noe med. At dere på jobb bestiller en blomsterbukett med "tenker på deg" på kortet tror jeg hadde vært fint. Eller rett og slett sende en sms med Gode klemmer sendes din vei. Anonymkode: 2e2f6...26b 21
Amantheia Skrevet 10. juli 2018 #7 Skrevet 10. juli 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Hun har stilt opp for meg før, og er alltid der hvis noen trenger å snakke, så jeg føler vi har et godt forhold. Så jeg heller mot å sende henne en melding. Er bare usikker på hvordan jeg bør formulere den. Kan jeg f.eks skrive "Hei, jeg har fått høre hvorfor du er sykemeldt. Jeg ble veldig lei meg da jeg hørte det. Du trenger ikke svare, men jeg sender deg en god klem?" Anonymkode: 8af1c...5f3 Dette bør du absolutt ikkje skrive. Kven fortalte deg kvifor sjefen er sjukemeld? Det er det ingen som har lov å seie til andre på jobben. Du bør i så fall heller skrive at du høyrte kva som har skjedd, uttrykke medfølelse, og seie at du er der for ho om ho vil snakke (om dette er naturlig for forholdet dykkar) 22
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #8 Skrevet 10. juli 2018 Vil det hjelpe henne? Eller vil du sende melding fordi det gjør at du føler deg bra? Anonymkode: 14061...09c 4
SunnivaOslo Skrevet 10. juli 2018 #9 Skrevet 10. juli 2018 Hva med : " Jeg fikk høre om det som har skjedd og vil bare si at jeg er veldig lei for det. Ta vare på hverandre". 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #10 Skrevet 10. juli 2018 Folk er forskjellige, men når jeg opplevde dødfødsel, satte jeg stor pris på omtanke og medfølelse. Mange unngikk temaet og unngikk meg, og det var egentlig mye verre. Selv en litt keitete formulering føltes bedre enn at folk så bort og lot som ingenting. Det verste har på en måte allerede skjedd, så det er begrensede muligheter for å gjøre det verre. Anonymkode: 4025a...e40 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #11 Skrevet 10. juli 2018 Det er bare å sende en melding. Jeg ble veldig glad for de få meldingene jeg fikk når broren min døde. Anonymkode: a0879...238 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #12 Skrevet 10. juli 2018 Jeg hadde bare sendt "Tenker på deg. Stor klem fra *navn*" Syns noe mer er å tråkke over grensen når man ikke er spesielt nære. Anonymkode: b8eb7...910 3
Papirfly Skrevet 10. juli 2018 #13 Skrevet 10. juli 2018 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Papirfly, mod.
Gjest Optimo Skrevet 10. juli 2018 #14 Skrevet 10. juli 2018 Tror ikke jeg hadde skrevet noe. Se på tilbakemeldingene i tråden her, uansett hva du skriver vil det være noen som syns det er støtende/ufint/upassende/whatever. Du kan ikke vite hvordan sjefen din vil reagere på det du velger å skrive. Støtter forslaget om blomst fra jobben. Et enkelt kort "tenker på deg" eller liknende.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #15 Skrevet 10. juli 2018 18 timer siden, Commander skrev: Han sa at vennen din er den samme som tidligere, selv om det har skjedd en tragisk hendelse. Hvis det er naturlig å sende en melding så gjør det. Pleier dere å ta en kaffe på fredag så spør om hun vil ta en kaffe. Ikke hold avstand eller ta alt for mye kontakt. Dette. Det er bare du som vet hvilket forhold du har til sjefen din. Anonymkode: e3670...994
Papirfly Skrevet 11. juli 2018 #16 Skrevet 11. juli 2018 Tråden er ryddet for krenkelser. Papirfly, mod.
Daria Skrevet 11. juli 2018 #17 Skrevet 11. juli 2018 Hvordan har du fått vite det? Har du fått vite det via "godkjente" kanaler, slik at det er greit og naturlig for henne at du vet hva som har skjedd, eller er det det uoffisielle kontorsladderet som har gått? Hvis det første er tilfelle tenker jeg at en melding er helt greit, hvis ikke ville jeg ventet med å si noe til hun forteller det selv. 3
exictence Skrevet 11. juli 2018 #18 Skrevet 11. juli 2018 Jeg hadde blitt glad for en melding av deg der du skrev at du føler med meg, at det var veldig trist. God klem 1
Guppy88 Skrevet 11. juli 2018 #19 Skrevet 11. juli 2018 Mange i sorg sier at den verste reaksjonen er at folk later som ingen ting. Synes du skal skrive til henne, bare ikke forvent noe svar. Mange orker ikke å gi tilbake i en sånn situasjon, forståelig nok. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #20 Skrevet 11. juli 2018 Det er kjipt at vi er SÅ redde for å vise medfølelse. Min erfaring med dødsfall er: - det er mange som vil kondolere - det er ytterst få som vil snakke mer om det. Gjør det som føles rett for deg, TS. Om du føler at vil sende en melding eller en blomst, gjør det! Anonymkode: 81edc...c24 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå