Gå til innhold

Nye steder i Bergen man burde besøke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett alt av de vanlige tingene som Bergen har å by på. Jeg har også vært på de aller fleste restauranter og tror jeg har vært på alle kafeer, butikker, museer, parker osv... (i alle fall de mest kjente). Jeg har sett gjennom visitbergen.com og andre nettsider om Bergen men fant ikke noe nytt. 

Så er det noen som vet om det er noe nytt i Bergen som man burde se/besøke? 

Anonymkode: 66bc4...789

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bystranden ved BI, veldig liten, men har en sjarm på grunn av størrelsen. Ulrikken har fått nye trapper som absolutt er verdt å prøve ut!

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, McFlurry skrev:

Bystranden ved BI, veldig liten, men har en sjarm på grunn av størrelsen. Ulrikken har fått nye trapper som absolutt er verdt å prøve ut!

Takk for tips, men har vært på ulriken alt for mange ganger. Bystranden har jeg hørt om men som du sier er den veldig liten og det er sikker altfor mange folk der i disse dagene (siden det er varmt). 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, men har vært på ulriken alt for mange ganger. Bystranden har jeg hørt om men som du sier er den veldig liten og det er sikker altfor mange folk der i disse dagene (siden det er varmt). 

Det er sant, men er jo noe å sjekke ut. Ellers kan du jo utforske videre utover i Bergen, Åsane og utover har jo mange fine turmuligheter 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, McFlurry skrev:

Det er sant, men er jo noe å sjekke ut. Ellers kan du jo utforske videre utover i Bergen, Åsane og utover har jo mange fine turmuligheter 

Jeg har vært i de forskjellige bydelene også som Åsane, Sotra, Nesstun, Landås, Minde, laksevåg, Arna osv....(det er finest natur i Arna synes jeg.) Tror jeg har vært på alle steder i Bergen. :fnise:

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i de forskjellige bydelene også som Åsane, Sotra, Nesstun, Landås, Minde, laksevåg, Arna osv....(det er finest natur i Arna synes jeg.) Tror jeg har vært på alle steder i Bergen. :fnise:

Prøvd deg på Arnanipa? Ellers går det jo an å ta en dagstur til Voss å utforske der, mange spennende aktiviteter der nå på sommeren. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du utforsket smauene?

Anonymkode: 92453...24e

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett alt av de vanlige tingene som Bergen har å by på. Jeg har også vært på de aller fleste restauranter og tror jeg har vært på alle kafeer, butikker, museer, parker osv... (i alle fall de mest kjente). Jeg har sett gjennom visitbergen.com og andre nettsider om Bergen men fant ikke noe nytt. 

Så er det noen som vet om det er noe nytt i Bergen som man burde se/besøke? 

Hva med Herdla lengst nord på Askøy. Her er det masse spennende krigshistorie, blant annet et torpedobatteri som tyskerne bygget. Men som ble overtatt av det norske forsvaret etter krigen ble opprustet og modernisert. Og var i bruk til etter den kalde krigens dager. Her er det idag mulig med omvisning.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du utforsket smauene?

Jepp. :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært på Holmen sjø mat ved Bjorøy?

Anonymkode: 5830d...98b

AnonymBruker
Skrevet

Ole bull, lysekloster om du setter snuten mot os. Arboretet på milde.. herdla fort, eller gå askøy på langs. 

Anonymkode: f80f8...ef8

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, McFlurry skrev:

Prøvd deg på Arnanipa? Ellers går det jo an å ta en dagstur til Voss å utforske der, mange spennende aktiviteter der nå på sommeren. 

Jeg ser at det er et bakkeløp på Arnanipa men jeg tror ikke jeg kan være med på det, er ikke så veldig sprek. :fnise:

På Voss har jeg vært mange ganger, veldig fint sted. :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært på Holmen sjø mat ved Bjorøy?

Anonymkode: 5830d...98b

Jeg spiser ikke sjømat, har de noen annen mat? :)

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Kjetil E skrev:

Hva med Herdla lengst nord på Askøy. Her er det masse spennende krigshistorie, blant annet et torpedobatteri som tyskerne bygget. Men som ble overtatt av det norske forsvaret etter krigen ble opprustet og modernisert. Og var i bruk til etter den kalde krigens dager. Her er det idag mulig med omvisning.

Dette var nytt, takk for tips! :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ole bull, lysekloster om du setter snuten mot os. Arboretet på milde.. herdla fort, eller gå askøy på langs. 

Anonymkode: f80f8...ef8

Har vært på alle de stedene du nevner (bortsett fra herdla fort), takk for tips.  :)

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, jeg er født og oppvokst i Bergen, men du kjenner nok til hele byen langt bedre enn meg selv :fnise:

Anonymkode: 3bdc6...11d

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, Kjetil E skrev:

Og når du først er på Askøy, så stikk nedom Strusshamn, her er masse historie med koselige gamle småhus nede ved kirken. Her er også en badeplass og en nyåpnet kafe, samt galleri. En flott båthavn er der også. 

AnonymBruker
Skrevet

Hotell Norge har nettopp gjenåpnet med ny restaurat, hørt bra ting om den så kan være verdt å forsøke. Ellers er Colonialen matbar relativt ny og verdt et besøk. Hvis du har bil og farter rundt kan Urtebakeriet på Algerøy (Fjell) anbefales, gjerne kombinert med Langøy kystkultursenter og Nordsjøfartmuseet på Tælavåg (mye krigshistorie der hvis du er interessert). 

Anonymkode: 63d85...3fc

AnonymBruker
Skrevet

Redningshytten i Arna/Gullfjellet, kjør gamletoget mellom Garnes og Minde, Veten i Åsane, den gamle postruten i Hordvik/Falkanger, masse fine turer i Nordhordaland (Meland/Lindås)

Anonymkode: 062c1...164

AnonymBruker
Skrevet

Man har jo og Ole Bull huset på Valestrandsfossen, Osterøy. Men jeg vet ikke om det fortsatt holdes visninger der? Og Kossdalssvingene.

Men det er jo i praksis utenfor Bergen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...