AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 Jeg farget mitt musegrå/mørkebrune hår til dyp brunsort for 5 mnd siden. Fargen skal gå ut etter 3 mnd men det har den ikke gjort (Loreal). Prøvde å farge håret med samme merke i noen toner lysere i går, altså fra nesten sort til mellom/mørkebrunt men det var kun etterveksten min som ble farget. Jeg har tynt hår til nesten korsryggen og butikken har anbefalt å bruke to pakker før men én pakke har alltid holdt når jeg har brukt mørke toner. Bør jeg kjøre en farging til med en eller to nye pakker brunt eller lar det seg ikke gjøre å farge fra nesten sort til en mer sjokoladebrun farge? Kan jeg i værstefall ende opp med oransj hår eller revnet hår om jeg prøver å farge en runde til? Håper noen vet Anonymkode: 1e7f9...335
McFlurry Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 Hvis du skal ha håret i en lysere farge enn det du har nå (slik jeg forstår det), må det blekes før det kan farges. En lysere farge vil ikke sette seg "utenpå" eller dekke over en mørkere farge. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Takk for svar McFlurry Men på siden av esken er det illustrert at tonen kan farges fra mørkere til noen hakk lysere tone? https://goo.gl/images/h3aeym Anonymkode: 1e7f9...335
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar McFlurry Men på siden av esken er det illustrert at tonen kan farges fra mørkere til noen hakk lysere tone? https://goo.gl/images/h3aeym Anonymkode: 1e7f9...335 Det har jeg blitt lurt av også. Det går ikke! Anonymkode: c6578...c59
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #5 Skrevet 9. juli 2018 Du må bleke det først ja. Ikke veldig mye, men sånn at den mørkeste fargen viker slik at du kan farge med en lysere tone. Bildene på boksen lyver. Anonymkode: 4d9f2...9df
McFlurry Skrevet 9. juli 2018 #6 Skrevet 9. juli 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar McFlurry Men på siden av esken er det illustrert at tonen kan farges fra mørkere til noen hakk lysere tone? https://goo.gl/images/h3aeym Anonymkode: 1e7f9...335 Jeg skjønner hva du mener... men det er dessverre ikke sånn det fungerer i virkeligheten (har gått på samme smell selv). Du må nok bleke det litt før du tilsetter fargen du ønsker nå. Om du gjør det er du sikker på å få akkurat den fargen du er ute etter!
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #7 Skrevet 9. juli 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg blitt lurt av også. Det går ikke! Anonymkode: c6578...c59 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må bleke det først ja. Ikke veldig mye, men sånn at den mørkeste fargen viker slik at du kan farge med en lysere tone. Bildene på boksen lyver. Anonymkode: 4d9f2...9df 3 minutter siden, McFlurry skrev: Jeg skjønner hva du mener... men det er dessverre ikke sånn det fungerer i virkeligheten (har gått på samme smell selv). Du må nok bleke det litt før du tilsetter fargen du ønsker nå. Om du gjør det er du sikker på å få akkurat den fargen du er ute etter! Åh, okey dere Så det vil ikke hjelpe en smule å kjøre ny runde med farging? Bleking er vel permanent og så skadelig at det bør gjøres hos frisør? Jeg husker vi prøvde det på jentekveld når vi var 17 og fikk gulrot hår 🙈 Tror ikke jeg tar sjansen på det igjen, eller har noen tips til trygg hjemmeblekingsfarge evn? Når kan man anta at den semipermanente Loreal mørke fargen skal gå bort da? Er det også bare tull på pakka at den forsvinner etter 3 mnd og egentlig fungerer permanent den også? Siden mitt var like mørkt etter 5 mnd etter farging... Anonymkode: 1e7f9...335
McFlurry Skrevet 9. juli 2018 #8 Skrevet 9. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åh, okey dere Så det vil ikke hjelpe en smule å kjøre ny runde med farging? Bleking er vel permanent og så skadelig at det bør gjøres hos frisør? Jeg husker vi prøvde det på jentekveld når vi var 17 og fikk gulrot hår 🙈 Tror ikke jeg tar sjansen på det igjen, eller har noen tips til trygg hjemmeblekingsfarge evn? Når kan man anta at den semipermanente Loreal mørke fargen skal gå bort da? Er det også bare tull på pakka at den forsvinner etter 3 mnd og egentlig fungerer permanent den også? Siden mitt var like mørkt etter 5 mnd etter farging... Anonymkode: 1e7f9...335 I og med at du likevel skal farge håret gjør det ikke så mye om du bleker det hjemme og det ikke blir ordentlig blondt! Det viktigste er at du følger pakningsvedlegget og ikke overstrider tiden som står på det. Blir håret ditt litt oransj kan du vaske det med lillasjampo i et par dager før du farger det i den fargen du ønsker. Håret bør få litt hvile mellom bleking og farging, så ville absolutt ikke gjort begge deler på en dag! En ny pakke med farge vil hjelpe ca ingenting uten at du bleker først, så det vil jeg fraråde deg å gjøre. Om du er nervøs for å bleke håret hjemme er det bare å følge med på hele prosessen (sjekk jevnlig). Husk at du skal ha i ny farge, og å gå med oransj-ish farge et par dager er tross alt ikke krise!
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #9 Skrevet 9. juli 2018 Jeg har også brent meg på det med "semipermanent" farge. Den var akkurat like mørk helt til den vokste ut gitt. Anonymkode: f23de...3fb
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #10 Skrevet 9. juli 2018 Jeg prøvde en pakke med denne her: https://www.vita.no/colourb4-hair-color-remover Det er avfarging uten bleking. På meg fungerte den veldig bra, fikk rødt-oransje hår, men fikk ut nok av den mørke fargen slik at jeg kunne farge opp igjen i en lysere brunfarge. Obs, det sliter veldig på håret, og luktet pyton (råttent spy) i nesten to uker etterpå! Anonymkode: eb979...e4d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #11 Skrevet 11. juli 2018 Man kan ikke farge håret lysere. Mørke farger på forholdsvis lyst hår har lett for å vare leeeenge, selv om de i teorien skal vaskes ut etterhvert. Du kan prøve bleach bath / bleach wash https://bellatory.com/hair/How-to-do-a-bleach-wash for å lysne fargen Anonymkode: 06a0e...880
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå