Gå til innhold

Hund og brownie:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg passer  en bichon frisé for en venn, men glemte helt at den ikke tålte sjokolade, ga den noen smuler brownie pluss noen jeg mistet på gulvet, så søkte på hva som skjer når en hund får sjokolade og det var jo helt sykt, freaker litt ut nå må jeg ta den med til dyrlegen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oppfører den seg normalt så ta det med ro. 

Anonymkode: a3f03...922

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hunder som har spist mer enn 20 mg teobromin per kg kroppsvekt kan få kliniske tegn på forgiftning.

Anonymkode: a63ab...e15

AnonymBruker
Skrevet

Noen smuler (å da antar jeg at du mener noen smuler og ikke stormen biter) er ikke krise. Å det er INGEN hunder som tåler sjokolade (noen tåler bedre en andre, men sjokolade omdannes til gift), så det må du ikke gi til noen. 

Anonymkode: 39d5a...9ad

• Liker 3
Skrevet

Om den oppfører seg som normalt og ikke viser tegn til oppkast/diare er det ingen fare.

Skrevet

Tvilsomt at hunden blir skadet av dette! Mormoren min hadde en hund før og da onkelen min kom på besøk fikk hunden alltid dentastix, men den ene gangen hadde de ikke flere igjen hunden fikk da en skive med nugatti og slikket nugattien av først.😂  Dette var riktignok en elghund da så den var ganske stor. Sier ikke dette for å si at sjokolade er greit, men for å berolige deg litt

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bestemora mi gir hunden til mamma Smash og annet godis i smug, og ingen skade skjedd der;) Men sier samme som Diamant20, synes ikke sjokolade er greit, men går som regel bra:)

Anonymkode: 42732...9ea

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestemora mi gir hunden til mamma Smash og annet godis i smug, og ingen skade skjedd der;) Men sier samme som Diamant20, synes ikke sjokolade er greit, men går som regel bra:)

Men hvorfor er det ingen som stopper henne når dere vet om det? Merkelig å gi noen 'bare litt gift' med vilje? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Men hvorfor er det ingen som stopper henne når dere vet om det? Merkelig å gi noen 'bare litt gift' med vilje? 

Jeg har prøvd å si fra når jeg er der, blir gal av det. Mamma er litt merkelig når det kommer til hunden, er mange ting som ikke er helt på stell der. Men hunden er faktisk 13 år og frisk som bare det, aldri vært syk. Utrolig nok. Bestemora mi gir mat som et tegn på kjærlighet. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd å si fra når jeg er der, blir gal av det. Mamma er litt merkelig når det kommer til hunden, er mange ting som ikke er helt på stell der. Men hunden er faktisk 13 år og frisk som bare det, aldri vært syk. Utrolig nok. Bestemora mi gir mat som et tegn på kjærlighet. 

Ok... høres merkelig ut. Kanskje du skal begynne å gi bestemoren din en kvart dose cyanid av og til? Av kjærlighet liksom. 

Er jo mye annet hun kan gi hunden som kosesnacks? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere ikke ha hundegodt stående der som hun kan gi istedet for sjokolade? 

• Liker 2
Skrevet

Hunden min på 2 kg hadde fått i seg 3 ruter med sjokolade. Den ble kjempesyk, var hos dyrlege i 4 dager og holdt på å dø. Vi måtte følge opp ukentlig hos dyrlege i mange måneder etter. Hun er heldigvis helt bra nå, men aldri gi sjokolade til hunder. Som regel går det bra om det bare er litt den får tak i, men aldri ha sjokolade lett tilgjengelig og aldri gi med vilje. Hunden jeg hadde når jeg var liten spiste en hel sjokoladekalender som jeg hadde stående fremme. Den ble heldigvis ikke syk, men aldri ta sjanser. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere ikke ha hundegodt stående der som hun kan gi istedet for sjokolade? 

Jeg bor ikke hjemme. Er mamma og stefaren min sin hund. De er litt rare. Nytter ikke komme med tips, de blir sure/går til angrep med én gang. Gitt opp. Vurdert å melde de til MT pga flere ting. Men dette blir avsporing 😳 Takk for godt tips, forresten. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser at tråden er et døgn gammel, men i tilfelle flere gjør dette: Brownies innholder mørk sjokolade, som er det aller farligste for hunder. Mye farligere enn lys sjokolade som smash. Jeg hadde helt klart tatt den med til veterinær for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 86a08...236

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...