Gå til innhold

Går det an å bare være venner eller "må" det ligge noe annet i luften?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er blitt kjent med en fyr på 63. Selv er jeg 45. Vi er blitt gode venner. Begge er gift /samboer.

Nå har vi avtalt å gå en tur sammen en kveld. 

Er dette helt feil? På kanten?

Opplever dette som kun vennskapelig mellom oss altså. Og min samboer godtar det. Fyren er jo nesten 20 år eldre. 

Hva syns dere?bør jeg mistenke noe fra hans side? Skjønner ikke hvorfor i så fall. 

Anonymkode: 38046...816

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, må da være lov å anskaffe nye venner i voksen alder tenker nå jeg! Dra på tur med han, og om du merker noe du ikke liker er det jo bare å la være å møte han på nytt. Om du føler det er vennskapelig er det nok det, stol på magefølelsen!

Skrevet

Det er fullt mulig å være venner med noen av motsatt kjønn. Jeg er det, selv om han har dame og hun har ikke problemer med vennskapet vårt da han var min bestekompis før hun kom inni bildet. Jeg kjenner andre som også har venner av motsatt kjønn. 

Gjest ilsep
Skrevet

Far og datter relasjon kanskje? Det er mulig å være bare venner med det motsatte kjønn så lenge det ikke er tiltrekning tilstede fra begge.

Skrevet

Jeg er av den oppfatning at kvinner og menn utmerket kan være bade gode venner, og mener det er litt rart automatisk å mistenke at det ligger noe mer bak. Generelt har jeg også veldig tro på det med vennskap litt på tvers av generasjonene, og at det kan være sunt å omgåes noen som er 20 år yngre eller eldre - uansett kjønn. 

Man merker det jo om vedkommende plutselig oppfører som han ønsker noe mer. Men det å mistenke slik når begge er i forhold, og klare over at den andre er i forhold, og uten at det er gitt noen signaler i den retning, det ser jeg ingen grunn til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...