AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 En forskning viser dette, og det virker egentlig logisk. Vi kan tross alt sykemelde oss ganske lett, vi har et system som støtter oss økonomisk dersom vi blir arb.ledige. Vi får mer tid til å tenke. Andre , fattigere land som for eksempel i øst- Europa må folk ta mer tak pga mer usikker økonomisk fremtid. Anonymkode: 8f28a...60d
McFlurry Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 Dette stemmer nok, men jeg tror i og for seg det er sunnere for psyken å sørge i fred uten å måtte bekymre seg for å dra på jobb o.l. (i en periode og til en viss grad), slik at man får bearbeidet den verste sorgen. På denne måten tror jeg man gjør en bedre jobb når man kommer tilbake fordi man er "ferdigsørget" i den grad det er mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 13 minutter siden, McFlurry skrev: Dette stemmer nok, men jeg tror i og for seg det er sunnere for psyken å sørge i fred uten å måtte bekymre seg for å dra på jobb o.l. (i en periode og til en viss grad), slik at man får bearbeidet den verste sorgen. På denne måten tror jeg man gjør en bedre jobb når man kommer tilbake fordi man er "ferdigsørget" i den grad det er mulig. Njaa.. de sørger de også, men de blir vant til fra starten av at de må ta tak. Vi har lettere for å grave oss ned. Anonymkode: 8f28a...60d
McFlurry Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Njaa.. de sørger de også, men de blir vant til fra starten av at de må ta tak. Vi har lettere for å grave oss ned. Anonymkode: 8f28a...60d Men er dette nødvendigvis en negativ ting? Jeg vet ikke, men tror det både kan være positivt og negativt, I Norge er vi også veldig opptatt av kvaliteten man utfører på jobb, og det er ikke alle jobber det egner seg å ikke være 100% tilstede i. 2
SunnivaOslo Skrevet 9. juli 2018 #5 Skrevet 9. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Njaa.. de sørger de også, men de blir vant til fra starten av at de må ta tak. Vi har lettere for å grave oss ned. Anonymkode: 8f28a...60d Det er få mennesker som sykemelder seg og sorg. Folk sykemelder seg for som fysiske plager. Men jeg er enig i at vi er kanskje litt for glade i å være sykemeldte bare vi har litt vondt. Når det er sagt, så har mange mennesker i fattige land ikke en jobb å gå til da så da trengs ingen sykemelding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå