AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 Jeg er en 25 år gammel mann som veier 60 kg, er 178 cm høy. Jeg er tynn, undervektig og er lei av at folk gjør narr av meg, har blitt mobbet på grunn av vekten min hele livet. Nå ønsker jeg å gjøre noe med det. Har dere råd og tips til meg? Jeg greier ikke å få i meg mat om morgenen, frokost er startsett kaffe, spiser lunsj og middag som normalt. Trener så og si aldri... Men er villig til å begynne å trene nå for å komme i form. Anonymkode: 55daa...7e1
McFlurry Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 Hei! Jeg er kvinne, men kjenner jeg igjen ved at jeg heller aldri spiser frokost. Spiser, som deg både lunsj og middag. Det som gjorde en forskjell på meg når jeg ønsket en endring var at jeg kontaktet ernæringsfysiolog og fikk forklart balansen kroppen trenger mellom proteiner, fett og karbohydrater. Oppfordrer deg til å gjøre det samme, da disse målene er individuelle og du må få en oppskrift som fungerer for deg og din kropp. Lykke til!
Inwe Skrevet 10. juli 2018 #3 Skrevet 10. juli 2018 Spis energirikt, men sunt. Start dagen med en gainer eller smoothie så kan du drikke frokosten din isteden. Spis en pose med nøtter daglig. Spe på med olje, avokado og nøttesmør i maten din. Jeg har en samboer som helst skulle sluppet å spise alt for mye. Han er stor og muskuløs, men han jobber virkelig for å få i seg nok kalorier til å holde på musklene. Her er redningen å ha en gainer hjemme så han kan drikke en til to daglig, samt at han spiser mye nøtter i løpet av dagen.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #4 Skrevet 10. juli 2018 Pass på at du drikker energirikt, juice, kanskje litt næringsdrikker nå i starten. Det gjør jeg når jeg sliter med matinntaket og der er det mye kalorier å hente. Nøtter som de andre sier er også lurt. Smør på maten. Velg energirik mat sånn generelt. Anonymkode: c5ffb...f60
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #5 Skrevet 10. juli 2018 Ligg i kalorioverskudd og tren styrke. Anonymkode: de8a1...1a2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #6 Skrevet 10. juli 2018 Tren styrke. Når du har trent en stund vil du muligens få økt apetitt Hva spiser du nå? Ellers kan det være en ide å snakke med lege om du har problemer med å gå opp i vekt, det kan være en fysisk grunn til det Anonymkode: d2985...c45
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #7 Skrevet 10. juli 2018 Trening øker som regel appetitten, så begynn med noe du liker. Om du er helt utrent legger du inn en fast gåtur til dagen hvor du går så raskt, gjerne i terreng, at du får opp pulsen og svetter litt. Etterhvert kan du begynne å jogge litt. Turer ut i naturen vekker i hvert fall matlysten hos meg, selv om jeg ikke var sulten i utgangspunktet. Du bør også begynne å trene styrke, men da trenger du nok energi til å bygge og ikke miste muskelmasse, så her kan du supplere med kaloririke gainers om du ikke får nok gjennom kostholdet. Anonymkode: f9643...71f
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #8 Skrevet 11. juli 2018 Gå inn på melk.no eller andre portaler som ikke følger "dietter" - og så følger du en plan som er lagt opp til en mann i din alder. Frokost må du ha. Du kan lage næringsrik smoothie for eksempel - eller overnight oats. Ting som gir næring (sunt og godt med kalorier) er: makrell i tomat, nøtter, avocado, banan, sunne fettsyrer (ha f.eks en teskje smaksfri olje i youghurt), ikke spis lettprodukter. Jeg synes ikke du skal øke vekten fordi du er lei av å bli mobbet - jeg synes du skal fokusere på å få en bedre helse. Trening er veldig bra for psyken, om man gjør det av de riktige grunnene. Kanskje du kan avse litt penger til en PT-time eller 3 for å få et program? Du bør trene styrke minst 2 ganger i uka, og gjerne en kondisøkt. Eventuelt kombinert. Ikke kast bort penger på proteinpulver, selv ikke toppidrettsutøvere driver med det. Du trenger det ikke. Anonymkode: 2f5ba...82a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå