Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er for tiden på ferie i Kreta, og har blitt helt forelsket i en liten hund som ligger dag inn og dag ut i solsteika med eieren som tigger langs gaten her.. jeg gikk bort til den idag og tilbydde 500 euro for å kjøpe den, noe eieren takket nei til. Jeg forstår at han er avhengig av den, men jeg kan tilby den et mye bedre liv i Norge. Ja, det høres fælt ut. Men den har det ikke mer enn «ok», med en liten vannbøtte vedsiden av. Hvor mye jobb er det å få fikset alt for å få med denne hunden hjem? Jeg har null peiling, målet er jo å overtale eieren evt tilby mer penger også få alt annet i orden.. hilsen en som tenker litt mer med hjertet enn hodet.

Anonymkode: 08ca8...3b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jævelig mye jobb å få en hund derfra og til Norge.

Anonymkode: b02b7...b84

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lenger lov å innføre gatehunder til norge.

Anonymkode: dc709...adf

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Gi nå heller fyren 500 euro så får både han og hunden hans det fint. Legg bort de høye tankene om deg selv og ditt. Hunden har en eier som tydeligvis liker den. Som du sier, du har null peiling. Tenkt på at dette er en hund som aldri er alene? Den er med sin eier hele tiden? Hva kan du tilby den slags fellesskap?

Anonymkode: a567a...77c

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Han bruker åpenbart hunden til å tigge. Får du overtalt han så vil han nok bare skaffe seg en ny. Skjønner at det er tøft, men syns det høres ut som en fryktelig dårlig idé. 

Anonymkode: cfb46...b03

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi nå heller fyren 500 euro så får både han og hunden hans det fint. Legg bort de høye tankene om deg selv og ditt. Hunden har en eier som tydeligvis liker den. Som du sier, du har null peiling. Tenkt på at dette er en hund som aldri er alene? Den er med sin eier hele tiden? Hva kan du tilby den slags fellesskap?

Anonymkode: a567a...77c

Jeg tenker ikke at jeg er noe bedre. Men det er jo ikke noe å legge skjul på at jeg har mer ressurser og penger til å kunne gi den hunden ett liv den fortjener. Eieren virket veldig glad i den, er ikke noe å si på det. Men jeg er sterkt imot å bruke dyr som en slags tiggemåte. Den trenger mosjon, mat, vann og vel så det. Det virker den dessverre ikke å få ved å ligge langs en gate dagen lang. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Den må vaksineres mot rabies og i karantene. Den har muligens masse tropesykdommer som slår ut i Norge. Om eieren vil beholde den kan du uansett ikke gjøre noe, dessuten er den nok vant til en viss frihet og vil ikke automatisk trives hos deg.

Anonymkode: d84d1...7de

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lenger lov å innføre gatehunder til norge.

Anonymkode: dc709...adf

Jo det er fortsatt lov, men mye jobb. Det jobbes med et forbud, men det er ikke innført.

Anonymkode: d84d1...7de

Gjest Peanut
Skrevet

Det her er litt fascinerende :blink: Fordi at man forelsker seg i et dyr med eier og vil ha det, betyr det ikke at dyret vil bli glad i en. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du lyst til å risikere å innføre sykdommer til Norge egentlig? 

Anonymkode: fce82...97d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor har du lyst til å risikere å innføre sykdommer til Norge egentlig? 

Anonymkode: fce82...97d

Fordi, som TS sier selv, tenker med hjertet og ikke hodet.

Anonymkode: 50229...fb3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror hunden har et godt liv der den er. Mosjon i varmen det er der skal ikke hunder ha. 

Er mange hunder i Norge uten hjem, redd de.

Anonymkode: 0f7c3...92e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du er fryktelig nedlatende. Hva får deg til å tro at hunden vil få det bedre hos deg? Eieren er glad i hunden, og så kommer du, en rik turist, og vifter med pengene og sitter allerene nå og planlegger hvordan du skal ta med deg en annen manns kjæledyr til kalde Norge. Fordi du er så snill atte. 

La den stakkars mannen og bikkja hans være i fred.

Anonymkode: b860f...ea2

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

En hund er et familiemedlem. Tilbyr du deg å overta barn der du anser deg selv som mer ressurssterk enn foreldre og? Antagelig er han glad i hunden, og hunden i ham. Hvorfor må du ha en hund som har eier? Synes det er ganske hjerteløst. 

Anonymkode: 18813...665

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er for tiden på ferie i Kreta, og har blitt helt forelsket i en liten hund som ligger dag inn og dag ut i solsteika med eieren som tigger langs gaten her.. jeg gikk bort til den idag og tilbydde 500 euro for å kjøpe den, noe eieren takket nei til. Jeg forstår at han er avhengig av den, men jeg kan tilby den et mye bedre liv i Norge. Ja, det høres fælt ut. Men den har det ikke mer enn «ok», med en liten vannbøtte vedsiden av. Hvor mye jobb er det å få fikset alt for å få med denne hunden hjem? Jeg har null peiling, målet er jo å overtale eieren evt tilby mer penger også få alt annet i orden.. hilsen en som tenker litt mer med hjertet enn hodet.

Er du helt idiot? 

https://www.rb.no/nyheter/dyr/dyreliv/vil-forby-import-av-gatehunder/s/5-43-707170

Jeg er så jævlig lei av folk som deg, som ikke er istand til å tenke fornuft, og tilegne seg kunnskap og informasjon. Hadde du brukt hodet til noe mer enn å ha hår på hadde du ikke engang tenkt tanken på å forsøke å få med deg en gatehund inn i Norge. Hvis du er så opptatt av hundens ve og vel, så hjelp den der den er.

Anonymkode: f2785...500

• Liker 10
Skrevet

Du tenker på deg selv. Det er ikke å tenke med hjertet.

Kanskje jeg burde gå til et par som jeg vet at har mindre penger enn meg og si «unnskyld, kan jeg kjøpe kjæresten din for jeg vet at hun ville hatt det mye bedre med meg enn med den fattige mannen din her»?

Er jeg snill da? 😤

• Liker 10
Skrevet

https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/import_og_eksport_av_dyr/import_av_kjaledyr_og_konkurransedyr/Import_av_gatehunder/krav_for_innforsel_av_gatehunder_er_strammet_inn.31136

Dette er endret fra 1. juli 2018:

• Hvis du kommer reisende med en tidligere gatehund til Norge, må du kunne dokumentere at hunden har vært i ditt eie og under din kontroll i over 6 måneder før innreise til Norge.

• Gatehunder regnes ikke lenger som handelsdyr, og du kan derfor ikke bruke regelverket for kommersiell import for å hente gatehunder i utlandet.

I praksis betyr dette at det ikke lenger er mulig å hente gatehunder fra utlandet.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke sett for meg å få sånne svar.. men nei jeg er definitivt IKKE en som bare tenker på meg selv, jeg skrev selv innledningsvis at jeg forstår at det høres fælt ut. Men nå bruker ikke jeg ett dyr for å skaffe meg penger heller, det kan sammenlignes med noe jeg har sett tidligere. tiggere som bruker barn ned i spedbarnsalder, doper de ned og sitter og tigger penger ved tbaner etc. DERFOR ville hunden hatt det bedre hos meg, enn å bli brukt som «utstillingsdukke». Er det å bry seg om og ta vare på? Vil ikke si det. 

Men nå har jeg forstått at dette ikke lar seg gjøre, så jeg skal iallefall gjøre en innsats de dagene jeg er her. Og folk må virkelig roe ned ragingen her. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut nå, TS. Du tillegger denne tiggeren en del negative egenskaper og holdninger som du bare tar ut av løse luften. Hvordan formulerte du deg da du ba om å få kjøpe hunden hans? Var du like nedlatende som du høres ut i innleggene dine?

Denne "innsatsen" du har tenkt å gjøre hva består egentlig den av? 

Anonymkode: b860f...ea2

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...